پرده سینما

«لاک پشت های نینجای جهش یافته» گیشه را تسخیر کردند

علی ناصری

 

 

 

 

 

 

 

آخرین آمار از فروش گیشه آمریکای شمالی

 

 

 

لاک پشت های نینجای جهش یافته نوجوان (Teenage Mutant Ninja Turtles)فیلم سینمایی لاک پشت های نینجای جهش یافته نوجوان (Teenage Mutant Ninja Turtles) به کارگردانی جاناتان لیبسمان که اولین هفته اکران اش در آمریکا را پشت سر می گذارد با فروش 65 میلیون دلار پرفروش ترین فیلم هفته در آمریکا شد.

در این فیلم اکشن کمدی مگان فاکس، ویل آرنت و جانی ناکسویل به ایفای نقش پرداخته اند. از دیگر آثار لیبسمان می توان به خشم تایتانها و نبرد لس آنجلس اشاره کرد که با توجه به کارنامه این کارگردان پیش بینی می شود که جدیدترین اثر وی نیز بتواند با فروش نسبتاً خوبی روبرو شود.  

در خلاصه داستان این فیلم که 125 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده آمده است: یک گروه از رزمندگان جهش یافته در برابر شخصی شیطانی قرار می گیرند که می خواهد نیویورک را تسخیر کند.

انیمیشن علمی تخیلی نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy) به کارگردانی جیمز گان که دومین هفته اکرانش را سپری می کند در این هفته نیز با فروش نسبتاً خوبی روبرو بود و توانست با فروش 41.5 میلیون دلار دومین فیلم پر فروش هفته در آمریکا شود. این فیلم تا امروز در آمریکا 175.9 میلیون دلار فروش داشته است و تا تاریخ سوم آگوست در سطح جهانی در 43 کشوری که به نمایش در آمده است نیز با فروش 160.4 میلیون دلار پرفروش ترین فیلم هفته در جهان بود.

در این فیلم که هزینه ساخت آن 170 میلیون دلار بوده است کریس پرت، دیو باتیستا، وین دیزل و بردلی کوپر به عنوان صداپیشه حضور دارند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پیتر کویی در کودکی توسط بیگانگان وحشی ربوده می‌شود تا به عنوان یک راهزن سرگردان بین سیاره ای رشد کند. کوییل در جریان یکی از پرسه‌هایش به یک گوی قدرتمند برمی خورد که قادر است جهان را نابود کند و...

فیلم سینمایی در میان توفان (Into The Storm) که در هفته جاری اکران شده است با فروش 18 میلیون دلار در سینماهای آمریکا توانست سومین فیلم پرفروش هفته باشد.

این تریلر حادثه ای پس از مقصد نهایی 5 دومین اثر سینمایی استیون کواله به حساب می آید که در آن بازیگران مطرحی ایفای نقش نکرده اند اما با توجه به موضوع و قصه جذاب فیلم می توان فروش نسبتاً خوبی را برای آن پیش بینی کرد. هزینه ساخت این فیلم 50 میلیون دلار بوده است.

این فیلم روایتگر قصه ای در شهر سیلورتون است که دچار توفانی شدید شده، شهر در آستانه نابوده قرار می گیرد و مردم شهر برای نجات خود به دنبال پناهگاه می روند.

فیلم سینمایی سفر صدپایی (The Hundred-Foot Journey) به کارگردانی لیسی هالستروم که دارای قصه ای خانوادگی است دیگر فیلمی است که در این هفته اکران شده است.

این فیلم سینمایی که هزینه ساخت آن 22 میلیون دلار بوده است در اولین هفته اکران اش با فروش 11.1 میلیون دلار توانست چهارمین فیلم پر فروش هفته باشد.

در این فیلم سینمایی هلن میرن بازی کرده است و در خلاصه داستان آن آمده است: خانواده ای هندی که به تازگی برای ایجاد یک رستوران به فرانسه آمده اند با مشکلی روبرو می شوند که در نزدیکی آن ها رستورانی مجلل وجود دارد و صاحب آنجا که مادام مالوری نام دارد نمی تواند وجود یک رقیب را تحمل کند و مبارزه ای در زمینه غذا و آشپزی به راه می اندازد.

از دیگر آثار هالستروم می توان به کازانوا، زندگی ناتمام، شکلات و قوانین شراب خانه اشاره کرد.

اکشن علمی تخیلی لوسی (Lucy) به کارگردانی لوک بسون در سومین هفته اکرانش با فروش 9.3 میلیون دلار توانست پنجمین فیلم پر فروش هفته باشد.

در این فیلم سینمایی اسکارلت جوهانسون و مرگان فریمن ایفای نقش کرده اند و فروش کلی این فیلم در آمریکا تا امروز 97.3 میلیون دلار بوده است که با توجه به هزینه ساخت فیلم که 40 میلیون دلار است نمی توان این فروش را برای جدیدترین اثر بسون مناسب دانست.

از دیگر آثار لوک بسون می توان به فیلم های خانواده، لئون حرفه ای، نیکیتا و آبی بیکران اشاره کرد.

فیلم های Step Up All In، هرکول (Hercules)، پیشروی (Get On Up)، طلوع سیاره میمون ها (Dawn of the Planet of the Apes) و هواپیماها: آتش و نجات (Planes: Fire & Rescue) به ترتیب فیلم های ششم تا دهم جدول فروش فیلم های هفته در آمریکا هستند.

فیلم سینمایی بخشنده (The Giver) به کارگردانی فیلیپ نویس 15 آگوست در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد.

در این فیلم علمی تخیلی برنتون تایتس، جف بریجز و مریل استریپ ایفای نقش کرده اند. از دیگر آثار فیلیپ نویس می توان به فیلم های سالت، بازی های میهن پرستانه و آمریکایی آرام اشاره کرد و با توجه به گروه بازیگران و موفقیت نویس در ساخت فیلم های اکشن پیش بینی می شود که بخشنده با فروش رضایتبخشی برای سازندگانش در جهان مواجه باشد.

قسمت دوم تریلر جنایی شهر گناه با عنوان برای کشتن یک زن (Sin City: A Dame to Kill For) به کارگردانی فرانک میلر و رابرت رودریگز 22 آگوست در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد.

در این فیلم بازیگران مطرحی چون جسیکا آلبا، اوا گرین، میکی رورک، بروس ویلیس، جوزف گوردن لویت، جوش برولین و روساریو داوسون ایفای نقش کرده اند و با توجه به گروه بازیگران و طرفدارانی که قسمت اول این فیلم داشته است پیش بینی می شود قسمت دوم شهر گناه با فروش نسبتاً خوبی روبرو باشد.

 

علی ناصری  


 

 


 تاريخ ارسال: 1393/5/20
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.