پرده سینما

آیا نگاه رانتی از فضای اکران سینماها دور می‌شود؟!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

داریوش بابائیان خبر داد که قرار است یک سرگروه سینمایی به 5 سرگروه دیگر سینمای ایران اضافه شود و گفت که کانون پخش‌کنندگان درباره وضعیت سرگروه‌های سینمایی، پیشنهاداتی به شورای صنفی نمایش داده است.

این تهیه‌کننده که به عنوان سخنگوی کانون پخش‌کنندگان سینما نیز فعال است در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه چهار سرگروه از پنج سرگروه سینمای ایران در اختیار بخش دولتی است، بیان کرد: یکی از مشکلات بسیار بزرگ سینمای ما، اکران است که آقای ایوبی و همکاران‌شان در ابتدای شروع به کار، برنامه‌ی خوبی برای آن نوشتند تا بتواند به نفع همه فیلم‌ها باشد.

وی ادامه داد: اما متاسفانه در ادامه، شورای صنفی نمایش برای رسیدن به آن اهداف مشکلاتی داشت از جمله اینکه سرگروه‌های سینمایی عوض نشدند و برای دفاتر پخش هم برنامه‌ریزی مناسبی نشد که البته دلیل آن، همان اختلاف قدیمی تهیه‌کنندگان بود که در آخر سال قبل به پخش‌کنندگان هم سرایت کرد.

سخنگوی کانون پخش‌کنندگان سپس با تاکید بر اینکه مشکلات اکران با استقلال کانون پخش حل خواهد شد، افزود: واقعا فکر می‌کنم ضرر و زیان ناشی از این اختلاف و برنامه‌ریزی نکردن اکران به بخش خصوصی آسیب زد. به همین دلیل هم دو سه ماه است که پیگیریم تا کانون پخش‌کنندگان را اولا مستقل و ثانیا تقویت کنیم.

باباییان در عین حال خاطرنشان کرد: اکنون کانون پخش کنندگان رسما و به طور مستقل ثبت شده است اما مشکلی که الان به وجود آمده این است که هنوز یکسری از دوستان دفاتر پخش هنوز فکر می‌کنند، مستقل شدن کانون یک شوخی است و به همین دلیل عضو آن نشده‌اند. از هفته قبل که استقلال کانون را اعلام کردیم 15-16 دفتر پخش عضو کانون شده‌اند و 7-8 دفتر دیگر هم به ما می‌پیوندند.

وی در پاسخ به این پرسش که کانون پخش‌کنندگان چگونه می‌تواند به اکران بهتر آن هم در شرایطی که بیشتر سینماها دولتی است کمک کند، گفت: هفته گذشته نشستی با آقای ایوبی و همکاران‌شان داشتیم و قرار شد وقتی کانون مستقل شد، برنامه‌ریزی بسیار فشرده‌ای را برای اکران آماده کند که به نفع سینمای بدنه باشد چون فکر می‌کنیم در این صورت بسیاری از مشکلات فعلی دارندگان فیلم حل می‌شود.

این تهیه‌کننده سینما افزود: قرار شد که با کارشناسی‌ای که انجام می‌دهیم، از طریق کانون پخش‌کنندگان، پخش فیلم‌هایی که خارج از برنامه اکران مانده‌اند را در یک گروه جدید به شورای صنفی نمایش پیشنهاد بدهیم. فکر می‌کنم شورای صنفی در هفته آتی سرگروه جدیدی را به این منظور معرفی کند تا این کار آغاز شود.

سخنگوی کانون پخش‌کنندگان سپس در پاسخ به این پرسش که آیا فعالیت این سرگروه ششم قرار است ادامه‌دار باشد، گفت: بله. ما در کانون پخش‌کنندگان نخواهیم گذاشت که فیلمی روی زمین بماند. از همین الان و با صبر و حوصله هم داریم برای سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم که همه فیلم‌ها و همه دفاتر به چرخه اکران بیایند.

داریوش باباییان در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه کانون پخش‌کنندگان نمی‌خواهند نگاه رانتی به فضای اکران داشته باشد، اظهار کرد: ما درباره سرگروه‌های دولتی با شورای صنفی نمایش و... مذاکراتی کرده‌ و پیشنهاداتی داده‌ایم تا این مشکل که اشاره کردید هم حل بشود. البته باید به این مساله هم توجه کرد که ما فیلم زیاد داریم اما سالن کم و به همین دلیل باید توجه دوچندانی از سوی وزارت ارشاد به این مقوله بشود.


 تاريخ ارسال: 1393/5/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.