پرده سینما

قراردادی و فرمولی اما ظریف و پر انرژی! نگاهی به فیلم «شهر موشها۲» ساخته مرضیه برومند

موحد منتقم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

نقد و بررسی فیلم شهر موشها۲ ساخته مرضیه برومند

     

-تماشای شهرموشها۲ برای بچه ها بسیار خوشایند و لذت بخش است، اما فراتر از این سطح، شهرموشها۲ اثر شکست خورده ای محسوب می شود.

 

- شهر موشها۲ برای بزرگسالان جذابیت خاصی ندارد، مگر تحریک حس نوستالژی آنها.

 

 

- شهر موشها ۲ در یک تحلیل نهایی فیلم خوبی است. پدر و مادر ها می توانند مطمئن باشند که فرزندانشان از تماشای این فیلم هم سرگرم می شوند و هم درس های اخلاقی خوبی فرا خواهند گرفت و بزرگتر ها هم می توانند از شهر شلوغ و پرسروصدای اطرافشان  فاصله بگیرند و به شهر رنگی و زیبای و پر از ترانه و شادی موش ها وارد شوند و خاطرات خوش کودکی خود را مرور کنند.

 

 

شهر موشها2شهر موشها از محبوب ترین فیلم های سینمایی و مدرسه  موشها از محبوب ترین برنامه های تلویزیونی چند دهه ی گذشته بوده اند. کمتر کسی پیش بینی می کرد برنامه تلویزیونی مدرسه موشها که در اوائل دهه 1360 صرفاً قرار بود بچه‌ها را به مدرسه رفتن تشویق کند به چنان محبوبیتی برسد که یک فیلم سینمایی از روی آن ساخته شود. فیلم سینمایی شهر موشها که از روی مجموعه تلویزیونی مدرسه موشها به کارگردانی محمدعلی طالبی و مرضیه برومند ساخته شد، به فروش بسیار خوبی  در گیشه ها رسید و رفته رفته به بخشی از نوستالژی  بچه های دهه 60 تبدیل شد.

حالا پس از تقریبا 30سال کپل، نارنجی دم باریک و... بازگشته اند که خاطره خوش آن دوران را برای ما و داستان جدیدی برای بچه های امروز باز گو کنند.

سازندگان شهر موشها 2 به روح و جان مایه  شهر موشها وفادار بوده اند و در صحنه های ابتدایی فیلم اشاراتی به آن می کنند. برخلاف سایر کاراکترهای عروسکی داخلی و خارجی که گذر زمان تغییری در سن و قیافه آنها انجام نمی دهد، در این فیلم شخصیت های نقش اول شهر موشها همگی پا به سن گذاشته اند، ازدواج کرده اند و بچه دار شده اند و داستان قسمت جدید حول این بچه ها اتفاق می افتد.

در آغاز سال تحصیلی جدید با کاراکترهای قدیمی مثل کپل و نارنجی و آقای معلم  و دم باریک و کاراکتر های جدید، بچه های آن ها مثل کپلک و صورتی و مشکی آشنا می شویم. روزی سر کلاس آقای معلم جدید به آنها کوه سفید و رودخانه پر آب نشان می دهد و بچه ها بسیار کنجکاو می شوند که به بیرون شهر بروند و این مناظر را از نزدیک ببینید. ولی بیرون رفتن از شهر به خاطر وجود «اسمشو نبر» منطقه ممنوعه به حساب می آید. روزی پسر «دم باریک» که «مشکی» نام دارد به فرزندان «کپل» به نام های «کپلک» و «صورتی» می گوید یک راه مخفی پیدا کرده است که از طریق آن می تواند به بیرون شهر موش ها برود. آنها بعد از تعطیلی مدرسه به صورت مخفیانه به بیرون شهر می روند و در کنار رودخانه سبدی را پیدا می کنند که بچه گربه ای زیبا به همراه یک نامه درون آن است. بچه موش ها رفته رفته عاشق این بچه گربه  می شوند و او را در جای امنی پنهان می کنند و هر روز، پس از مدرسه به بیرون شهر می آیند و به آن بچه گربه سر می زنند. تا اینکه روزی متوجه می شوند جایی که  آن بچه گربه را قایم کرده اند محل زندگی یک موش کور است و...

شهر موشها2فیلم شهر موشها2 برای بچه ها فیلم جذاب و شیرینی است. رنگ های روشن و شاد، طراحی زنده و پویا، موسیقی ریتمیک و ترانه های بسیار زیبا، طرح داستانی هیجان انگیز و کاراکترهای بامزه ای که بتوان با آن ها همذات پنداری کرد همه آن  چیزی است که بچه ها از یک فیلم کودکانه می خواهند و شهر موشها2 دارای  تمامی این ویژگی ها است. بچه ها به راحتی با «کپلک» و «مشکی» و «صورتی» همذات پنداری می کنند و از داستان ساده و هیجان انگیز فیلم و طراحی های شاد و رنگین آن لذت می برند. شاید کسانی که از شهر موشها خاطره ندارند از این فیلم خوششان نیاید و داستان آن را کلیشه ای و پیش بینی پذیر تلقی کنند، اما یقیناً بچه ها و بزرگسالانی که با شهر موشها زندگی کرده اند از شهر موشها2 بسیار لذت خواهند برد.

سه کاراکتر اصلی فیلم خیلی خوب نوشته شده اند و صداپیشگان فوق العاده ای جای آن ها صحبت کرده اند. فیلم از لحاظ فنی و تکنیکی هیچ کمبودی ندارد و به راحتی با سینمای روز جهان  قابل مقایسه است. طراحی صحنه و دکور خارق العاده که ریزترین جزئیات را شامل می شود به همراه فیلمبرداری  چشم نواز کاوه شاه محمدلو وجه بصری خارق العاده و فراموش نشدنی به فیلم شهرموش ها2 بخشیده  است.

یکی از ایرادات اصلی فیلم شهرموش ها2 فیلمنامه سهل الوصول و تک خطی  فرهاد توحیدی است. فیلنامه ای که توحیدی نوشته است مناسب افراد زیر 12سال است و جذابیتی برای بزرگسلان ندارد. فیلمنامه او توجه چندانی به پرداخت کاراکترها نداشته است. برخلاف نمونه های قدرتمند خارجی که کاراکترهایشان از پرداختی تمام و کمال برخوردار هستند، موجودات عروسکی

شهر موشها2

شهرموش ها2 تنها درسطح موجواتی دوبعدی مانده اند. با توجه به چنین نقیصه ای پیام های فیلم حالتی موعظه وار و کلیشه ای پیدا کرده است. فیلم شهر موش ها2 از حیث برخوداری از یک داستان ساده و تک خطی، ارجاعات بزرگسالانه، بهره گیری از ترانه های پاپ و رپ و عرضه ی کاراکترهای ضعیفی که دست به عمل قهرمانانه م یزنند یک فیلم قراردادی و فرمولی است. البته بهره گیری از این فرمول ها با نوعی ظرافت و در عین حال یک انرژی بسیار بالا صورت گرفته است.

تماشای شهرموشها2 برای بچه ها بسیار خوشایند و لذت بخش استف اما فراتر از این سطح، شهرموشها2 اثر شکست خورده ای محسوب می شود. بچه ها بنا به طبیعت و سن و سال خویش به خیلی چیزهاتوجه نمی کنند برای مثال تکراری بودن داستان. دیالوگ های کلیشه ای فیلم نکات آزاردهنده ای برای آنهابه شمار نمی رود  برای بزرگسالان فیلم جذابیت خاصی ندارد، مگر تحریک کردن حس نوستالژی آنها.

 

اما شهر موشها 2 در یک تحلیل نهایی فیلم خوبی است. پدر و مادر ها می توانند مطمئن باشند که فرزندانشان از تماشای این فیلم هم سرگرم می شوند و هم درس های اخلاقی خوبی فرا خواهند گرفت و بزرگتر ها هم می توانند از شهر شلوغ و پرسروصدای اطرافشان  فاصله بگیرند و به شهر رنگی و زیبای و پر از ترانه و شادی موش ها وارد شوند و خاطرات خوش کودکی خود را مرور کنند.


 تاريخ ارسال: 1393/6/7
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>منتقد:

من این فیلمو ندیدم ولی نصف فروش این فیلم از دهه 60 ها بود که انتظار داشتن خاطراتشونو مرور کنن و به بچه ها ی خودشون بگن تو کودکیشون چی نگاه می کردن ولی هنوز نمیدونن هیچی خاطره ای دوبار تکرار نمیشه و اگه دوست دارن به بچه هاشون بگن همون نسخه قدیمی و اصلشو بدن دست دلبنداشون اونا بیشتر خوششون میاد. من خودم شبها ساعت ها توی سایت دنبال خاطرات کودکیم هستم نه مشابه اونی که دیده بودم . تمام لالیی ها و کاتونهایی که دیده بومو برای برادرزاده ام دانلود کردم و الان برادرزادم هم با اون لالیی ها خوب آشناست چون از وقتی چشم باز کرد با این آهنگها و برنامه ها سرشو گرم می کردیم. نه ماهواره . ...

7+1-

شنبه 8 آذر 1393



>>>مینا:

بچه های نسل امروز مثل ما بچه های دیروز عاشق این فیلم هستن پسر سه سال و نیمه من که ده دقیقه یک جا بند نمیشه یک ساعت و نیم زل زد به پرده سینما و لذت برد

14+3-

سه‌شنبه 29 مهر 1393



>>>roya:

fek nak0nam in film vase reghabat ba sinamaye donya sakhte sh0de bashe k sh0ma enghad g0ndash mik0nin! Man asheghe shahre musha v0 k0lah ghermeziam aslanam filmaye bi arzeshi nistan!

13+1-

يكشنبه 27 مهر 1393



>>>موافق seti:

کاملا تائید میشه. محض رضای خدا یه نفر نمی خواد امسال یه فیلم با ارزش بسازه؟

15+6-

شنبه 19 مهر 1393



>>>مدرسه ای :

آخه من نمی دونم مرضیه برومند چند به این مدیرا داده که همه می خوان بچه هارو ببرند دیدن فیلم مدرسه موش ها !

15+14-

چهارشنبه 16 مهر 1393



>>>seti:

این فیلم جالب نبودواخراجی ها جالب نبودنوامروز جالب نبود و از همه بدتر ردکارپت ... متاسفانه سینمای ایران همینه و کسی نمیخواد تغییری در اون ایجاد کنه.اما همین فیلمهایی که از نظر ما جالب نیست از نظر خیلی ها بسیار جالبه.

2+28-

شنبه 5 مهر 1393



>>>کفی:

شما ها هنوز تو دهه 60 گیر کردید.سرتون رو بچرخونید فیلم های 2014 رو ببینیداونوقت میفهمید توی نمودار زمان کجای خط قرار دارید. امیدوارم زیاد دکوراژه نشید.

15+15-

پنجشنبه 3 مهر 1393



>>>ایمان :

من که اوایل دهه ی هفتاد بدنیا اومدم سری اول این فیلم رو هم دیده بودم قسمت دومش رو هم خیلی دوس داشتم خواهش میکنم انقدر دهه دهه نکنید مثلا افتخار داره دهه 60 یا 70 بدنیا اومده باشید ؟

7+15-

چهارشنبه 2 مهر 1393



>>>انصار در جواب زیگما:

فیلم برای مخاطب عام ساخته شده. اینکه برای دهه 60 ای ها هست که نشد دلیل فیلم ببی کیفیت و بی ارزش ساختن! خوب یکی هم پیدا بشه یعه فیلم آشغال سیاه و سفید بسازه بگه برای زمان "دختر لر" فیلم ساختم (نوستالژیه) بقیه سینما نرن...! اشکال این سینما تازه به دوران رسیده اینکه که هر محتوای بی مایه ای با دلیل و سفسطه به خورد ملی که خبر از دنیا ندارن بده بعد برای خودت سوت و کف بزنه..! (نوشابه باز کنه)

26+0-

شنبه 29 شهريور 1393



>>>زیگما:

‏شهر موش‌ها برای دهه ۶۰ی‌ها ساخته شده، اگر شما ۷۰ی‌ها و ۸۰ی‌ها باهاش ارتباط برقرار نمی‌کنین، عمر پوچ خودتون رو با دیدنش تلف نکنین

32+3-

پنجشنبه 27 شهريور 1393



>>>انصار المهدی:

تنها نکته مثبت این فیلم ( اگه بشه بهش فیلم یا حتی نمایش عروسکی) اطلاق کرد چون هیچ استاندارد جهانی رو پر نمی کنه که رکورد اخراجیها رو بزنه. اگر هزینه ای که پای ساخت و سود حاصله از فروش این نوع فیلم ( فیلم نما) های مبتذل و بی ارزش به کمیته امداد یا بهزیستی واریز میشد ولو ثواب کاربیشتر بود. البته این در مورد 60 درصد تولیدات سینمایی و تلویزیونی داخلی صدق می کند. اینکه از لج یه فیلمی (مبتذل) بریم یه فیلم مبتذل دیگه رو ببینیم واقعا هنوز خودم توچیه منطقی پیدا نکردم. دوستان نظر بدند فقط مثبت منفی الکی ندن. - منظورم از مبتذل موزیک و حجاب و ... نیست معنی مبتذل رو در فرهنگ دهخدا یا معین ببینید. اون کلمه ای که ما مبتذلاطلاق می کنیم با معنی واقعی آن زمین تا آسمان فرق دارد.(مبتذل = پیش پا افتاده = بی ارزش ) اگر نظر میدید کارشناسی نظر بدین . با تشکر

12+56-

دوشنبه 24 شهريور 1393



>>>mehti:

موشاش خیلی تمیزن ، موشای زمون ما چرکو بودن

28+1-

دوشنبه 24 شهريور 1393



>>>azin:

بد نبود ولى خيلى ميتونست فيلمنامه ى بهترى داشته باشه

31+1-

دوشنبه 24 شهريور 1393



>>>علی ن:

همه ی دوستان میدونستن فیلم واسه کودکان ساخته شده.چیزی که تو این سال ها بهش بها داده نشده.منم سینما رفتم.فیلم عالی نبود ولی حس نوستالژی رو تو دل آدم قلقلک میداد.در کل لذت بردم از فیلم.گرچه فکر میکنم در مورد اسمشو نبر بهتر بود از شکل و شمایل بهتر استفاده میشد.ولی این فیلم برای بچه هاست.انتظار یک فیلمنامه پیچیده که جذاب بزرگسالان باشه نمیشه ازش داشت چون واسه بچه ها غیر قابل فهم و خسته کننده میشه.

30+2-

يكشنبه 23 شهريور 1393



>>>eror:

ارور 404: فیلمنامه پیدا نشد!

20+15-

شنبه 22 شهريور 1393



>>>انصار المهدی (عج):

آخه موش (مشکی)هم حسودی کردن دارد؟ (قابل توجه حسودان به به مشکی ) سفارش بدن یه عروسک صورتی موشی براشون بسازن. خیلی از دانشجو های رشته عروسک سازی در قبال هزینه حاضر به ساخت هستند. خداوند شما را اشرف مخلوقات قرار داد. ناشکری نمی کنید که می خواهید موش بشوید ؟ به اعتقادات جامعه و خدا و بیمبر احترام بزارید و دست از مظلطه بردارید. با تشکر از عزیزان

34+9-

پنجشنبه 20 شهريور 1393



>>>اکرم .م:

خاطرات مارا رقم میزند.بچگی ما در زمان این فیلم های عروسکی گذشت.نه از باربی خبری بود و نه از کارتون های جورواجور امروزین .

16+1-

دوشنبه 17 شهريور 1393



>>>محسن:

به نظرم فیلم خوبی بود و نقاط قوتش ( به خصوص صدای زیبای عروسک ها و آهنک های زیبایی که در طول فیلم خوانده میشد) تا حد زیادی نقاط ضعفش رو میپوشوند، به خصوص با توجه به استاندارد های سینمای ایران...

26+1-

دوشنبه 17 شهريور 1393



>>>حسین:

حالا صورتی آویزون مشکی هست شما حسودی می کنی؟ دوست داشتی جای مشکی بودی؟ واقعا که رفته رفته کامنت ها جالبتر و بچه گانه تر میشه. واقعا برای جامعه اینترنتی خودمون متاسفم

36+1-

يكشنبه 16 شهريور 1393



>>>علی:

خودتون خندتون نگرفت شهر موشا 2 رو با اخراجیها تو یه Category گذاشتین؟ یکی از یکی بدتر و Cheap تر تنها شباهتشون اینه. (یعنی بی ارزش بودنشون)

34+13-

يكشنبه 16 شهريور 1393



>>>احمد پورنجاتی:

شهر هم"شهر موش ها"!حقوق "موشوندی" سر جای خودش؛همبستگی در برابر " اسمشو نبر: گربه سیاهه" سر جای خودش؛حریم خصوصی "کپل خان و نارنجی بانو" و دیگران سر جای خودش؛شادمانی و رقص و پایکوبی اهالی ،ایضا به شرح فوق!

28+1-

جمعه 14 شهريور 1393



>>>امين:

منطقي باشيد حتي بچه ها هم بعد از نيم ساعت بي حوصله راه افتادن تو سينما تازه چه موش چه انسان بچه ها قراره با اينها همذات پنداري كنندفكر ميكنيد بچه ها خنگند نفهمند صورتي آويزون مشكي بود.چي اين دكور ايراني بود.حالا باحجاب يا بي حجاب نبايد بقدر يه ملكول شبيه ايراني ها مي بودند.البته يكي شبيه ما داشتند يكي در نقش يه لات با دستمال يزدي.

2+38-

جمعه 14 شهريور 1393



>>>vahid:

اونایی که تا حالا ۳بار رفتن شهرموشها رو دیدن فیو کنن همدیگه رو پیدا کنیم

32+12-

پنجشنبه 13 شهريور 1393



>>>ارین:

‏الان یه جوری شده تعریف از شهرموش های دو یه نوع روشنفکری بحساب میاد چون قراره رکورد اخراجی ها۲رو بزنه

21+47-

پنجشنبه 13 شهريور 1393



>>>جواب منتظر . ardel:

سلام. واقعا شما دو نفر آبروریزی کردین. مخصوصا منتظر که هنوز غیر از اینکه اندر خم یک کوچه هست. شرم آوره که هنوز فرق موش و انسان یعنی حیوان و انسان رو متوجه نشده. علاوه بر این فرق عروسک و موجود زنده هم باید به ایشان آموزش داد. واقعا خجالت کشیدم از طرز تفکر شما ها. برای جناب ardel هم باید بگم اولا باز عروسک بوده زنده بودن و مردن معنی نداره بعد اینکه این عروسک ها جدید ساخته شدن اون دهه شصتی ها نیستن که پوسیده بشن. عروسک های اصلی هم سالم در آرشیو صدا سیما صحیح و سالم هستند. انسان انسان است. عروسک هم یک شی و غیر زنده است. البته گناه شما کمتر از آقای بالایی هست.

97+6-

سه‌شنبه 11 شهريور 1393



>>>ardal:

‏منطقی باشیم، بعد از بیست و خورده‌ای سال از شهر موش‌های ۱ تا الان باید اسکلت تپل و نوه‌هاش هم پوسیده باشه، یه موش مگه چقدر عمر می‌کنه؟

4+67-

سه‌شنبه 11 شهريور 1393



>>>shex:

‏فیلم سینمایی شهر موش ها 2 ساخته مرضیه برومند با استقبال شدید مواجه شد، اما در اواسط فیلم تماشاچی ها از درب خروجی استقبال شدیدتری کردند.

20+81-

دوشنبه 10 شهريور 1393



>>>گیتی:

من دوبار دیدم. منتظر فرصتم تا بار سوم هم ببینم و شاید بارهای بعدی هم.

59+5-

يكشنبه 9 شهريور 1393



>>>علی ایرانیان:

عالي بود ، مخصوصا وقتي بچه موشهاي جديد شعر قديمي رو مي خوندند يكدفعه اشك داخل چشمها رو مي گرفت 😀

70+2-

يكشنبه 9 شهريور 1393



>>>عاطفه:

خیلی دوست داشتم فیلم،اول فیلم حس نمیکردم اینا همون موشها هستن ولی وقتی سرود خوندن عالی بود،فقط اشک میریختم،همه چی حتی تابلوهای روی دیوار و ریزه کاریاش توجه شده بود،عالی بود.

47+9-

يكشنبه 9 شهريور 1393



>>>لی کفلی:

با سلام خدمت بزرگان; فیلمی بسیار ضعیف و ابتدایی بود. بد نیست کسانی که می خوان همچین فیلم هایی بسازند یه نگاهی به کار های والت دیسنی و تیم برتون (مثل عروس مردگان) CORPSE BRIDE بیندازند و کمی آگاهانه تر عمل کنند دیگه هنز نزد ما ایرانیان نیست! تصور اینکه شما بتونید حتی 50 سال دیگه یه کار ضعیف والت دیسنی رو بدین بیرون دور از ذهن می اد. خداییش یه اثر قدیمی تیم برتون رو بببنید بعد اینم ببینید . کاملا به عاجر بودن خودتون پی خواهید برد. اصولا جایی در سینمای بین المللی عروسکی یا کودکان ندارید. ممکنه به ظاهر فروش خوبی هم داشته است ولی دلیل آن بسته بودن محیط و عدم اکران فیلم های روز جهان و حتی کار های کودک هست. حتی مدرسه های موشهای دهه شصت هم یک کار فوق ابتدایی و فاقد هر گونه ارزش هنری است. در برابر کارهای جهانی حرفی برای گفتن ندارید. امیدارم این متن بنده را سانسور نکنید و تایید کنید که بعید می دونم ای پست در سایت قرار گیر

74+112-

شنبه 8 شهريور 1393



>>>همون همیشگی:

به نظرم این فیلم تونسته بود داستانِ خودش رو درست تعریف کنه و چالش‌های کودکانه‌ی خودش رو به درستی بسط بده. داستان هم تکراری نیست، بر اساس کلیشه‌های مرسومِ ژانره. کسی توقع نداره اینا وال‌ای بسازن. همین که بتونن تو ژانر یک فیلمِ درست درمون بسازن که بتونه بچه‌ها رو دنبالِ خودش بکشه عالیه و به نظرمِ شهرِ موش‌ها این کار رو می‌کنه. 

97+5-

شنبه 8 شهريور 1393



>>>فرانک:

‏حقیقت اینه که کلاه‌قرمزی‌های جدید و شهر موش‌های 2، برای دهه شصتی‌ها ساخته شده و تماشاشون، احترام به روزهای خوب کودکی ماست!

45+3-

شنبه 8 شهريور 1393



>>>ممدرضا نائئنی:

اونجوری که فکرش هم میکردم نبود ولی فیلم بدی هم نبود.ساعات خوشی را برای مخاطب فراهم میکرد

73+16-

شنبه 8 شهريور 1393



>>>farshid salehi:

aaaaaaaaaaaaaaaaali bood makhsoosan kopolak\

48+5-

شنبه 8 شهريور 1393



>>>سیمین ع:

کم چرند بنویسید.فیلمش عالی بود.خانم برومند دست مریزاد.شاهکار بود

85+23-

شنبه 8 شهريور 1393



>>>ب.م.م در جواب منتظرالمهدی:

در کدام دین گفته شده است موش ها حجاب داشته باشند؟واقعا خجالت نکشیدی از کامنتی که گذاشته اید که نمایانگر ذهن بیمار شما است که به موش ها هم به نگاه جنسی نگاه میکنید؟

129+5-

شنبه 8 شهريور 1393



>>>نازنین:

دوستش نداشتم! خاطره شهرموشها ۱ رو هم تو ذهنم مخدوش کرد! انتظار این قصه رو اصلا نداشتم! بالاترین نمره منفی به ادبیات زننده گربه ها تعلق میگیره. "اوشکول" "اینجا رو بسوک" "میخ کشتیم" "لات و لوتتیم" با اون لیوانای آبجو و اداهای مستی

16+72-

شنبه 8 شهريور 1393



>>>فرزاد حمیدی:

اسمشو نبر....

52+2-

جمعه 7 شهريور 1393



>>>مهناز.56:

فوق العاده خسته کننده و کند و قابل پیش بینی بود.ولی ترانه های قشنگی داشت

22+108-

جمعه 7 شهريور 1393



>>>ساشا کریمی:

فيلم بسيار جالبي بود، كيفيت ساخت و پرداختن به جزيات عالي بود، ولي به نظر من شخصيت اسمشو نبر و دارو دسته ش اصلا مناسب سينماي كودك نبود و ارزش اين سينمايي عروسكي را كاملا پايين آورد

131+15-

جمعه 7 شهريور 1393



>>>فرشاد:

حدس میزدم اینجوری که گفتین باشه. ‏زیاد دوست ندارم برم شهر موشها رو ببینم. با وجود همه اعتقادی که به کار مرضیه برومند دارم، میترسم از اینکه نوستالژی های کودکیم خراب بشه.

40+119-

جمعه 7 شهريور 1393



>>>کسری:

دوستان یک سوال! اون گربه سیاهه شاهین نجفی بود آیا؟سبک آهنگ خوندن و محتوی ترانه ها دقیقا مثل شاهین نجفی بود

10+96-

جمعه 7 شهريور 1393



>>>منتظرالمهدی:

منتقد عزیز دقیقا میشه بگید کجای فیلم آموزنده بود؟ موش های دختری که حجاب نداشتند و بی حجابی را در ذهن نسل کودک دیکته میکند؟یا گوش ندادن به حرف پدر و مادر و آوردن دشمن به خانه؟یا دروغگویی؟یا ترانه های رپ با محتواهای جنسی و سیاسی؟

10+191-

جمعه 7 شهريور 1393



>>>زمانه:

با اینکه فیلم خوبی نبود ولی دوستش داشتم و حال آدم رو خوب میکرد

115+85-

جمعه 7 شهريور 1393



>>>مسی:

من فکر می کنم بیشتر از اینکه کودکان مخاطب این فیلم باشند، کودکان دهه شصت که الان سی چهل سال سن دارند، به خاطر خاطرات دوران کودکی شون، این فیلم را می بینند

122+19-

جمعه 7 شهريور 1393



>>>میلاد:

خییییییییییییییلی فیلمش بچه گونه بود.من تو سالن سینما خجالت کشیدم از تماشای این فیلم.

41+64-

جمعه 7 شهريور 1393



>>>سارا:

کپلک خیلی بامزه و عالی بود.فیلمش هم همچنین

155+30-

جمعه 7 شهريور 1393



>>>متین:

‏شهرموش‌ها قشنگ بود فقط رنج سنی‌اش منفی 7 بود

151+108-

جمعه 7 شهريور 1393




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.