پرده سینما

جورج کلونی از گلدن گلوب جایزه دستاورد سینمایی می‌گیرد

پرده سینما







 

 

 

 

 

جرج کلونیجورج کلونی با اعطای جایزه دستاورد سینمایی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود در جوایز گلدن گلوب تقدیر می‌شود. به گزارش ایسنا، هفتادو دومین دوره جوایز سینمایی گلدن گلوب از جورج کلونی، بازیگر سرشناس هالیوودی با اعطای جایزه دستاورد سینمایی سسیل دمیل به پاس فعالیت هنری در مقابل و پشت دوربین تقدیر خواهد کرد.

جایزه دستاورد سینمایی سسیل دمیل هر ساله به سینماگرانی اعطاء می‌شود که نقش قابل ملاحظه‌ای در دنیای سرگرمی و سینما ایفا کرده باشند.

سال گذشته این جایزه سینمایی به وودی آلن، کارگردان صاحب‌نام هالیودی اعطاء شد که البته شخصاً برای دریافت جایزه در مراسم گلدن گلوب حضور نیافت و دایان کیتون به نمایندگی از او جایزه را دریافت کرد.

از دریافت‌کنندگان پیشین جایزه دساورد سسیل دمیل می‌توان به جودی فاستر، مورگان فریمن، مارتین اسکورسیزی، استیون اسپیلبرگ، آنتونی هاپکینز و باربارا استریسند اشاره کرد.

کلونی تاکنون شش بار (برای بهترین بازیگری، کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی و تهیه کنندگی) نامزد کسب جایزه اسکار شده است که یک بار برای فیلم سیریانا در سال 2005 موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و در سال 2012 نیز در مقام تهیه‌کننده در کنار بن افلک و گرنت هسلا اسکار بهترین فیلم را برای تهیه کنندگی آرگو به دست آورده است.

از دیگر افتخارات این سینماگر مطرح می توان به کسب سه جایزه بهترین بازیگر مرد جوایز گلدن گلوب برای فیلم های سیریانا، ای برادر کجایی و فرزندان اشاره کرد.

کلونی در سال 2013 در فیلم جاذبه ساخته آلفونسو کواران در نقش یک فضانورد به نام مت کوالسکی درکنار سندرا بولاک به ابفای نقش پرداخت و در نهایت فیلم موفق به کسب هشت جایزه اسکار شد.

وی تاکنون فیلم‌های شب بخیر و موفق باشید (2002)،  کلاه‌چرمی‌ها (2008)،  عید مارس (2011)، مردان تاریخی (2012) را در مقام کارگردان مقابل دوربین برده است.

این بازیگر، کارگردان و فعال حقوق بشر در پروژه بعدی سینمایی خود در فیلم علمی تخیلی سرزمین فردا محصول دیسنی در سال 2015 حضور خواهد داشت.


 تاريخ ارسال: 1393/6/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.