پرده سینما

آپارتمان لورن باکال به حراج گذاشته شد

پرده سینما


 







 

لورن باکال و همفری بوگارت در خواب بزرگآپارتمان متعلق به لورن باکال هنرپیشه سرشناس و فقید آمریکایی با قیمت 26 میلیون دلار به فروش گذاشته شد. به گزارش ایسنا، آپارتمان متعلق به لورن باکال، بازیگر سرشناس هالیوود و همسر همفری بوگارت در ساختمان داکاتا واقع در نیویورک که وی از دهه 1960 تا زمان مرگ در آن زندگی می‌کرد با قیمت 26 میلیون دلار چوب حراج می‌خورد.

ساختمان داکاتا یکی از مشهورترین ساختمان‌های نیویورک است و جان لنون ستاره موسیقی آمریکا نیز در این آپارتمان زندگی می‌کرد که به دست یکی از طرفدارانش به قتل رسید.

لورن باکال به همراه همفری بوگارت از محبوب‌ترین زوج‌های هالیوود در سینما و زندگی واقعی بودند. باکال در حالیکه تنها 19 سال داشت، در اولین حضور سینمایی‌اش در فیلم داشتن و نداشتن به کارگردانی هاوارد هاوکز با همفری بوگارت 44 ساله آشنا شد و ازدواج آنها 11 سال همکاری سینمایی آنها را رقم زد.

بهترین نقش‌آفرینی‌های باکال در فیلم‌هایی رقم خورد که همفری بوگارت نیز در آنها حضور داشت که از معروف‌ترین آنها می‌توان به خواب بزرگ (1946)، گذرگاه تاریک (1947) و کی لارگو (1948) اشاره کرد.

او تنها یک‌بار در سال 1996 برای فیلم آینه دو رو دارد نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد. البته وی در سال 2010 به پاس یک عمر دستاورد سینمایی در دوره طلایی هالیوود جایزه اسکار افتخاری را دریافت کرد.

باکال علاوه‌ بر دو نامزدی جایزه بافتا، توانست در سال 1997 جایزه دوربین جشنواره برلین را به پاس یک عمر دستاورد سینمایی کسب کند. از دیگر افتخارات سینمایی این بازیگر سرشناس می‌توان به جایزه سزار افتخاری در سال 1996 و یوزپلنگ افتخاری جشنواره لوکارنو در سال 1998 اشاره کرد.


 تاريخ ارسال: 1393/8/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.