پرده سینما

جرئیاتی از جیمز باند بیست‌وچهار: «شبح» چگونه می‌تازد؟

پرده سینما


 






 

 

سام مندرز و دانیل گریکبا اعلام عنوان، بازیگران و جزییات بیشتر، روشن شد که حضور بعدی 007 روی پرده بزرگ چگونه خواهد بود. به گزارش  مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، عنوان بیست و چهارمین فیلم جیمز باند شبح یا Spectre خواهد بود. کمپانی‌های ایان پروداکشنز، ام‌جی‌ام استودیوز و سونی پیکچرز روز پنج‌شنبه از روی صحنه 007 واقع در پاین‌وود استودیوز لندن این خبر را اعلام کردند.

سم مندز کارگردان بار دیگر برای هدایت فیلم بعدی بازخواهد گشت. او در صحبت با رادیو بی‌بی‌سی درباره بازگشت تیم بازیگران فیلم اسکای‌فال صحبت کرد و گفت: من به شخصیت‌هایی که در اسکای‌فال خلق کردیم احساس وابستگی می‌کردم. احساس کردم کارمان هنوز تمام نشده و وقتی که توانستم کمی کنار بایستم و وقت داشته باشم می‌توانم کارهای بیشتری با آن‌ها انجام دهم.

فیلم جدید باری دیگر از دانیل کریگ در نقش باند، نائومی هریس در نقش خانم مانی‌پنی، بن ویشاو در نقش کیو و رالف فاینز در نقش ام استفاده خواهد کرد. اما علاوه بر این افراد مجموعه چشم‌گیر جدیدی از بازیگران نیز به این فیلم اضافه خواهند شد که از جمله آن‌ها می‌توان به کریستوف والتس، لیا سِدو، دیو باتیستا، اندرو اسکات و مونیکا بلوچی اشاره کرد. به گفته تویتر رسمی 007 والتس نقش اوبرهاوزر را ایفا خواهد کرد که می‌تواند به هانس اوبرهاوزر اشاره کند؛ شخصیتی که مربی اسکی باند بود و به عنوان پدر دوم او محسوب می‌شود. سدو نقش مدلین سوان را بازی می‌کند، بلوچی لوسیا سیارا خواهد بود و باتیستای کشتی‌کج کار هم آقای هینکس است.

نام Spectre به سازمان تروریستی خیالی‌ای اشاره می‌کند که در رمان‌های جیمز باند حضور داشت و برای اولین بار در فیلم سال 1962 دکتر نو ظاهر شده بود. ارنست استاورو بلوفلد دشمن خونی جیمز باند مسئولیت هدایت این سازمان را بر عهده دارد. Spectre  نامی مخفف است برای سازمان ویژه ضدجاسوسی، تروریسم، انتقام و اخاذی. این سازمان همچنین در فیلم‌های تاندربال، فقط دوبار زندگی می‌کنید، در سرویس مخفی ملکه و الماس‌ها ابدی اند نیز بار دیگر ظاهر شده بود.

فیلم جدید باند قرار است کار عکاسی اولیه خود را آغاز کند و فیلمبرداری آن در پاینوود، لندن، مکزیک، مراکش، اتریش و ایتالیا انجام خواهد شد. مندز که درباره داستان و موقعیت‌های فیلمبرداری صحبت می‌کرد گفت که فیلم جدید تنوع و موقعیت‌های بیشتری دارد. او اضافه کرد: بخش بزرگی از فیلم قبلی در و اطراف لندن فیلمبرداری شده بود که من خیلی آن را دوست داشتم، اما تنها مقدار محدودی می‌توان در لندن فیلمبرداری کرد و احساس می‌کنم که فیلم جدید احتمالا شرارت بیشتری در خود داشته باشد و بیشتر غیرمنتظره باشد.

کمپانی استون مارتین هم ماشین بعدی باند را آشکار کرده است. از این مدل که DB10 نام‌گذاری شده تنها ده عدد به طور اختصاصی در مرکز استون مارتین برای حضور در فیلم ساخته خواهد شد. این کمپانی اعلام کرده که برای طراحی ماشین بسیار نزدیک با مندز و مسئولان تهیه فیلم همکاری کرده است. احتمال می‌رود که DB10 در آینده به مرحله تولید انبوه نیز برسد و جایگزینی برای مدل‌های DB9 و V8 Vantage باشد. این نهمین حضور برند استون مارتین در فیلم‌های جیمز باند است.

اما Spectre برای پیشی گرفتن از اسکای‌فال کار سختی را پیش روی خواهد داشت. این فیلم با فروش 1.1 میلیارد دلاری تبدیل به هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما، دومین فیلم پرفروش سال 2012 بعد از انتقام‌جویان و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ باکس‌آفیس بریتانیا شد. این فیلم همچنین موفق به دریافت دو جایزه اسکار، دو جایزه بفتا و دو جایزه گرمی شد.

Spectre قرار است روز بیست و سوم ماه اکتبر در بریتانیا و روز ششم نوامبر در ایالات‌متحده اکران شود.


 تاريخ ارسال: 1393/9/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.