پرده سینما

۱۰ فیلم پرفروش سینمای جهان در سال ۲۰۱۴؛ سایه ابرقهرمان‌ها همچنان سنگینی می کند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گیشه سینمای جهان در سال 2014 همچون سال گذشته میلادی در تسخیر فیلم‌های ابرقهرمانی و علمی تخیلی بود. به گزارش ایسنا، در فاصله چند روز به پایان سال 2014 میلادی نگاهی خواهیم داشت به فیلم‌هایی که بیشترین فروش را در گیشه جهانی در یک سال اخیر به نام خود ثبت کردند.

 

 

1. تغییرشکل‌دهندگان: عصر انقراض (فروش 1/08 میلیارد دلار)

 

تغییرشکل دهندگان: عصر انقراضفیلم اکشن و علمی تخیلی تغییرشکل‌دهندگان: عصر انقراض به کارگردانی مایکل بی با ثبت فروش بیش از یک میلیارد دلار، عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان در سال 2014 را از آن خود کرد. این فیلم چهارمین فیلم از سری فیلم‌های تغییرشکل‌دهندگان و آخرین فیلم از این مجموعه به کارگردانی مایکل بی و بازی مارک والبرگ در نقش اصلی است.

مایکل بی سه فیلم اول مجموعه شامل تغییرشکل‌دهندگان (۲۰۰۷)، تغییرشکل‌دهندگان: انتقام کشته‌شدگان (۲۰۰۹) و تغییرشکل‌دهندگان: تاریکی ماه را نیز کارگردانی کرده بود.

تغییرشکل‌دهندگان: عصر انقراض با فروش 1/08 میلیارد دلار در سال جاری میلادی نام خود را به عنوان دهمین فیلم پرفروش تمام ادوار سینما جاودانه کرد؛ قسمت قبلی این فیلم با عنوان تغییرشکل‌دهندگان: تاریکی ماه در سال 2011 به فروش 12/1 میلیارد دلار دست یافته بود.

سال گذشته میلادی فیلم مرد آهنی 3 با فروش 2/1 میلیارد دلار نه تنها پرفروش‌ترین فیلم سال شد بلکه نام خود را به عنوان پنجمین فیلم تاریخ سینما از جنبه فروش جهانی ثبت کرد.

 

2. نگهبانان کهکشان (فروش 770 میلیون دلار)

 

مکان دوم پرفروش‌ترین‌های سال 2014 را یک فیلم ابرقهرمانی و اکشن به خود اختصاص داده است؛ نگهبانان کهکشان برای اولین‌بار در تاریخ ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۴ در هالیوود به نمایش درآمد و سپس در ۱ اوت ۲۰۱۴ در آمریکا و به صورت سه‌بعدی و آی‌مکس اکران شد.

این فیلم که یک موفقیت تجاری به شمار می‌رفت و توانست با بودجه ساخت ۱۷۰ میلیون دلار، بیش از ۷۷۰ میلیون دلار در سراسر جهان بفروشد،که این رقم آن را به پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی سال ۲۰۱۴ تبدیل کرد. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی جیمز گان، بر اساس مجموعه کتاب‌های مصوری به همین نام توسط کمپانی مارول کامیکس تهیه شده و استودیوی مارول نیز کار ساخت آن را انجام داده‌ است. در این فیلم بازیگرانی همچون کریس پرت، زویی سالدانا، دیوید باتیستا، ون دیزل و بردلی کوپر ایفای نقش کرده‌اند.

 

3. شریر (فروش 757 میلیون دلار)

 

 

پوستر فیلم شریرفیلم شریر با بازی آنجلینا جولی بازسازی سینمایی انیمیشن زیبای خفته محصول سال1959 والت دیزنی امسال موفق به ثبت فروش بیش از 757 میلیون دلار در گشیه جهانی شد.

داستان این فیلم به کارگردان رابرت استرومبرگ حول محور نقش متضاد زیبای خفته یعنی «مالیفیسنت» با بازی آنجلینا جولی است. این فیلم تا کنون موفق‌ترین فیلم این ستاره هالیوودی از نظر تجاری بوده است،این فیلم علمی تخیلی با بودجه 180 میلیون دلاری اکران خود را از تاریخ 20 می 2014 آغاز کرد.

 

 

4. مردان ایکس: روزهای گذشته آینده (فروش 746 میلیون دلار

 

فیلم ابرقهرمانی مردان ایکس: روزهای گذشته آینده به کارگردانی برایان سینگر که بر اساس مجموعه کتاب‌های مصور «مردان ایکس» کمپانی مارول ساخته شده‌ است، امسال در مجموع موفق به فروشی بالغ بر 746 میلیون دلار در سینماهای جهان شد. این فیلم هفتمین قسمت از سری فیلم‌های مردان ایکس است که مستقیماً ادامه نسخه مردان ایکس: آخرین ایستادگی در سال ۲۰۰۶ و مردان ایکس: کلاس اول در سال ۲۰۱۱ می‌باشد.

در این فیلم ستارگانی همچون هیو جکمن، جیمز مک‌آووی، مایکل فاسبندر و جنیفر لاورنس ایفای نقش می‌کنند. مجموع هفت فیلم مردان مجهول تاکنون فروشی بیش از سه میلیارد دلار در گیشه جهانی داشته‌اند.

 

5. کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی (فروش 714 میلیون دلار)

 

 

فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی نیز یکی دیگر از فیلم‌های ابرقهرمانی است که با فروش 714 میلیون دلاری در فهرست موفق‌ترین‌های گیشه سال 2014 قرار گرفته است، این فیلم بر پایهٔ شخصیت «کاپیتان آمریکا»ی کتاب‌های مصور مارول و به کارگردانی برادران روسو ساخته شده است.

در این فیلم بازیگرانی همچون کریس ایوانز، اسکارلت یوهانسون، ساموئل ال. جکسون، رابرت ردفورد و سباستین استن ایفای نقش می‌کنند و با بودجه 170 میلیون دلاری از چهارم آوریل 2014 اکران خود را آغاز کرد.

 

 

6. مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2 (فروش 708 میلیون دلار)

 

پس از موفقیت فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز در سال 2012، قسمت دوم این فیلم نیز امسال و با بودجه 200 میلیون دلاری با همکاری کمپانی سونی و مارول استودیو ساخته شد.

مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2 به کارگردانی مارک وب که از تاریخ دوم می 2014 اکران خود را آغاز کرد نیز در نهایت با فروش جهانی 708 میلیون دلار به کار خود پایان داد. در این فیلم بازیگران چون اندرو گارفیلد، جیمی فاکس و اما استونایفای نقش می‌کنند. در این قسمت پیتر پارکر (مرد عنکبوتی) به مبارزه‌اش علیه جرم و جنایت ادامه می‌دهد، دشمنان جدیدی پیدا می‌کند و اطلاعات بیشتری را در مورد گذشته‌اش می‌فهمد.

 

 

7. طلوع سیاره میمون‌ها (فروش 708 میلیون دلار)

 

فیلم علمی تخیلی طلوع سیاره میمون‌ها به کارگردانی مت ریوس یکی از 10 فیلم پرفروش سال 2014 است که با اختلاف اندک و کمتر از یک میلیون دلار پس از مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2 در مکان هفتم جای گرفته است. در این فیلم بازیگرانی همچون اندی سرکیس، جیسون کلارک، گری الدمن، ایفای نقش می‌کنند. این فیلم هشتمین فیلم در مجموعه فیلم‌های سیاره میمون‌ها و دنبالهٔ فیلم ظهور سیاره میمون‌ها در سال ۲۰۱۱ است.

 

8. بازی‌های بقاء: زاغ مقلد (فروش 644 میلیون دلار)

 

 

در جایگاه هشتم پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان در سال2014 دنباله جدید فیلم بازی‌های بقاء با فروشی بالغ بر 644 میلیون دلار جای گرفته است؛ قسمت اول بازی‌های بقاء: زاغ مقلد سومین فیلم از سری فیلم‌های این مجموعه اکشن و علمی تخیلی است که در آن همچون سه قسمت قبل جنیفر لاورنس در نقش اصلی ایفای نقش می‌کند. دنباله این فیلم نیز با نام بازی‌های بقاء: زاغ مقلد – بخش 2 در دست ساخت بوده و قرار است در نوامبر سال ۲۰۱۵ اکران شود.

 

9. بین ستاره‌ای (فروش 635 میلیون دلار)

 

بین ستاره‌ای جدیدترین ساخته کریستوفر نولان کارگردان خلاق سینمای جهان نیز یکی از موفقیت‌های تجاری سینمای جهان در سال 2014 محسوب می‌شود. این فیلم که هم‌اکنون نیز در اکران است تا به حال 635 میلیون دلار فروخته است و کمتر از یک هفته زمان دارد تا از فروش فیلم بازی‌های بقاء: زاغ مقلد پیشی بگیرد و جایگاه خود را در میان موفق‌ترین فیلم‌های سینما در سال 2014 ارتقاء دهد. متیو مک‌کانوی، آن هاتوی، جسیکا چستین و مایکل کین در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند، ماجرای این فیلم نیز دربارهٔ فضانوردانی است که در جستجوی سیاره‌ای قابل سکنی از طریق کرم‌چاله‌ای سفر می‌کنند.

 

 

10. چگونه اژدهایتان را تربیت کنید 2 (فروش 619 میلیون دلار)

 

قسمت دوم چگونه اژدهایتان را تربیت کنید تنها انیمیشن حاضر در فهرست دهگانه پرفروش‌ترین‌ فیلم‌های سینمای جهان در سال 2014 است که توانسته 619 میلیون دلار در سراسر جهان بفروشد. این انیمیشن سه بعدی قسمت دوم از چگونه اژدهایتان را تربیت کنید محصول کمپانی دریم ورکس است که در سال 2011 فروش 494 میلیون دلاری را ثبت کرده بود.

چگونه اژدهایتان را تربیت کنید 2 هم‌اکنون پس از انیمیشن راتاتویی محصول 2007 پیکسار در مکان نوزدهم پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما قرار دارد، در این فهرست انیمیشن منجمد با فروش بیش از 1/27 میلیارد دلاری در رتبه نخست جای گرفته است.


 


 تاريخ ارسال: 1393/10/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.