پرده سینما

مایکل مور از «تک‌تیرانداز آمریکایی» بیزار است!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مور

 

 

 

مایکل مور مستندساز جنجالی آمریکایی با حمله به فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» بار دیگر از کشورگشایی آمریکایی‌ها در عراق انتقاد و در عین ‌حال تماشای «سلما» را به‌عنوان فیلمی متفاوت به دیگران توصیه کرد. به گزارش مهر و به نقل از ددلاین، کارگردان برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن و سازنده پردرآمد‌ترین فیلم مستند تاریخ، شکی باقی نگذاشته که از فیلم نامزد اسکار «تک‌تیرانداز آمریکایی» به کارگردانی کلینت ایستوود و یا موضوع‌اش که کریس کایل سرباز کماندوهای ویژه نیروی دریایی است به‌هیچ‌وجه خوش‌اش نمی‌آید.

مایکل مور در توییتر خود این فیلم و کایل را که به‌عنوان مرگبار‌ترین تک‌تیرانداز در تاریخ ارتش ایالات متحده شناخته شده است مورد هدف قرار داد. او نوشت: عموی من در جنگ جهانی دوم توسط یک تک‌تیرانداز کشته شد. به ما یاد دادند که تک‌تیرانداز‌ها بزدل هستند. از پشت به آدم شلیک می‌کنند. تک‌تیرانداز‌ها قهرمان نیستند و از کشورگشایان هم بد‌تر هستند. در این فیلم بردلی کوپر در نقش کایل ظاهر می‌شود، کسی که بعد از بازگشت از عراق و در اوایل سال ۲۰۱۳ در زمین تیراندازی واقع در تگزاس توسط یکی از سربازان سابق که به بیماری شوک بعد از بازگشت از جنگ مبتلا بود و کایل در حال آموزش او بود، کشته شد.

این فیلم که درباره زندگی اوست در مراسم اعلام نامزدهای دریافت جایزه اسکار که روز پانزدهم ژانویه برگزار شد موفق به دریافت نامزدی رشته‌های بهترین فیلم سال، بهترین بازیگر و بهترین فیلمنامه اقتباسی شد. مسأله‌ای که تعجب‌آور بود نامزد نشدن کلینت ایستوود، برنده سابق جایزه اسکار در رشته کارگردانی بود. فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» در اولین اکران خود و در هفته اول موفق به فروش قابل توجهی در باکس آفیس شد و با فروش تقریبی ۱۰۵ میلیون دلاری رکورد ماه ژانویه باکس آفیس و همچنین رکورد فروش فیلم‌های کلینت ایستوود را شکست.

با وجود این‌که مستندساز بحث‌برانگیز آمریکایی از فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» یا کلاً تک‌تیرانداز‌ها خوش‌اش نمی‌آید، اما او یکی از حامیان بزرگ نامزد دیگر دریافت جایزه بهترین فیلم سال یعنی «سلما» است. او روز جمعه در توییتر خود نوشت: همه سعی کنید این هفته «سلما» را ببینید! خیلی ساده به‌خاطر این‌که اثری از فیلمسازی فوق‌العاده است که امثال آن خیلی کم‌یاب هستند...


 تاريخ ارسال: 1393/10/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.