پرده سینما

قویدل: «چاقی» یک ملودرام خانوادگی است

پرده سینما








به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما راما قویدل کارگردان فیلم «چاقی» در نشست خبری پس از اکران فیلمش در سالن برج میلاد درباره ایده این فیلم گفت:‌ آخرین روزهای ساخت سریال «دولت مخفی» یکی از دوستان خاطره‌ای برای من تعریف کرد که موجب شکل‌گرفتن ایده این فیلم بود و پس از تحقیقات و مطالعاتی که داشتم شروع به نوشتن خلاصه‌ها کردم و به سیناپس و فیلم‌نامه رسیدم و کار را شروع کردیم.

نشست چاقیوی درباره نقش علی مصفا در این فیلم که نقش یک مرد چاق را بازی می‌کند، گفت: چاقی برای بازیگر قابل ایجاد کردن کردن بود و ما علی مصفا را در سه مقطع وزنی نشان دادیم و از این بابت نگرانی نداشتیم.

قویدل با بیان اینکه این فیلم یک ملودرام خانوادگی است، تأکید کرد:‌ سعی کردیم در این فیلم از قواعد ملودرام دوری کنیم و برون‌ریزی بازیگران را نبینیم و به درون آنها نفوذ کنیم.

وی به تأثیرپذیری از یکی از کتاب‌های موراکامی در ساخت این فیلم اذعان کرد و گفت: این کتاب برای رسیدن به شخصیت امیر الهام‌بخش بود چرا که وی در کتابش با اشاره به دویدن‌ها از این ورزش به یک اشراق می‌رسد.

در این ادامه این نشست مهسا کرامتی درباره بازی در این فیلم گفت: چون من پارتی داشتم از ابتدا در جریان فیلم‌نامه بودم و کار را خوانده بودم و اگر بازی خوبی صورت گرفته به دلیل کمکی بود که بازیگران و گروه داشتند.

حمید آخوندی تهیه‌کننده این فیلم نیز درباره ساخته شدن این فیلم گفت: در روزهای آخر ساخت سریال «دولت مخفی» بود که ایده این فیلم شکل گرفت و پرورش یافت و تصمیم گرفتیم که فجر امسال با کارگردانی که اولین کار سینمایی خود را انجام می‌دهد حضور داشته باشیم.

وی افزود: البته راما قویدل را نمی‌توان یک کار اولی دانست چرا که در مدیوم تلویزیون آثار مخاطب‌پسندی از جمله «روز سوم» را در کارنامه خود دارد.

نشست چاقیدر ادامه نشست راما قویدل در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا به دنبال ارائه تصویری از فساد در درون سینما بودید، گفت: من دنبال ارائه چنین چیزی نبودم و بیشتر بحث صدا برای من مهم بود چرا که این روزها به علت انتزاعی بودن صدا به آن توجه نمی‌شود و می‌خواستم بگویم که باید به صداها توجه کنند برای همین دیدیم که جهان ذهنی امیر با صداهای با افکت بالا بود.

آخوندی تهیه‌کننده این فیلم نیز در پاسخ به سؤال مذکور افزود: فیلم ما مثلث عشقی نیست و ما به معضلات اجتماعی پرداختیم چرا که چنین معضلاتی حداقل در کلانشهرها بسیار دیده می‌شود و خانواده‌های زیادی داریم که دچار این مشکلات شده‌اند.

وی افزود: ما در سینما آزمایشگاهی هستیم که نمونه‌هایی ارائه می‌کنیم و راه حل ارائه می‌دهیم و امیدوارم همه از همسر حمید در حل چنین مشکلاتی یاد بگیرند؛ به نظر من نباید چشم‌مان را نسبت به معضلات جامعه ببنیدیم و باید به این معضلات فکر کنیم.

تهیه‌کننده فیلم «چاقی» همچنین درباره هزینه‌های ساخت این فیلم و استفاده از اسپانسر گفت: اسپانسر این فیلم از عزیزانی بود که از دوره جنگ همراه ما بود و حاضر شد در این عرصه ورود کند و از کار حمایت کرده و کار با سرمایه خصوصی ساخته شد.

در ادامه این نشست حمید فرخ‌نژاد بازیگر این اثر نیز اظهار داشت: به نظر من اگر چه کار اول سینمایی راما قویدل است اما او را کارگردان خوبی یافتم و فرقی بین کار او و بزرگترهای دیگر سینما ندیدم.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره ارائه نقش خود و مابه‌ازای آن در خارج گفت: نقش هیچ ربطی به اشخاص دیگر ندارد.

در ادامه راما قویدل کارگردان با بیان اینکه تدوین این فیلم نسبت به تدوین اولیه ۳۰ دقیقه کم شده است، افزود: من سعی کردم برای کار اول یک فیلم کوچک و صمیمی با چهار شخصیت و در سه لوکیشن بسازم.

وی ادامه داد: دنبال درام پیچیده نبودم و برای این به سراغ فضای آرامی رفتم تا به شخصیت‌ها نزدیک شویم و امیدوارم این نکته شکل گرفته باشد.

در این نشست خبری همچنین مرتضی پورحیدری مسئول تصویربرداری فیلم چاقی نیز به مشکلات فنی پخش فیلم‌ها در جشنواره فجر اشاره کرد و خواستار احترام به بیننده‌ها و اختصاص بودجه مناسب برای فضای پخش فیلم‌ها در سینماهای کشور شد.

 

در همین رابطه ببینید

عکس های الهام عبدلی از نشست پرسش و پاسخ فیلم چاقی


 تاريخ ارسال: 1393/11/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.