پرده سینما

ایوبی: دیگر خبری از بی‌قانونی نخواهد بود

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

رییس سازمان سینمایی در سخنانی مهم درباره نگاه منتقدان به سینمای ایران، انتخابات صنوف خانه سینما، جشنواره فیلم فجر و مدیریت سینما اظهارنظر کرد. به گزارش مهر، حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در مراسم تجلیل از داوران بخش‌های مختلف سی و سومین جشنواره فیلم فجر که شامگاه ۶ اسفندماه در هتل انقلاب برگزار شد در سخنانی گفت: به‌زودی انتخابات صنوف خانه سینما را خواهیم داشت و قبل از برگزار شدن این انتخابات باید نکاتی را متذکر شوم. اول اینکه به کسانی که نگران بی‌قانونی هستند این اطمینان را می‌دهم که امکان ندارد انتخاباتی خارج از شرایط و مقررات برگزار شود. من این قول را می‌دهم که این انتخابات بدون تخطی از قانون برگزار خواهد شد اما از سوی دیگر به همه کسانی که قانون را بر سر نیزه گذاشته و بی‌قانونی را سرمشق خود قرار داده‌اند می‌گویم که دیگر خبری از بی‌قانونی نیست پس بهتر است بی‌جهت استرس ایجاد نکنند.

رییس سازمان سینمایی درباره جشنواره فیلم فجر امسال نیز توضیح داد: سی و سومین جشنواره فیلم فجر جشنواره خوبی بود که بسیار باشکوه برگزار شد ولی متأسفانه طبق روال هر سال عده‌ای هستند که همیشه نگرانی تزریق می‌کنند و لحظه به لحظه روند برگزاری جشنواره فیلم فجر را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و با سؤال‌های بی‌ربط در جهت ایجاد ناامنی گام برمی‌دارند اما اینجا می‌گویم که این افراد دیگر جایی برای سؤال کردن ندارند و اتفاقا باید در این شرایط جواب دهند.

وی اضافه کرد: امسال در جشنواره فجر قدم‌های بلندی در مسیر وحدت برداشتیم. در جشنواره امسال شاهد دینی‌ترین فیلم‌ها بودیم چرا که متناسب با قرائت مقام معظم رهبری فیلم دینی ساختیم. به تعبیر ایشان فیلم دینی فیلمی است که استحکام پایه‌های خانه و خانواده، سبک زندگی و نشان دادن مسایل دینی بینجامد و امسال سالی بود که اغلب فیلم‌ها بر این پایه ساخته شده بنابراین دینی‌ترین فیلم‌ها را در اکران سال آینده شاهد خواهیم بود.

ایوبی تاکید کرد: به همه آقایانی که قبلاً پول‌های گزاف برای سروسامان دادن صنوف گرفته‌اند ولی حاصل آن تشکیل بی‌سر و سامان‌ترین صنوف شد می‌گویم که دیگر خبری از این پول‌ها نیست. سینمای ایران و سینماگران ایرانی با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند که حاصل آن ساخت فیلم در چهارچوب قانون است ولی عده‌ای نشسته‌اند ذره‌بین به دست دنبال مسائل ایدئولوژیک می‌گردند.

این مدیر سینمایی درباره واژه‌هایی که برخی منتقدان به‌کار می‌برند عنوان کرد: چرا مدام حرف از ساخت فیلم فاخر و یا استراتژیک می‌زنیم، چرا این دو کلمه را بی‌معنی کرده‌ایم که دیگر نمی‌توانیم از کلمه خوب و شیرین فاخر استفاده درست بکنیم و حالا کلمه استراتژیک باب شده است. من اجازه نمی‌دهم واژه استراتژیک و فاخر مغازه‌هایی برای این دوره از مدیریت سازمان سینمایی شود. وی در بخش دیگر صحبت‌هایش اشاره کرد: از دوستان تلویزیون انتظار دارم به پخش تیزر فیلم‌ها بیشتر اهتمام ورزند. ایوبی در پایان گفت: سال ۹۳ سال صبر و سکوت بود. سال ۹۴ سال صبر است ولی سکوت نخواهیم کرد؛ مطمئن باشید.


 تاريخ ارسال: 1393/12/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.