پرده سینما

بزرگان سینما به موضوع "روحانیت" نمی‌پردازند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

به گفته رییس حوزه هنری، بزرگان سینما به موضوع روحانیت نمی‌پردازند و اگر سینما و هنر انقلاب اسلامی به روحانیت نپردازد، جامعه ضرر می‌کند. به گزارش مهر، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری در نشست هم‌اندیشی جشنواره «روحانی در قاب سینما» که روز گذشته در نهاد رهبری دانشکده هنر برگزار شد با بیان اینکه در عرصه تولید آثار مرتبط با روحانیت اتفاق زیادی رخ نمی‌دهد، اظهار کرد: در ۲ سال اخیر با موضوع روحانیت فیلم‌های کمی تولید شده که البته در تلویزیون آثار بیشتری تولید شده است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی تولیدات سینمایی، باید تمرکز خود را روی مستند و فیلم کوتاه بگذاریم. کسانی که در این حوزه‌ها کار می‌کنند، به‌ویژه در حوزه فیلم کوتاه، عموماً آثار اولشان است و اخلاص بیشتری دارند و همچنین مسائل و موضوعات مرتبط با روحانیت در مستند واقعی‌تر بیان می‌شود و تأثیرگذار‌تر است. مومنی با بیان اینکه روحانیت می‌تواند برای مردم الگو باشد، اظهار کرد: متأسفانه بزرگان سینمای کشور به این‌گونه موضوعات نمی‌پردازند. اگر سینما و هنر انقلاب اسلامی به روحانیت نپردازد، جامعه ضرر می‌کند، چرا که مبلغان دین هستند و دشمن هم نسبت به این موضوع حساسیت دارد.

رییس حوزه هنری خاطرنشان کرد: البته روحانیت هم در مواجهه با آثار سینمایی باید نقدپذیر باشد، اگر نگاه واقع‌بینانه در سینمای مرتبط با روحانیت نداشته باشیم مخاطبان این عرصه را از دست می‌دهیم و بزرگان عرصه سینما هم از این موضوعات فاصله می‌گیرند. مومنی همچنین گفت: در آینده باید خروجی جشنواره «روحانی در قاب سینما» این‌گونه باشد که ارتباط مردم با روحانیت بهتر شود و جوانان بسیاری به‌واسطه دیدن فیلم‌ها به حوزه علمیه بروند.


 تاريخ ارسال: 1393/12/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.