پرده سینما

خاتمه تبیین آئین‌نامه ۹۴ شورای صنفی نمایش

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

سخنگوی شورای صنفی نمایش از پایان تبیین آئین‌نامه این شورا در سال ۹۴ خبر داد. غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این‌که آخرین جلسه تبیین آئین‌نامه شورای صنفی نمایش، ظهر دیروز دوشنبه ۳۱ فروردین برگزار شد، گفت: تبیین آئین‌نامه شورای صنفی نمایش در جلسه فوق‌العاده به اتمام رسید و برای تعیین و اجرایی شدن به سازمان سینمایی ارسال می‌شود. فرجی گفت: هفته آینده گروه‌های سینمایی قراردادهای اکران خود را به شورا ارائه می‌کنند تا فیلم‌های جدید برای اکران انتخاب شود.

وی همچنین درباره جلسه دو شب گذشته این شورا به مهر گفته بود: براساس این جلسه، سقف تعداد فیلم برای هر دفتر پخش به ۱۰ فیلم در طول سال افزایش پیدا کرد که از این میان می‌توانند ۸ فیلم را در سرگروه و ۲ فیلم را در گروه آزاد اکران کنند. به گفته وی طبق اساسنامه شورای صنفی نمایش در سال جاری، در ۶ ماه اول سال هر دفتر پخش می‌تواند یک فیلم در گروه سینمایی و یک فیلم در گروه آزاد و در ۶ ماه دوم سال، ۲ فیلم همزمان در گروه و یک فیلم در گروه آزاد اکران کند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اکران فیلم در گروه آزاد، بیان کرد: در اکران آزاد، هر ماه یک فیلم اکران می‌شود و این گروه می‌تواند برای اکران فیلم قرارداد ۳ سالن یا پردیس سینمایی را به شورای صنفی نمایش ارائه کند که البته سقف سالن برای گروه آزاد ۱۰ سالن است که از این میان ۵ سالن به صورت حمایتی ارائه می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1394/2/1
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.