پرده سینما

سیدی: بخش خصوصی را از سرمایه‌گذاری دلسرد نکنید!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

هومن سیدی یکی از بازیگران فیلم «من دیه‌گو ماردونا هستم» از توقف اکران این فیلم ابراز تأسف و شگفتی کرد و گفت: این اتفاقات بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری دوباره در ساخت فیلم دلسرد می‌کند. این بازیگر و کارگردان سینما به خبرنگار ایسنا گفت: برداشتن فیلم «من دیه‌گو ماردونا هستم» بعد از سه هفته اکران، برای من اتفاق عجیبی است. وی اضافه کرد: به‌عنوان یکی از عوامل فیلم به‌شدت آن را دوست دارم اما طبیعی است نظر مردم بسیار مهم و تعیین‌کننده است.

سیدی توضیح داد: متأسفانه سرگروه مناسبی برای این فیلم در نظر نگرفته بودند و همین مسأله باعث شد تا فیلم نتواند در سرگروه خود به کف فروش برسد. اما این اتفاقات باعث می‌شود، زحمات گروه تولید فیلم و سرمایه‌گذاران آن هدر شود و همه این مشکلات به‌دلیل نبودن یک سرگروه مناسب پیش می‌آید. کارگردان فیلم «سیزده» این‌گونه تصمیم‌گیری‌ها را ناشی از یک نگاه کاغذی دانست و تصریح کرد: این تصمیم‌گیری‌ها براساس مسائلی است که روی کاغذ مطرح می‌شود، درحالی‌که واقعیت فیلم در عمل چیز دیگری را نشان می‌دهد.

او در عین حال سیستم پخش سینما را بسیار پیچیده است دانست و گفت: تا زمانی که سینماداران اختیار عمل دارند، چنین وضعیتی ادامه خواهد داشت. سیدی تأکید کرد: تا زمانی که وضعیت پخش به این حالت ادامه پیدا کند که تهیه کنندگان و پخش‌کنندگان احساس رقابت نسبت به یکدیگر داشته باشند‌ و حس همکاری میانشان وجود نداشته باشد‌، شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود، درحالی‌که اگر احساس همکاری داشتند، تلاش می‌کردند همه فیلم‌ها به‌خوبی دیده شوند تا سینمایمان سرپا‌تر بماند و بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری در آن ضرر نکند.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که چنین اتفاقاتی چقدر بخش خصوصی را از سرمایه‌گذاری در سینما دلسرد می‌کند‌، تأکید کرد: طبیعی است چنین اتفاقاتی تأثیر بدی بر سرمایه‌گذاری آن‌ها می‌گذارد، درست است که به سینما علاقه‌ دارند اما پولشان را که از سر راه پیدا نکرده‌اند و با چنین اتفاقاتی حتماً برای تصمیم گیری‌های دوباره، با تأمل بیشتری وارد عمل می‌شوند. فیلم «من دیگو ماردونا هستم» نوشته و کار بهرام توکلی به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی به‌عنوان یکی از فیلم‌های دومین نوبت اکران امسال نمایش داده شد اما گفته می‌شود از آنجا که این فیلم در سرگروه خود به کف فروش دست نیفتاده است‌، از اکران برداشته می‌شود.



 تاريخ ارسال: 1394/3/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.