پرده سینما

سام مندس گفت: دیگر "جیمز باند" نمی‌سازم

پرده سینما


 

 








سام مندسسام مندس، کارگردان اسپکتر تازه‌ترین فیلم از مجموعه فیلم‌های جیمز باند گفته است که قصد ندارد فیلم دیگری از این مجموعه را کارگردانی کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، مندس که در سال ۲۰۱۲ اسکای‌فال از این مجموعه را هم ساخته بود گفته است که فکر نمی‌کند بتواند دوباره همین مسیر را طی کند و کارهای دیگرش را متوقف کند.

او به بی‌بی‌سی گفت که برای این دو فیلم در مجموع پنج سال زمان گذاشت و بیش از اینکه به عنوان شغل به آن نگاه کند، برایش سبکی از زندگی بوده است.

امروز همچنین اعلام شد که بیست و چهارمین فیلم جیمز باند با بازی دانیل کریگ که برای چهارمین بار نقش این مامور ام‌‌آی ۶ را بازی می‌کند روز ۲۶ اکتبر به طور همزمان در بریتانیا و ایرلند به نمایش در می‌آید. این فیلم از روز ۶ نوامبر نیز در آمریکا به روی پرده می‌رود.

اندرو اسکات، دیو باتسیتا، مونیکا بلوچی،‌ بازیگر ایتالیایی و لئا سیدو، بازیگر فرانسوی، از بازیگران این فیلم‌ هستند. کریستوف والتس،‌ بازیگر برنده دو جایزه اسکار، نیز در نقش شخصیتی به نام اوبرهاوزر در این فیلم بازی کرده است.

اسپکتر (Spectre) که در زبان انگلیسی خلاصه شده عنوان «مدیریت ویژه ضدجاسوسی، تروریسم، انتقام و اخاذی»

(Special Executive for Counter-intelligence, Terrorism, Revenge and Extortion)  است، نام یک سندیکای جنایی بین المللی است که مرد شماره یک آن ارنست استاورو بلوفلد است. این سندیکا در فیلم های جیمز باند در سال های دهه ۶۰ حضور داشت و پس از سال ها درگیری حقوقی سازندگان با یک تهیه کننده فیلم بر سر آن، دوباره در این فیلم وارد شد.

فیلمبرداری این فیلم در استودیو پاینوود و در چند شهر از جمله لندن، مکزیکو سیتی، رم و طنجه انجام شده است و بیش از هزار نفر در ساخت آن شرکت داشته اند.

اسکای فال فیلم قبلی جیمز باند پرفروش ترین فیلم تاریخ بریتانیا بود و فروش جهانی اش بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار (۷۰۰ میلیون پوند) شد.

این فیلم همچنین برنده دو جایزه اسکار شد، یکی برای ادل، خواننده ترانه تیتراژ و یکی هم برای تدوین صدا.



 تاريخ ارسال: 1394/4/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.