پرده سینما

حذف نام اتاق بازرگانی تهران از اتحادیه‌ سینماداران

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رییس انجمن سینماداران بیان کرد نام اتاق بازرگانی تهران از عنوان اتحادیه سینماداران حذف می‌شود.

محمد قاصد اشرفی رییس انجمن سینماداران در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه مجمع عمومی فوق العاده اتحادیه سینماداران در روز سه شنبه ۱۰ شهریور ماه در محل دفتر این انجمن برگزار می شود، گفت: طی روزهای گذشته طی فراخوانی در روزنامه های کثیرالانتشار از اعضای انجمن سینماداران دعوت کردیم تا در این مجمع حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به دستور جلسه این مجمع عمومی بیان کرد: تغییر در اساسنامه فعلی و تنظیم اساسنامه جدید، تغییر نام اتحادیه و تغییر محل اتحادیه از جمله مواردی است که در این جلسه بررسی می شود.

رییس انجمن سینماداران درباره تغییر نام این انجمن توضیح داد: انجمن سینماداران یکی از قدیمی ترین انجمن های صنفی است که به صورت کاملا قانونی به ثبت رسیده است. قبل از انقلاب اسلامی سینماداران مسئولیت تولید، پخش و نمایش فیلم ها را برعهده داشتند و به همین دلیل باید لوازم مورد نیاز برای تولید فیلم و تجهیزات سینمایی را از خارج از کشور وارد می کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه واردات کالا زیر نظر وزارت بازرگانی انجام می شد، سینماداران مجبور بودند مجوز ورود مواردی چون آپارات را از وزارت بازرگانی دریافت کنند. به همین دلیل با توجه به اینکه بخش اعظم این واردات شرایطی را فراهم می کرد تا سینماداران به اتاق بازرگانی تهران وابسته شوند و از همان زمان انجمن سینماداران با نام اتحادیه سینماداران وابسته به اتاق بازرگانی تهران به ثبت رسید.

قاصد اشرفی گفت: بعد از انقلاب اسلامی و حضور فعال تهیه کنندگان در سینما و با توجه به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود در حوزه واردات تجهیزات مختلف سینمایی در حوزه تولید و پخش ورود پیدا کرد، رابطه انجمن سینماداران با اتاق بازرگانی قطع شده و تغییر نام این انجمن یک ضرورت است.

رییس انجمن سینماداران ادامه داد: اساسنامه انجمن سینماداران یک اساسنامه کامل است که به دلیل به وجود آمدن شرایط مختلف، تغییرات کوچکی را در این اساسنامه اعمال می کنیم.

اشرفی در پایان تاکید کرد: مجمع عمومی فوق العاده اتحادیه سینماداران وابسته به اتاق بازرگانی تهران روز سه شنبه ۱۰ شهریور ماه برگزار می شود و با توجه به اینکه ممکن است این مجمع به حد نصاب نرسد، ۲۰ روز بعد از تاریخ اعلام شده مجمع عمومی دوم برگزار می شود.

 

 


 تاريخ ارسال: 1394/5/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.