پرده سینما

۱۷ سینماگر اطلاعیه دادند؛ یک گروه سینمایی جدید

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گروهی از سینماگران ایرانی در آستانه‌ی روز ملی سینما با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز فعالیت شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران خبر دادند. به گزارش خبرآنلاین، این گروه ۱۷ نفره شامل چهره‌هایی چون فرهاد اصلانی، بهروز افخمی، مسعود جعفری جوزانی، محمدعلی حسین‌نژاد، سیدشهاب حسینی، پوران درخشنده، سیدضیاءالدین دری، علیرضا رئیسیان، سیدجمال ساداتیان، منوچهر شاهسواری، رسول صدرعاملی، مهدی فخیم‌زاده، فرامرز قریبیان، مهدی کرم‌پور، علی معلم، مجید میرفخرایی و سیدضیاء هاشمی است.

در نخستین اطلاعیه‌ای که از سوی این گروه صادر شده آمده است که این گروه به صورت کاملا خصوصی از سوی سینماگران نامبرده تشکیل شده و می‌خواهد با ایجاد یک فضای گفت‌وگو محور راهبردهایی را برای خروج سینما از بن بست فعلی ارائه دهد.

 

نخستین اطلاعیه‌ی این گروه بدین شرح است:

 

سینمای ایران به عنوان مهم‌ترین دستاورد هنری جامعه‌ی ایران پس از انقلاب اسلامی، در طول نزدیک به چهار دهه، دوران پرفرازونشیبی را تجربه کرده و اینک در شرایط نگران‌کننده‌ای به سر می‌برد.

شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران که توسط جمعی از سینماگران ایرانی از بهار سال 1394 تشکیل شده و تاکنون جلسات متعددی برگزار کرده، با مطالعه و تحقیق پیرامون روند تحولات سینمای ایران و جهان و بررسی بحران‌های کنونی و وضعیت نگران‌کننده سینمای ملی قصد دارد با ایجاد یک فضای گفت‌وگومحور، راهبردهایی جهت خروج سینمای ایران از بن‌بست فعلی ارائه دهد و ضمن تعامل با مراکز تصمیم‌گیری، بر ایجاد یک چشم‌انداز نوین در وظایف، مطالبات و تکالیف این هنر-صنعت با تکیه بر نقش بنیادین بخش خصوصی تأکید کند.

متأسفانه در شرایط فعلی فقدان یک افق روشن در جهت فعالیت‌های سینمایی، و تأکید دستگاه‌های تصمیم‌گیر و مدیریت‌های فرهنگی و سینمایی بر سیاست‌ها و روش‌های گذشته‌نگر و به بن‌بست رسیده، روزبه‌روز به شکاف‌های متعدد بین سینمای ایران و مخاطبان بالقوه‌اش دامن زده است. فضای نامطمئن برای سرمایه‌گذاری در امر تولید و تضمین حقوق سینماگران، به بیکاری آحاد سینما انجامیده و تخریب ستون اصلی سینمای ملی، که همانا بخش خصوصی و سینمای جریان اصلی است، مدت‌هاست که آغاز شده است.

شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران که به عنوان نهادی غیردولتی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی تشکیل شده، بر آن است تا در مقاطع مختلف به ارائه بحث‌ها و نتایج کارشناسی‌ها اقدام و جلساتی را با افراد موثر در تصمیم‌سازی‌های کلان برگزار کند. در این راستا از عموم سینماگران، صاحب‌نظران و مخاطبان علاقمند به حفظ سینمای ملی ایران تقاضا دارد که این جمع را یاری داده و به غنای این تصمیم‌سازی‌ها بیفزایند.

 

اعضاء:  فرهاد اصلانی، بهروز افخمی، مسعود جعفری جوزانی، محمدعلی حسین‌نژاد، سیدشهاب حسینی، پوران درخشنده، سیدضیاءالدین دری، علیرضا رئیسیان، سیدجمال ساداتیان، منوچهر شاهسواری، رسول صدرعاملی، مهدی فخیم‌زاده، فرامرز قریبیان، مهدی کرم‌پور، علی معلم، مجید میرفخرایی، سیدضیاء هاشمی.

 

 


 تاريخ ارسال: 1394/6/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.