پرده سینما

حکایت «آقای می‌سی‌سی‌پی» در جشنواره تئاتر فجر

پرده سینما

 







 

 

 

نمایش ازدواج آقای میسی سیپینمایش ازدواج آقای می‌سی‌پی‌پی به کارگردانی احسان فلاحت پیشه در ششمین روز از جشنواره تئاتر فجر با استقبال، تماشاگرانش در مجموعه تئاترشهر به صحنه رفت.

به گزارش ایسنا، نمایش ازدواج آقای می‌سی‌پی‌پی با صحنه‌ی یک قتل آغاز می‌شود و بعد از آن با یک برگشت به عقب، داستان تا رسیدن به صحنه‌ی ابتدایی نمایش روایت می‌شود.

این نمایش داستان ازدواج دادستانی به نام می‌سی‌سی‌پی است که پس از مرگ همسرش و مرگ یکی از دوستانش با همسر دوستش ازدواج می‌کند. این وصلت باعث وقوع اتفاقات و روشن شدن حقایقی می‌شود که مسیر زندگی می‌سی‌سی‌پی را به سمت تباهی می‌کشاند.

این نمایش با لباس و دکوری غالبا به رنگ سفید، قرمز و مشکی که با گریم خاص بازیگرانش همراه شده بود و همچنین بازی قوی محمدصادق ملک، آرش فلاحت پیشه، آرزو نبوت و دیگر بازیگرانش در حالی به صحنه رفت که موسیقی‌اش به صورت زنده توسط نوازندگان ساکسیفون، درام، گیتار و ویولن اجرا می‌شد.

پس از گذشت نیمی از نمایش در پایان یک صحنه، صدایی در بلندگو های تالار اصلی تئاترشهر آنتراکتی ۱۰ دقیقه‌ای را اعلام کرد ولی لحظه‌ای پیش از رفتن تماشاگران، بازیگری به سرعت خودش را به صحنه رساند و از تماشاگران درخواست کرد که نروند و بازی او را هم در نمایش ببینند، این کار باعث خنده و غافلگیری حضار در سالن شد.

همچنین در بخش‌های دیگری از نمایش هم بازیگران با گفتن جملاتی با تماشگران صحبت می‌کردند که می‌توان به صحنه‌ای که بازیگر مرد برای روشن کردن سیگارش از فندکی تخیلی استفاده می‌کند و در توضیح حرکتش رو به تماشاگران می‌گوید که به دلیل اینکه سیگار کشیدن در صحنه‌ی تئاتر اکیدا ممنوع است! اشاره کر و یا بازیگر دیگری که دائما از نقش خودش در نمایش با صدایی بلند گلایه می‌کرد.

از نکات قابل اشاره در اجرای شب گذشته‌ی این نمایش می‌توان به افزایش بیست دقیقه‌ای مدت زمان اجرا نسبت به اجرای پاییز گذشته‌اش اشاره کرد.

این نمایش که در شهریور و مهرماه گذشته به مدت ۹۰ دقیقه در تالار استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر به صحنه رفته بود، در اجرای اخیر کمی بیشتر از ۱۱۰ به اجرا درآمد.

نمایش ازدواج آقای می سی پی پی درحالی به اتمام رسید که به دلیل تاخیر پانزده دقیقه‌ای در شروع و اجرای طولانی تر از مدت زمان تعیین شده‌اش، تنها یک ربع تا شروع سانس بعدی زمان باقی مانده بود که این مدت زمان کوتاه باعث شد مسئولین تئاترشهر افراد حاضر در لابی و تماشاگران سانس اول را به سرعت به بیرون هدایت کنند.

این اجرا با نمایشنامه‌ای از فردریش دورنمات علاوه بر شهریور و مهرماه گذشته، ۲۶ سال پیش توسط حمید سمندریان که این متن را به فارسی ترجمه کرده است، به صحنه رفته بود.

این نمایش را احسان فلاحت‌پیشه کارگردانی و روزبه حسینی آن را دراماتورژی کرده بود؛ همچنین محمدصادق ملک، آرش (علی) فلاحت پیشه، محمدرضا مالکی، مهدی نصرتی، آرزو نبوت، کامبیز منصف، فرانک جلیلی، علی افشاری و محمد سلیم در آن به ایفای نقش پرداختند.

ازدواج آقای می‌سی‌پی‌پی شامگاه گذشته در دو سانس ۱۸ و ۲۰:۳۰ در بخش مسابقه بین‌الملل و مرور تئاتر ایران در سال ۹۴ در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه رفت.

 


 تاريخ ارسال: 1394/11/7
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>پارسايي:

اين نمايش يكي از بهترينها بود كه ديدم و به درستي بازي صادق ملك و آرزو نبوت واقعا تكنيكي و متفاوت و بينظير بود با آرزوي موفقيت براي همه جوانان سخت كوش و هنرمند

0+0-

شنبه 8 اسفند 1394




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.