پرده سینما

تاریک و روشن زندگی ویتنی هوستون در کن

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

این مستند نخستین فیلمی است که با تایید بازماندگان این خواننده که سال ۲۰۱۲ درگذشت، ساخته می شود

 

ویتنی تنها خواننده‌ای است که هفت بار در راس چارت موسیقی آمریکا قرار گرفت

 

کوین مک دونالد: ما از بخش‌های تیره زندگی ویتنی نیز نمی‌گذریم

 

وینی هیوستون راه موسیقی پاپ را تغییر داد و آن را به ریشه‌هایش یعنی موسیقی بلوز و موسیقی کلیسایی گاسپل بازگرداند. او به عنوان یک خواننده سیاهپوست جایگاهی را کسب کرد که هیچ خواننده سیاهپوست دیگری به آن نزدیک نشد.

 

 

ویتنی هیوستونفیلمی از کوین مک‌دونالد درباره ویتنی هوستون در جشنواره کن برای فروش امتیاز ارایه می‌شود.

به گزارش مهر به نقل از اسکرین یدلی، کوین مک دونالد کارگردان فیلم‌هایی چون آخرین پادشاه اسکاتلند، دریای سیاه، و مارلی فیلم دیگری درباره یکی از مشهورترین چهره‌های موسیقی جهان یعنی ویتنی هوستون می‌سازد.

این مستند نخستین فیلمی است که با تایید بازماندگان این خواننده که سال ۲۰۱۲ درگذشت، ساخته می شود. سیمون چین تهیه کننده برنده اسکار که فیلم شوگرمن را تهیه کرده بود این فیلم را تهیه می‌کند. این فیلم که برای فروش امتیازش در کن ارائه می‌شود با مجوز خانواده این خواننده، داستان زندگی وی را از دو منظر فراز و فرودش روایت می‌کند و زندگی شغلی و زندگی شخصی دراماتیک وی را تصویر می‌کند.

مک دونالد با مصاحبه‌ای با کالوی دیویس از مسئولان موسیقی سونی که نقش مهمی در معرفی ویتنی داشت، این کار را انجام می‌دهد.

ویتنی هیوستون که بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه از آلبوم‌هایش در سراسر جهان به فروش رسید و و تنها خواننده‌ای است که هفت بار در راس چارت موسیقی آمریکا قرار گرفت، محبوب بسیاری بود. با این حال او در زندگی‌اش با اعتیاد روبه رو شد و بارها با همسرش بابی براون به مشکل برخورد.

مک دونالد می‌گوید در این فیلم داستان ناگفته‌ای از زندگی این خواننده بیان می‌شود تا نشان داده شود او واقعا یک هنرمند بود. از بسیاری از زوایا صدای او حداقل در نیم قرن اخیر، بهترین صدا بود. او راه موسیقی پاپ را تغییر داد و آن را به ریشه‌هایش یعنی موسیقی بلوز و موسیقی کلیسایی گاسپل بازگرداند. او به عنوان یک خواننده سیاهپوست جایگاهی را کسب کرد که هیچ خواننده سیاهپوست دیگری به آن نزدیک نشد.

این کارگردان اعلام کرده قصد دارد بر همه بخش‌های خوانندگی او؛ از آغاز راهش و زمانی که در گروه کر کلیسا آواز می‌خواند تا زمان مرگش در ۴۸ سالگی تمرکز کند و سه دهه تلاش موفقیت‌‌آمیز در این فاصله را، مستند سازد.

وی افزود: ما از بخش‌های تیره زندگی وی نیز نمی‌گذریم و از مشکلات او درباره اعتیاد نیز خواهیم گفت چون من می‌خواهم تماشاگرانی که به سینما می‌آیند و این فیلم را تماشا می‌کنند همه چیز را درباره ویتنی و موسیقی‌اش بدانند. می‌خواهم زندگی زنی را روایت کنم که زندگی و موسیقی‌اش همیشه تازه خواهد ماند و هرگز فراموش نمی‌شود.

از جدیدترین فیلم‌های داستانی کوین مک‌دونالد فیلم دریای سیاه با بازی جود لاو بود. مک‌دونالد بیش از همه برای فیلم آخرین پادشاه اسکاتلند درباره ایدی امین دیکتاتور اوگاندا شهرت دارد که فارست ویتاکر برای بازی در این فیلم برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شد.



 تاريخ ارسال: 1395/2/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.