پرده سینما

مستندهای ایرانی در جشنواره «هات داکس»

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

4رویاهای دم صبح ساخته مهرداد اسکویی مستند از ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم مستند "هات‌داکس" کانادا به نمایش درآمدند. به گزارش ایسنا، فیلم‌های مستند سینمایی رویاهای دم صبح ساخته‌ی مهرداد اسکویی محصول ایران و سونیتا ساخته رخساره قائم‌مقامی محصول آلمان، سوئیس و ایران که در جشنواره مهمی در سطح جهان به نمایش درآمدند از جمله فیلم‌های شرکت‌کننده در این جشنواره هستند.

در بخش نیمه‌بلند فیلم اور رول ساخته فرناز جورابچیان و محمدرضا جورابچیان و فیلم کوتاه برد ساخته حمید جعفری به عنوان دیگر نمایندگان ایران در این جشنواره حضور دارند که هر کدام سه بار برای مخاطبان به نمایش درمی‌آید.

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند "هات‌داکس" کانادا که مهمترین و بزرگترین جشنواره فیلم مستند و بازار فیلم در آمریکای شمالی است، در بیست‌وسومین دوره خود 232 فیلم را از 51 کشور جهان به نمایش می‌گذارد.

این جشنواره که یکی از مهمترین مکان‌ها برای مشاهده و بحث پیرامون مستندهای برجسته سال است، برای ترویج و تولید باکیفیت فیلم مستند در جهان و کانادا پایه‌گذاری شده است و هر ساله بیش از 200 فیلم در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود و به طور معمول بیش از دو هزار نفر مستندساز، تهیه‌کننده، خریدار و توزیع‌کننده در جهان حضور دارند.

این جشنواره از 28 آپریل تا 8 می در تورنتو ( 9 تا 19 اردیبهشت) برپاست.

مهرداد اسکویی در سال 2008 با مستند روزهای بی‌تقویم موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم نیمه‌بلند از این جشنواره شد.



 تاريخ ارسال: 1395/2/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.