پرده سینما

گمانه زنی ها در مورد تغییرات احتمالی مدیران رسانه‌ملی در تیم علی‌عسگری

پرده سینما

 





 

 

 

این روزهای ابتدایی حضور دکتر عبدالعلی علی‌عسگری در صداوسیما و به عنوان رییس این سازمان، روزهای مهم و خبرسازی است. اغلب افراد منتظر این هستند تا بدانند چه تغییراتی در حوزه مدیریتی رخ می‌دهد و چه افرادی در سازمان جایگزین و کدام نفرات در سمت خود ابقا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صبا، از آن‌جایی که به نظر می‌رسد نوع تدبیر و تفکر دکتر عبدالعلی علی عسگری و همراهانش با دکتر محمد سرافراز و تیم فعلی در موضوعات اصلی با هم متفاوت است پیش‌بینی این موضوع که در لایه‌های مختلف سازمان و شبکه‌ها تغییراتی اساسی رخ بدهد اتفاق بعیدی نیست.

برخی از منابع آگاه به «صبا» اعلام کردند که احتمال ورود دوباره دکتر علی دارابی به سازمان وجود دارد و شاید عهده‌دار سمت ریاست دانشکده صدا و سیما باشد یا این‌که معاونت منابع و نیروی انسانی به او سپرده شود. علی دارابی در زمان ریاست عزت‌اله ضرغامی، معاونت سیما را برعهده داشت که با آمدن سرافراز این عنوان به علی اصغر پورمحمدی داده شد. دارابی هم‌چنین با حکمی به عنوان مشاور رییس سازمان صدا و سیما منصوب شد. حالا اما زمزمه‌های بازگشت علی دارابی به مقام‌هایی که عنوان شد، شنیده می‌شود و باید دید چقدر به واقعیت می‌پیوندد.

دکتر حسن خجسته یکی دیگر از چهره‌هایی است که احتمال آن‌که در دوره جدید صاحب منصبی در سازمان شود بسیار است و آن‌طور که باخبر شدیم احتمالاً دکتر خجسته به عنوان قائم مقام تلویزیون منصوب می‌شود. منصبی که در دوره سرافراز صاحبی نداشت و آخرین‌بار سید رمضان موسوی‌مقدم با عنوان قائم مقام سازمان صدا و سیما شناخته می‌شد. پس از روی کار آمدن سرافراز این سمت از وی گرفته شد و فرد دیگری نیز جایگزین نشد. حجت‌الاسلام موسوی مقدم پس از آن با عنوان معاون امور مجلس و استان‌ها به کار خود ادامه داد و در این حوزه جایگزین کیومرث طهماسبی شد.

هم‌چنین گفته می‌شود که مرکز امور فیلمنامه‌نویسی به قوت خود باقی خواهد ماند و صدیقی به عنوان مدیر این مرکز باقی خواهد ماند. مرکزی که می‌توان آن را به عنوان یکی از تحولات مثبت دوره سرافراز به شمار آورد که در آخرین هفته‌های پایانی سال 94 تاسیس شد. آن‌طور که به «صبا» خبر دادند تنها اتفاقی که در این مرکز می‌افتد این است که به عنوان زیرمجموعه معاونت سیما و تحت ریاست دکتر علی اصغر پورمحمدی اداره می‌شود.

در چند روز گذشته برخی از افراد در محافل خبری غیررسمی عنوان می‌کردند که احتمال تغییر پورمحمدی وجود دارد و قرار است فرد دیگری به عنوان معاون سیما در دوره جدید معرفی شود اما شنیده‌های «صبا» حاکی از آن است که پورمحمدی به کار خود در معاونت ادامه خواهد داد و با علی‌عسگری در دوره جدید نیز همراه است.

دیگر تغییری که بنا به اخبار درگوشی از منابع آگاه می‌توان انتظار رخ ‌دادنش را داشت بازگشت محمودرضا تخشید به سازمان است. گفته می‌شود تخشید ریاست مرکز امور نمایشی سیما را برعهده می‌گیرد یا به عنوان مدیر یکی از شبکه‌های سراسری شروع به کار می‌کند.

هم‌چنین حالا و با استعفای امیرتاجیک از مدیریت شبکه مستند باید منتظر معرفی فرد جدیدی باشیم که این جایگزین در همین ابتدا می‌تواند تا حدی بیانگر دیدگاه‌های مدیریتی دکتر علی‌عسکری باشد.

نکته‌ای که این روزها به وفور شنیده می‌شود این است که علی‌عسگری با آمدن اش قصد دارد که از مدیران منسوب به ضرغامی استفاده کند موضوعی که به نظر می‌رسد خیلی به واقعیت نزدیک نباشد و شاهد ورود گزینه‌های جدیدتری به این عرصه باشیم. قطعا در روزهای آینده اخبار دقیق‌تری پیرامون این اتفاقات منتشر خواهیم کرد.



 تاريخ ارسال: 1395/2/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.