پرده سینما

زادگاه رومئو و ژولیت پیدا شد

پرده سینما

 

 


 

 


 

 پی‌ریزی بنا و دیواره‌های سالن تئاتری  در شوردیچ انگلیس  که تصور می‌شود رومئو و ژولیت و هنری پنجم از نمایش‌نامه‌های مطرح شکسپیر برای اولین‌بار در آن اجرا شدند.سالن تئاتری که شاهکارهای ویلیام شکسپیر برای اولین‌بار در آن به روی صحنه رفتند، توسط باستان‌شناسان پیدا شد.

به گزارش ایسنا، باستان‌شناسان موفق شدند پی‌ریزی بنا و دیواره‌های سالن تئاتری را در شوردیچ انگلیس پیدا کنند که تصور می‌شود رومئو و ژولیت و هنری پنجم از نمایش‌نامه‌های مطرح شکسپیر برای اولین‌بار در آن اجرا شدند.

این سالن تئاتر که پرده (Curtain) نام داشته، ‌به شکل مستطیل طراحی شده بود. حفاری‌ها در این مکان منجر به کشف یک شانه از جنس استخوان و یک ظرف کوچک شبیه جاتخم‌مرغی است که گمان می‌رود برای تقلید صدای پرندگان در پشت صحنه مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

به گزارش گاردین، کارشناسان این یافته‌ها را مهم‌ترین کشف در میان اکتشافات سالن‌های تئاتر منتسب به شکسپیر دانستند.

ویلیام شکسپیر متولد سال 1564 بود. اولین آثار منسوب به او از سال 1592 به دست آمده‌ است. شکسپیر در طول عمر خود 38 نمایشنامه در ژانرهای کمدی، تراژدی، تاریخی و... به نگارش درآورد که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به مکبث، هملت، رویای نیمه‌شب تابستان، هنری پنجم، طوفان، شب دوازدهم و اتللو اشاره کرد.

کلماتی همچون ترور (Assassination) ، اعتیاد (Addiction)، بخشنده (Generous) و اتاق‌ خواب (Bedroom) در زبان انگلیسی برای اولین‌بار در آثار این نویسنده بزرگ دیده شد. شکسپیر غیر از نویسندگی، در آثار نمایشی هم بازیگری می‌کرد و در سالن تئاتر گلوب سهامدار بود. او 23 آوریل سال 1616 در سن 52 سالگی درگذشت.



 تاريخ ارسال: 1395/2/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.