پرده سینما

انتشار یادداشت‌های کارگردانی کاپولا بر کتاب «پدرخوانده»

پرده سینما

 

 




 

 

 

قرار است کتاب یادداشت‌های فیلم پدرخوانده از تاریخ 16 نوامبر در یک نسخه لوکس 250 دلاری و یک نسخه معمولی 50 دلاری روانه بازار شود.

 

 

 

یادداشتهای کارگردانی کاپولا بر کتاب پدرخواندهفرانسیس فورد کاپولا مجموعه یادداشت‌های مربوط تولید فیلم کلاسیک و معروف پدرخوانده محصول 1972 میلادی را منتشر می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، این یادداشت‌ها در قالب کتابی 720 صفحه‌ای، علاقه‌مندان را با فرآیند خلاقانه ساخت و پشت صحنه فیلم پدرخوانده توسط فرانسیس فورد کاپولا یکی از بزرگترین کارگردانان اواخر قرن بیستم سینمای جهان آشنا می‌کند.

همچنین این کتاب با تصاویری کمیاب و دیده نشده از مراحل ساخت فیلم پدرخوانده مزین شده است و خود کاپولا نیز مقدمه‌ای بر این کتاب نوشته است.

کاپولا در بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر چاپ این کتاب گفت:

این یادداشت‌ها ارجاعات شخص من در فیلم پدرخوانده است و از این که پس از سال‌ها می‌توانم آنها را با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم هیجان‌زده‌ام. این یادداشت کلیدی برای درک آن چیزی است که در فرآیند اقتباس از رمان نوشته ماریو پوزو گذاشته است.

فهرستی از برترین‌های تاریخ سینما را نمی‌توان یافت که نامی از پدرخوانده ساخته تحسین‌شده فرانسیس فورد کاپولا در آن نباشد. کاپولا این فیلم را در سال ۱۹۷۲ برای کمپانی پارامونت کارگردانی کرد که داستان جنایی آن بین سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵ اتفاق می‌افتد.

این فیلم کلاسیک براساس رمانی از ماریو پوزو داستان خانواده مافیایی کورلئونه را روایت می‌کند و بازیگران سرشناسی چون مارلون براندو، آل پاچینو، روبرت دووال و دایان کیتون در آن نقش‌آفرینی داشته‌اند.

این فیلم نامزد 11 جایزه اسکار بود که موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد (مارلون براندو)، بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه شد و در جوایز گلدن گلوب پنج جایزه اصلی را کسب کرد.

قسمت دوم این فیلم نیز در سال 1974 به سینماها آمد و به موفقیت بزرگی در جذب مخاطب دست یافت و نام خود را به عنوان یکی از برترین دنباله‌های سینمایی مطرح کرد؛ بطوری که هنوز بسیاری در مورد این که قسمت اول بهتر است یا دوم بحث می‌کنند.

قسمت دوم پدرخوانده نیز توانست در 11 بخش نامزد کسب اسکار شود و اسکار بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر نقش مکمل (دنیرو)، بهترین فیلمنامه (کاپولا)، بهترین موسیقی (نینو روتا و کارمینه کاپولا) و بهترین کارگردان هنری را بدست آورد. پدرخوانده 3 نیز که در سال 1990 ساخته شد نتوانست موفقیت قسمتهای قبلی را تکرار کند

فرانسیس فورد کاپولا از بزرگترین فیلمساران معاصر سینمای جهان است که از جمله دیگر افتخارات و جوایز سینمایی وی طی چهار دهه فیلم‌سازی می‌توان به جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌1971 برای پاتن، جایزه بافتا بهترین کارگردانی در سال ‌1978 برای اینک آخرالزمان، جایزه دوربین جشنواره برلین در سال ‌1991، جایزه نخل طلا و جایزه فیپرشی جشنواره کن در سال ‌1979 برای فیلم اینک آخرالزمان، جایزه نخل طلا و جایزه بهترین فیلم معنوی جشنواره کن در سال 1974 برای فیلم مکالمه، جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی در سال 1980 برای اینک آخرالزمان، جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه در سال ‌1973 برای پدرخوانده و شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز در سال ‌1992 اشاره کرد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، قرار است کتاب یادداشت‌های فیلم پدرخوانده از تاریخ 16 نوامبر در یک نسخه لوکس 250 دلاری و یک نسخه معمولی 50 دلاری روانه بازار شود.



 تاريخ ارسال: 1395/3/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.