پرده سینما

اهدای «جایزه دستاورد سینمایی استنلی کوبریک» به جودی فاستر

پرده سینما

 







 

 

جودی فاسترجودی فاستر بازیگر و کارگردان برنده اسکار آمریکایی به عنوان دریافت‌ کننده امسال جایزه دستاورد سینمایی استنلی کوبریک معرفی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، مسئولان برگزاری جوایز فیلم بریتانیا از اعطای جایزه دستاورد سینمایی استنلی کوبریک در سال 2016 به جودی فاستر خبر دادند.

کایرا برن رئیس بفتای لس‌انجلس در بیانیه‌ای در این باره گفت: "اعطای این جایزه همزمان با چهلمین سالگرد ساخت دو فیلم راننده تاکسی و باگزی مالون بسیار مناسب است و این که جودی فاستر با بازی در این دو فیلم کاملاً متفاوت خود را به عنوان یک چهره بین‌المللی معرفی کرد نیازمند استعداد کمیاب و ویژه‌ای است. انتخاب‌های فاستر به عنوان بازیگر و کارگردان او را به عنوان یکی از مستعدترین سینماگران دوران ما بدل کرده است".

دوران فعالیت حرفه‌ای 50 ساله جودی فاستر از سن سه سالگی شروع شد، زمانی که وی در یک تبلیغ تلویزیونی جلوی دوربین رفت اما بازی در فیلم راننده تاکسی (1976) ساخته مارتین اسکورسیزی در نقش آیزی بود که فاستر را به یک چهره شناخته تبدیل کرد.

این بازیگر 53 ساله تاکنون 4 بار نامزد جایزه اسکار بازیگری شده و دو بار برای فیلم‌های متهم (1988) و سکوت بره‌ها (1991) اسکار نقش اصلی زن دریافت کرده است.

وی همچنین دز طول این سال‌ها در چندین سریال از جمله سه پسر من و ماه کاغذی ایفای نقش کرده است.

تنوع نقش‌هایی که فاستر ایفا کرده، بسیار زیاد است و از موضوعات وحشت، تخیلی تا احساسی، طنز و کودکانه را شامل می‌شود. از میان فیلم‌های او که به موفقیت تجاری دست یافته‌اند می‌توان به تماس (۱۹۹۷)، اتاق وحشت (۲۰۰۲)، نقشه پرواز (۲۰۰۵)، نفوذی (۲۰۰۶) و شجاع (۲۰۰۷)، کشتار (2011) و الوسیون (2013) اشاره کرد.

جودی فاستر کارگردانی دو اپیزود از سریال نارنجی همان سیاه است، یک اپیزود از سریال معروف خانه پوشالی و همچنین فیلم مانی مانستر با بازی جورج کلونی و جولیا رابرتز را نیز بر عهده داشته است.

مریل استریپ، استیون اسپیلبرگ، دنزل واشنگتون، آنگ لی و ساموئل ال.جکسون از جمله دریافت کنندگان پیشین جایزه دستاورد سینمایی استنلی کوبریک از جوایز بریتانیا هستند.

مراسم جوایز فیلم بریتانیا روز 28 اکتبر (7 آبان) در بورلی هیلتون لس‌انجلس برگزار می‌شود.



 تاريخ ارسال: 1395/7/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.