پرده سینما

شرایط فعالیت انجمن صدابرداران و صداگذاران پس از ثبت در وزارت کار

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

با ثبت انجمن صنفی کارگری صدابرداران و صداگذاران استان تهران در وزارت کار فصل جدیدی از فعالیت‌ها در این انجمن رقم می‌خورد.

محسن روشن رییس هیات مدیره انجمن صدابرداران و صداگذاران سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه به تازگی انتخابات جدید انجمن صدابرداران و صداگذاران سینمای ایران برگزار شده هنوز اولویت‌بندی دقیقی در مورد فعالیت های جدید این انجمن انجام نشده است.

وی ادامه داد: این روزها انجمن های خانه سینما به ترتیب به انجمن صنفی و زیر نظر وزارت کار قرار می گیرند و طبق آخرین جلسه انجمن، ما هم تبدیل به انجمن صنفی شده ایم.

این صداگذار سینما تاکید کرد: یکی از دلایلی که سبب شد تا شرایطی فراهم شود تا «خانه سینما» مدتی تعطیل شود به این دلیل بود که می گفتند صنوف خانه سینما باید ثبت قانونی باشند که حالا این اتفاق در حال رخ دادن است و دیگر کسی نمی تواند انجمن های سینمایی و یا خانه سینما را که این انجمن ها زیرمجموعه آن است به هر دلیلی تعطیل کند.

روشن با اشاره به اینکه این انجمن بعد از ثبت در وزارت کار تبدیل به انجمن صنفی کارگری صدابرداران و صداگذاران استان تهران شده است، بیان کرد: زمانی که یک انجمن ثبت قانونی می شود وضعیت بیمه اعضای انجمن ثابت می شود و دیگر کسی نمی تواند بگوید به این دلیل که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سهم خود را از بیمه پرداخت نکرده است، پس بیمه اعضا قطع می شود.

رییس هیات مدیره انجمن صدابرداران و صداگذاران در پایان گفت: البته باید این را هم باید بگویم که این انجمن صنفی تنها می تواند در حوزه استان تهران فعالیت کند و هر استانی برای خود انجمن صنفی کارگری تشکیل می دهد. این را نباید فراموش کرد که این امر مانع یکپارچگی در این حوزه نمی شود. چرا که در ایران سینما بیش از هرجا در تهران متمرکز است.

 



 تاريخ ارسال: 1395/7/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.