پرده سینما

اعتراض انجمن منتقدان به ارائه اطلاعات نادرست دبیر جشنواره فجر در برنامه «هفت»

پرده سینما

 







 

 

به دنبال گفت‌وگوی شائبه برانگیز مجری برنامه هفت با محمد حیدری دبیرسی وپنجمین جشنواره فیلم فجر و ارایه اطلاعاتی نادرست، شورای مركزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران بیانیه‌ای را جهت روشن شدن افكار عموی منتشر كرد .

 

 

به نام پروردگار هستی‌بخش

 

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایرانجمعه شب ١٧ دی ماه در برنامه سینمایی «هفت» و درگفت‌وگوی مجری اصلی برنامه با دبیرمحترم سی وپنجمین جشنواره فیلم فجر به شکل شائبه برانگیزی ازثبت نام١٧٠٠ عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی برای حضور در سالن نمایش رسانه‌ها در ایام برگزاری جشنواره خبر داده و عنوان شد كه بسیاری از این افراد نمونه مطلب مجعول ضمیمه ثبت درخواست خود كرده‌اند، مدتی قبل هم مدیر محترم روابط عمومی جشنواره به همین نكته اشاره داشتند . متاسفانه با این شكل از اطلاع رسانی چنین تصور غلطی به وجود آمده – یا سعی شده به وجود آید - كه ازدحام هر ساله در سالن سینمای رسانه ناشی از حضور ١٧٠٠ عضو انجمن منتقدین و نویسندگانی است كه بسیاری از آنان تقلب كرده‌اند و مطلب دیگران را به نام خود جا می‌زنند.

جهت تنویر افكار عمومی لازم به توضیح است كه انجمن منتقدان نه ١٧٠٠ عضو كه حدود ٤٠٠ عضو دارد و مطابق فهرست ارایه شده از سوی روابط عمومی جشنواره به شورای مركزی انجمن حدود ٢٢٠ عضو انجمن درخواست اینترنتی دریافت كارت جشنواره سی‌وپنجم را ثبت كرده‌اند.

صرف نظر از اینكه اساسا منوط كردن دریافت كارت جشنواره به ارایه نمونه مطلب بدعتی است كه درستی یا نادرستی آن برای جشنواره ملی فیلم فجر جای چون و چرا بسیار واعتراض دارد، مطابق لیست ارایه شده از سوی روابط عمومی جشنواره به انجمن، تنها تعدادی از این ٢٢٠ نفر مطالبی بدون امضا ضمیمه درخواست خود كرده بودند، كه متفاوت است با ثبت مطلب دیگران به نام خود.

امید است دبیر محترم جشنواره سی‌وپنجم فجر با دقت نظر و رعایت امانت در ارایه اطلاعات و آمار دقیق، شان و جایگاه جشنواره تحت مدیریت خود و نهادهای مرتبط با جشنواره را حفظ نمایند.

 

شورای مركزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران


 تاريخ ارسال: 1395/10/19
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید:

واقعاً ادعای آقای حیدری در برنامه «هفت» مبنی بر ارائه رزومه و مطلب تقلبی توسط برخی منتقدان برای دریافت کارت جشنواره، ادعایی غیراخلاقی و خلاف واقع بود و از فردی در مقام دبیر جشنواره انتظار نمی رفت.

0+0-

يكشنبه 19 دي 1395




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.