پرده سینما

فیلم جدید پولانسکی در پاریس تمام شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رومن پولانسکیرومن پولانسکی ساخت جدیدترین فیلمش با عنوان بر اساس یک داستان واقعی را در پاریس به اتمام رساند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، در این فیلم که با اقتباس از رمانی با همین نام نوشته دلفین دویگان و با فیلمنامه مشترک از پولانسکی و الیور آسایاس ساخته شده، امانوئل سنیه، بازیگر فرانسوی که پیش از این سابقه همکاری با پولانسکی را در فیلم ونوس در پوست خز را دارد، در کنار اوا گرین نقش‌های اصلی را بر عهده دارند.

کمپانی فیلم سونی فیلم جدید این کارگردان لهستانی‌تبار را در آمریکای شمالی توزیع خواهد کرد. پولانسکی در این‌باره گفت: بسیار خوشحالم که کمپانی سونی مسئولیت پخش فیلم جدیدم را در آمریکای شمالی بر عهده گرفته؛ این کمپانی همواره از فیلم‌های اروپایی حمایت کرده است".

فیلم بر اساس داستان واقعی درباره یک زن رمان نویس است که اخیرا یک کتاب بسیار موفق به چاپ رسانده است. وی مراسم امضای کتابش با زنی مرموز آشنا می‌شود و در حالی که این دو در ابتدا رابطه‌ای دوستانه دارند اما پس از مدتی همه چیز تغییر می‌کند و زندگی زن رمان‌نویس در کنترل این زن تازه وارد قرار می‌گیرد.

پولانسکی اولین فیلم بلند خود را در با نام چاقو در آب ساخت. دومین فیلم وی با نام انزجار در انگلیس ساخته شد. در سال ۱۹۶۶، پولانسکی سومین فیلم‌اش را با نام بن‌بست روانه سینما کرد. در سال ۱۹۶۷، وی فیلم قاتلین بی‌باک خون‌آشام را ساخت که اولین فیلم رنگی او محسوب می‌شد. پس از آن، پولانسکی به آمریکا رفت و با ساخت فیلم پرفروش‌ و موفق بچه رزماری، نام خود را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت.

او در سال ۱۹۷۳ یکی از بهترین فیلم‌هایش یعنی محله‌ چینی‌ها را ساخت. این فیلم که نامزد ۱۰ جایزه‌ اسکار شد، جایزه بهترین بازیگری را برای جک نیکلسون و فی دوناوای به‌همراه آورد و اسکار بهترین فیلم‌نامه را نیز کسب کرد. پولانسکی برای ساخت فیلم بعدی‌اش به اروپا و فرانسه رفت و در سال ۱۹۷۹ تس را ساخت که موفق به کسب سه جایزه‌ اسکار بهترین فیلم‌برداری، بهترین طراحی لباس و بهترین کارگردان هنری شد.

سال ۲۰۰۲ بود که پولانسکی فیلم پیانیست را ساخت، فیلمی درباره‌ جنایت‌ نازی‌ها در جنگ‌جهانی دوم که همیشه او را آزار می‌داد. این فیلم اسکار بهترین کارگردانی و جایزه‌ نخل طلای کن را برایش به ارمغان آورد.

ونوس در پوست خز آخرین ساخته پولانسکی پیش از پروژه سینمایی بر اساس یک داستان واقعی بود که در سال ۲۰۱۳ در جشنواره کن رونمایی شد. این فیلم در جوایز سزار فرانسه در پنج بخش نامزد جایزه بود که در نهایت به جایزه بهترین کارگردانی دست یافت.

پولانسکی در سال ۱۹۷۷ به جرم تجاوز به دختری ۱۳ ساله پس از محکومیت در دادگاه آمریکا به فرانسه که شهروند قانونی آن محسوب می‌شود، گریخت و از سال ۱۹۷۸ در پاریس زندگی می‌کند، چرا که فرانسه یکی از معدود کشورهای اروپایی است که مانع استرداد شهروندان خود به آمریکا می‌شود. وی در این چند سال اخیر همواره با حواشی پیرامون اتهام به تجاوز دست به گریبان بوده است و ایالات متحده نیز در تلاش برای استرداد او به خاک امریکاست.

این احتمال وجود دارد که فیلم بر اساس یک داستان واقعی همچون ساخته اول پولانسکی اولین نمایش خود را در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۷ در ماه می تجربه کند.



 تاريخ ارسال: 1395/11/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.