پرده سینما

تجلیل از احمد ضابطی جهرمی در زادگاهش

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بزرگداشت احمد ضابطی جهرمیدر آیینی از احمد ضابطی‌جهرمی (استاد دانشگاه، مستندساز و تدوین‌گر) در زادگاهش جهرم، تجلیل و سردیس این هنرمند رونمایی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، شامگاه پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه سالن فردوسی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم میزبان مراسم تجلیل از احمد ضابطی جهرمی بود.

 

نگاه عمیق و محققانه ویژگی شاخص ضابطی‌جهرمی است

 

رئیس سازمان سینمایی در این مراسم گفت: جوهری‌ترین ویژگی‌ ضابطی‌جهرمی، نگاه عمیق و محققانه پیرامون مسائل مختلف است.

محمدمهدی حیدریان که در آیین نکوداشت احمد ضابطی‌جهرمی سخن می‌گفت،ادامه داد: جوهری‌ترین ویژگی‌ ضابطی‌جهرمی، نگاه عمیق و محققانه پیرامون مسائل مختلف است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در روش تألیف، آثار این استاد فرهیخته ایجاد سبک کرده و در میان سایر اثرها شاخص است.

وی با اشاره به اینکه آثار ضابطی‌جهرمی از ژاپن تا کانادا مورد استقبال قرار گرفته است، گفت: در آثار پدر علم تدوین سینما آنچه از کشورمان به چشم می‌خورد زیبایی و شکوه وصف‌ناپذیر است .

حیدریان با اشاره به اینکه باید از ضابطی‌جهرمی به عنوان یک سرمایه به‌خوبی استفاده شود،مردم جهرم را خلاق، جسور و هنرور دانست و گفت: آمادگی و همدلی را برای یک جهش در حوزه فرهنگی در شهرستان جهرم مهیا دیدم.

 

تفکر مطلوب در راستای انسان‌دوستی زائیده هنر است

 

احمد ضابطی جهرمی، پدر تدوین فیلم ایراناحمد ضابطی جهرمی نیز در این مراسم تفکر مطلوب برای انسان‌دوستی را زائیده‌ی هنر دانست و تاکید کرد که آنچه از هنر حاصل می‌شود، روحیه‌ی متعادل و مشام مطبوع است.

او گفت: فیلم‌ برای بنده یک موجود زنده بوده و این هنر به‌طور مستقیم بر عواطف انسان تاثیرگذار است.

این هنرمند با اشاره به اینکه با خود عهد بستم که به شهرم برگردم و هر آنچه در توان دارم به طبق اخلاص بگذارم، تصریح کرد: دلم را در خاک این شهر گذاشته و به وجود زادگاهم سربلندم .

 

محمود پاک‌نیت بازیگر سینما و تلویزیون نیز که در این مراسم حضور داشت در سخنانی با تجلیل از آثار هنری ضابطی‌جهرمی از او به‌عنوان یک چهره شاخص و ماندگار در سینمای کشور یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه آشنایی بنده با ضابطی‌جهرمی از سال ٨٣ و در سفر مکه بود، یادآور شد: پرباری را در وجود این استاد عرصه هنر و سیما می‌توان پیدا کرد.

 

فیلم مستند چتر سبز ساخته احمد ضابطی جهرمی در تجلیل از او به مدت سه روز در سینما جهرم اکران می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، احمد ضابطی جهرمی سال 1330 در جهرم به دنیا آمد و تحصیلات خود را در رشته‌های کارگردانی و پژوهش هنر، تا مقطع دکترا ادامه داد.

 

او اولین استاد سینمای ایران است که فرهنگستان هنر از وی تجلیل کرد و از آثار تألیفی ضابطی‌جهرمی می‌توان به کتب متعدد سینمایی و مقالات نظری و تکنیکی به‌ویژه در زمینه تدوین فیلم در کنار تولید مستندهای ماندگار اشاره کرد. وی را به دلیل کار، پژوهش و تألیف در حوزه تدوین لقب پدر علم تدوین در ایران داده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشکده صدا و سیما، مدرس سینما و تلویزیون، مستندساز، مؤلف و پژوهشگر سینما و تلویزیون، کارگردان و تدوین‌گر فیلم، دارنده دانشنامه شایستگی علمی تدریس در کالج‌های بین‌المللی رادیویی و تلویزیونی و متدولوژی تدریس فیلم از سوابق ضابطی‌جهرمی است.



 تاريخ ارسال: 1397/2/22
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>رضا :

درود بر این استاد عاشق سینما

2+0-

شنبه 22 ارديبهشت 1397




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.