پرده سینما

پیوستن چهره‌های مطرح سینما به جمع معترضان به آکادمی اسکار

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

 

جرج کلونی و براد پیتآلفونسو کوارون، جورجد کلونی و برد پیت نیز به جمع چهره‌های مهم سینمای جهان پیوستند که با اعتراض به تصمیم اخیر آکادمی اسکار، خواهان بازنگری مسئولان آکادمی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، آکادمی علوم و هنرهای سینمای اسکار اخیراً اعلام کرده در مراسم اهدای جوایز نود و یکمین دوره این رویداد سینمایی که ۲۵ فوریه (۶ اسفند) به صورت مستقیم از شبکه ای‌بی‌سی پخش می‌شود، اعطای جوایز ۴ شاخه (فیلمبرداری، چهره‌پردازی، تدوین و بهترین فیلم کوتاه) را زمانی انجام خواهد داد که تبلیغات بازرگانی از تلویزیون پخش می‌شود و تماشاگران تلویزیونی نمی‌توانند شاهد اعطای این جوایز و برندگان آن باشند.

اعلام این خیر با واکنش گسترده اهالی سینما رو به رو شده است و روز گذشته مارتین اسکورسیزی، کوئنتین تارانتینو، کریستوفر نولان، اسپایک لی، مایکل مان، الخاندرو گونزالز ایناریتو، گیرمو دل‌تورو با انتشار نامه‌ای سرگشاده این تصمیم آکادمی اسکار را توهین قلمداد کردند و خواهان تجدید نظر در این تصمیم شدند.

همچنین گروهی از بازیگران، کارگردانان و تصویربرداران سینمای آمریکا نیز نام خود به جمع امضاء‌کنندگان این نامه اعتراضی به آکادمی اسکار و تهیه‌کنندگان آن اضافه کردند که از آن جمله می‌توان به آلفونسو کوارون، رابرت دنیرو، الیزابت بنکس، پیتر دینکلج و کری واشینگتن اشاره کرد.

در این نامه تصمیم آکادمی اسکار، توهین به کسانی معرفی شده است که عشق و عمر خود را وقف حرفه خود کرده‌اند و از آکادمی اسکار خواسته‌اند هر چه زودتر تصمیم بر عدم پخش تلویزیونی اعطای جوایز چهار شاخه از جوایز اسکار را لغو کند.

جان بیلی رئیس آکادمی اسکار که خود یک فیلمبردار و زمانی رئیس انجمن فیلمبرداران آمریکا بوده است تاکید کرده است که آکادمی اسکار دستاوردهای همه ۲۴ شاخه را در این رویداد سینمایی ارج می‌نهد اما در عین حال به افزایش فشارها برای کاهش مدت زمان برگزاری مراسم اسکار اشاره کرده است (مراسم اسکار سال گذشته در مجموع سه ساعت و ۵۳ دقیقه به طول انجامید).

رئیس آکادمی همچنین توضیح داده که عدم پخش تلویزیونی اعطای جوایز چهار شاخه به صورت چرخشی خواهد بود و سال آینده چهار شاخه دیگر مشمول این تصمیم خواهند شد. حال باید منتظر ماند و دید با توجه به اعتراض گسترده اهالی سینما، آکادمی اسکار همچنان بر این تصمیم پافشاری می‌کند و یا خیر.

مراسم اعطای جوایز نود و یکمین دوره‌ی اسکار روز ۲۵ فوریه (بامداد دوشنبه ۶ اسفند) در لس آنجلس برگزار می‌شود.

 

 

در همین رابطه بخوانید

 

سرانجام اعتراضات جواب داد؛ آکادمی اسکار به طور کامل عقب نشست/ پخش زنده تمامی جوایز



 تاريخ ارسال: 1397/11/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.