پرده سینما

در نیمه اول سال جاری هیچ فیلمی میلیاردی نشد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گزارشی از گیشه‌ی تابستانی سینماهای تهران   

 

طلا و مسبا سپری شدن فصل تابستان، نیم‌نگاهی به آمار گیشه‌ی سینماها در تهران حكایت دارد از اینكه، هیچ فیلمی به فروش میلیاردی نرسیده است. تا 26 شهریور ماه به ترتیب فیلم‌های پسر آدم، دختر حوا، افراطی‌ها، دموكراسی تو روز روشن و چهل‌سالگی در رتبه‌های اول تا چهارم فروش قرار دارند.

پسر آدم، دختر حوا به كارگردانی رامبد جوان طی 63 روز اكران بیش از 856 میلیون تومان فروش داشته است. فیلم افراطی‌ها ساخته‌ی جهانگیر جهانگیری هم با شرایطی یكسان و با فروشی بالغ بر 717 میلیون تومان در رده‌ی دوم قرار دارد. دموكراسی تو روز روشن ساخته‌ی علی عطشانی اوایل تابستان امسال درحالی اكران خود را به پایان رساند كه نزدیك به 630 میلیون تومان فروش داشت. اما چهل‌سالگی به كارگردانی علیرضا رییسیان نیز تا 21 شهریورماه 67 روز از اكران خود را پشت سر گذاشت و فروشش به مرز 500 میلیون تومان رسید.

هفت دقیقه تا پاییز ساخته‌ی علیرضا امینی در حالی اكران خود را به پایان رسانده كه طی 75 روز نمایش به فروش 437 میلیون تومانی دست یافت. بیداری رویاها به كارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر با فروشی نزدیك به 63 میلیون تومان به نمایش درآمد. طلا و مس به كارگردانی همایون اسعدیان نیز تیرماه امسال پس از 60 روز نمایش با فروشی نزدیك به 413 میلیون تومان اكرانش به پایان رسید. ناسپاس ساخته‌ی حسن هدایت هم در شرایطی كه 26 روز به نمایش درآمد، با فروش 60 میلیون تومان اكران شد. شیر و عسل ساخته آرش معیریان هم اوایل تابستان پس از 60 روز نمایش در نهایت 334 میلیون فروخت. لج‌ و لجبازی ساخته سیدمهدی برقعی با فروشی بالغ بر 242 میلیون تومان اكران شد. ازدواج در وقت اضافه ساخته‌ی سعید سهیلی با فروشی بالغ بر 239 میلیون تومان و كیفر به كارگردانی حسن فتحی با 153 میلیون تومان در فصل تابستان اكران شدند. مقلد شیطان ساخته‌ی افشین صادقی نیز پس از 26 روز اكران با فروشی بیش از 40 میلیون اكرانش به پایان رسید.

بنا بر این گزارش، در ادامه‌ی اكران فیلم‌های تابستانی كه همچنان نمایش آنها ادامه دارد، یک جیب پرپول قدرت الله صلح میرزایی است كه در 16 روز نمایش در 25 سینما بالغ بر 184 میلیون تومان تاكنون فروش داشته است.پس از آن از ما بهترون مهرداد فرید با همین تعداد روز و 20 سالن، 126 میلیون تومان فروخته است. یک اشتباه كوچولو ساخته محسن دامادی پس از 16 روز اكران در 23 سینمای 117 میلیون،فاصله ساخته‌ی كامران قدكچیان با 17 سالن و طی مدت 16 روز به فروشی 83 میلیون تومان دست یافت. كارناوال مرگ ساخته‌ی حبیب‌الله كاسه‌ساز هم تاكنون طی 16 روز نمایش در 11 سالن سینما فروشش به مرز 52 میلیون تومان رسیده است. صبح روز هفتم مسعود اطیابی كه اكران آن با انتقادات مختلف كارگردان و تهیه‌كننده‌اش مواجه شده بود، در نهایت طی 12روز نمایش بالغ بر 5 میلیون تومان فروش كرد و موج سوم ساخته‌ی آرش سجادی‌حسینی هم پس از 20 روز نمایش محدود به فروشی بالغ بر چهار میلیون تومان دست یافت.

بنابر این گزارش، فیلم خارجی یتیم خانه هم طی 32 روز اكران در یك سالن به فروشی بالغ بر 22 میلیون تومان دست یافته است. گفتنی است: منبع آمار از سایت بنیاد سینمایی فارابی است.

 

منبع: ایسنا


 تاريخ ارسال: 1389/6/31
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.