پرده سینما

ملک سلیمان اولین فیلم میلیاردی امسال و دومین فیلم پر فروش تاریخ سینمای ایران شد

پرده سینما

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیر پخش و بازاریابی مركز خدمات سینمایی حوزه هنری گفت: فیلم ملک سلیمان رتبه دوم بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران از نظر فروش را بعد از اخراجی‌های 2 به خود اختصاص داده است.

 

ملک سلیمانبه گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، غلامرضا فرجی مدیر پخش و بازاریابی مركز خدمات سینمایی حوزه هنری درباره آخرین فروش گیشه فیلم سینمایی ملک سلیمان گفت: رتبه دوم بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران از نظر فروش، مربوط به «ملک سلیمان» است. رتبه اول به فیلم سینمایی اخراجی‌های 2 ساخته مسعود ده نمكی اختصاص دارد.

وی افزود: به طور كل هر فیلم باید از سه منظر محتوا، تكنیك و اقتصادی دیده شود كه هر سه وجه، موجب خلق آثار برتر سینمایی و زمینه‌ساز رشد و شكوفایی مطلوب و الگویی مناسب برای صنعت سینمای ملی هستند.

فرجی خاطرنشان كرد: از این رو امیدواریم فیلم سینمایی ملک سلیمان منشاء خیر و بركت در سینمای ایران، به خصوص در معرفی آثار قصص قرآنی شود.

وی درباره میزان فروش ملک سلیمان توضیح داد: فروش این فیلم فقط در تهران، تا كنون یك میلیارد و 330 میلیون تومان بوده است و اگر میزان فروش آن در شهرستان‌ها را نیز به آن اضافه كنیم، این رقم افزایش می‌یابد كه البته هنوز اكران آن ادامه دارد.

وی افزود: سقف فروش فیلم سینمایی ملک سلیمان 12 هفته است و در حال حاضر هفته دهم اكران را می‌گذراند و از روز چهارشنبه، وارد هفته یازدهم اكران خود می‌شود.

فرجی اضافه كرد: هفته گذشته فروش این فیلم شش میلیون تومان بالاتر از كف فروش بود و مطمئنا سقف 12 هفته فروش را پر خواهد كرد.

مدیر پخش و بازاریابی مركز خدمات سینمایی حوزه هنری در پایان گفت: در حال حاضر مذاكرات اكران فیلم سینمایی دبستان غیر انتفاعی یدالله صمدی در حال انجام است و در صورت قطعی شدن، حوزه هنری مسئولیت اكران عمومی این فیلم را به عهده می‌گیرد.

پروژه تاریخی ملک سلیمان ساخته شهریار بحرانی و محصول بنیاد سینمایی فارابی است و بخشی از رویدادهای زندگی حضرت سلیمان (ع) را بر اساس قرآن كریم روایت می‌كند.

بازیگرانی مانند امین زندگانی، محمود پاك‌نیت، حسین محجوب، مهدی فقیه، ارژنگ امیرفضلی، الهام حمیدی در آن نقش آفرینی كرده‌اند.

در حال حاضر فیلم سینمایی «ملك سلیمان» توسط حوزه هنری در سینماهای تهران و شهرستان‌ها اكران می‌شود.

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/9/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.