پرده سینما

پرفروش ترین فیلم های ایران در سال 1389

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ملک سلیمانفروش فیلم‌ها در سال 1389 در تهران نشان می‌دهد، فقط 8 فیلم توانستند از مرز 500 میلیون تومان بگذرند و به ترتیب فیلم‌های ملك سلیمان، پوپك و مش ماشاء‌الله و پسرآدم، دختر حوا، پرفروش‌ترین آثار سال شدند.

در سال 1389 فیلم سینمایی ملك سلیمان كه تنها فیلم میلیاردی سال بود، با فروشی بالغ بر یك میلیارد و 500 هزار تومان درصدر جدول فروش قرار گرفت.

پس از آن پوپك و مش‌ماشاء‌الله ساخته‌ی طنز فرزاد موتمن با فروشی نزدیك به 907 میلیون تومان فیلم دوم جدول شد.

پسر آدم، دختر حوا به كارگردانی رامبد جوان دیگر فیلم پرفروش سال 89 بود كه بیش از 897 میلیون فروش داشت.

افراطی‌ها ساخته‌ی جهانگیر جهانگیری با فروشی بالغ بر 734 میلیون تومان و تسویه حساب ساخته‌ی تهمینه میلانی با فروش نزدیك به 727 میلیون تومان در رده‌های بعدی جدول قرار می‌گیرند.

سن پطرزبورگ ساخته‌ی طنز بهروز افخمی با فروشی نزدیك 628 میلیون تومان و به رنگ ارغوان ساخته‌ی ابراهیم حاتمی‌كیا كه اكرانش از اواخر سال 88 آغاز شده و تا ابتدای سال ادامه داشت با فروشی نزدیك به 581 میلیون تومان دیگر فیلم‌هایی هستند كه فروشی بالای 500 میلیون تومان را پشت سر گذاشتند.

چهل سالگی علیرضا رئیسیان با فروشی 498 میلیون تومان نیز از جمله فیلم‌هایی بود كه به مرز 500 میلیون تومان رسید.

هفت دقیقه تا پاییز علیرضا امینی با فروشی نزدیك به 437 میلیون تومان در رده‌های بعدی قرار دارد.

چراغ قرمز علی غفاری كه این اواخر به نمایش درآمد نزدیك به 436میلیون تومان فروش داشت.

طلا و مس همایون اسعدیان با فروشی نزدیك به 413 میلیون تومان از جمله فیلم‌های فرهنگی بود كه فروش مناسبی را در سال 89 داشت و یازدهمین فیلم‌ پرفروش بود.

پس از فیلم‌های 400 میلیونی، فیلم آدمکش رضا كریمی نزدیك به 393میلیون تومان فروخت.

یه جیب پرپول ساخته‌ی قدرت‌الله صلح‌میرزایی با فروشی بالغ بر 383 میلیون تومان در رده‌ی بعدی قرار دارد.

سلام برعشق اصغر نعیمی و شیر و عسل آرش معیریان نیز به ترتیب نزدیك به 343 و 334 میلیون تومان فروش داشته‌اند.

 

در سال 1389 تعداد فیلم‌هایی كه بین 100 تا 300 میلیون تومان فروش داشته‌اند،كم نیستند، هفت فیلم فروشی بالای 200 میلیون تومان و 7 فیلم هم بالای 100 میلیون فروش داشته‌اند.

هرچی خدا بخواد نوید میهن‌دوست با فروشی نزدیك به 258 میلیون تومان و هیچ به كارگردانی عبدالرضا كاهانی با فروشی نزدیك به 257 میلیون تومان از جمله‌ فیلم‌هایی هستند كه فروشی بین 200 تا 300 میلیون تومان داشته‌اند.

هم‌چنین از ما بهترون مهرداد فرید، لج‌ولجبازی سید مهدی برقعی به ترتیب با فروش‌هایی بالغ بر 251 و 242 میلیون تومان و خاله سوسکه نادره تركمانی هم فروشی بالغ بر 240میلیون تومان در رده‌های بعدی فروش قرار گرفتند.

پس از این فیلم‌ها ازدواج در وقت اضافه سعید سهیلی و آل بهرام بهرامیان به ترتیب با فروش‌هایی بالغ بر 239 و 223 میلیون تومان قرار دارند.

 

در میان فیلم‌هایی كه بین 100 تا 200 میلیون تومان فروش داشته‌اند، فاصله كامران قدكچیان با فروشی نزدیك به 192 میلیون تومان و دردسر بزرگ با فروشی بیش از 178 میلیون تومان قرار می‌گیرند و كیفر حسن فتحی با فروشی بالغ بر 153 میلیون تومان در رده‌ی بعدی قرار می‌گیرد.

عیار14 ساخته پرویز شهبازی دیگر فیلمی كه از سال گذشته اكران شده بود و اكران آن تا ابتدای سال 89 ادامه داشت كه در نهایت نزدیك به 139 میلیون فروخت و شكلات داغ حامد كلاهداری با فروشی نزدیك به 117 میلیون تومان در رده‌ی بعدی جدول قرار گرفت.

كارناوال مرگ ساخته حبیب‌الله كاسه‌ساز از دیگر فیلم‌هایی است كه نزدیك به 103 میلیون تومان فروش داشته است.

نكته‌ی جالب آنكه از میان 45 فیلمی كه در سال 89 به اكران درآمدند 18 فیلم فروشی زیر صد میلیون تومان داشته‌اند. این فیلم‌ها كه اغلب تحت عنوان فیلم فرهنگی در چند سانس و سالن محدود به نمایش درآمده‌اند به ترتیب فروش عبارتند از: عروسك (ابراهیم وحید‌زاده) 92 میلیون تومان، دختران (قاسم جعفری ) 79 میلیون تومان، خاطره (نادر طریقت) 71 میلیون تومان، بیداری رویاها (محمدعلی باشه‌آهنگر) 63 میلیون تومان، ناسپاس (حسن هدایت) 59 میلیون، عصر جمعه (مونا زندی) 48 میلیون، خروس بی‌محل (حسین قاسمی جامی ) 44 میلیون، مقلد شیطان (افشین صادقی) نزدیك به 41 میلیون، دیگری (مهدی رحمانی) نزدیك به 37، طبقه سوم (بیژن میرباقری) نزدیك به 35 میلیون، مستند و آسمان آبی... (غزاله سلطانی) بالغ بر 26 میلیون، عصر روز دهم (مجتبی راعی) 25 میلیون و باد در علفزار می‌پیچد (خسرو معصومی) بالغ بر 13 میلیون تومان فروختند.

هم‌چنین فیلم‌های موج سوم (آرش سجادی‌حسینی)، صبح روز هفتم (مسعود اطیابی)، زخم شانه حوا (حسین قناعت)، فرود در غربت (سعید اسدی ) هم از جمله فیلم‌هایی هستند كه فروشی كمتر از 10 میلیون تومان داشته‌اند.

در میان فیلم‌هایی كه اكران آنها به پایان نرسیده هم تا تاریخ هشتم اسفند ماه به روایت بنیاد سینمایی فارابی حوالی اتوبان ساخته اول سیاوش اسعدی فروشی نزدیك به 66میلیون تومان داشته و پرسه در مه به كارگردانی بهرام توكلی هم به فروشی 35 میلیونی دست یافته است.

آتشكار ساخته محسن امیریوسفی هم كه پس از توقیفی سه ساله به اكران درآمده در تهران 83 میلیون تومان تا 8 اسفند ماه فروخت كه در آماری كه اخیرا از سوی پخش‌كننده منتشر شده فروشش از به مرز 200 میلیون تومان در تهران و شهرستانها گذشته است.

نفوذی ساخته مشترك احمدکاوری و مهدی فیوضی هم به فروشی نزدیك به 225 میلیون تومان دست یافت.

برخورد خیلی نزدیک ساخته اسماعیل میهن پرست به فروشی معادل 15میلیون تومان رسیده و استخوانهای بابام مهدی رضازاده هم نزدیك به 10میلیون تومان فروخته است.

کلانتری غیر انتفاعی به كارگردانی یدالله صمدی نزدیك به هشت و نیم میلیون تومان دست یافته و داماد خجالتی ساخته طنز آرش معیریان كه این روزها به نمایش درآمده بیش از 133میلیون فروش داشته است.

 

منبع: ایسنا

 


 تاريخ ارسال: 1389/12/23
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>ب.م.م:

خیلی این بخش راکد شده.حداقل کپی /پیست هم نمیکنین.موحد هم کلفت شده دیگه فروش فیلم انالیز نمیکنه

0+0-

چهارشنبه 1 تير 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.