پرده سینما

آیا اخراجی ها3 پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شده است؟

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-با گذشت 20 روز از آغاز سال جدید، سکوت بنیاد سینمایی فارابی در ارائه آمار فروش فیلم ها تأمل برانگیز است.

-ارائه آمارهای شخصی از فروش اخراجی ها3 و جدایی نادر از سیمین ادامه دارد.

 

اخراجی ها3قطعاً فیلم اخراجی ها3 با استقبال چشمگیری از سوی مخاطبان مواجه شده است. اما نکته جالب توجه این است که میزان واقعی فروش این فیلم چقدر بوده است؟ روز گذشته علی سرتیپی پخش کننده فیلم اخراجی ها3 در گفتگویی با مهر اعلام کرد «فروش اخراجی‌ها 3 از مرز 3 میلیارد تومان گذشت»

او گفت فروش کل اخراجی‌ها 3 در تهران و شهرستان‌ها به رقم سه میلیارد و 100 میلیون تومان رسید، و فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین در تهران و شهرستان‌ها یک میلیارد و 600 میلیون تومان فروش داشته است.

سرتیپی ادامه داد: فروش کل اخراجی‌ها 3 در تهران یک میلیارد و 400 میلیون تومان بوده و  جدایی نادر از سیمین در تهران یک میلیارد و 100 میلیون تومان فروخته است.

از سوی دیگر سخنگوی انجمن سینماداران امروز ضمن در پی بروز شایعاتی مبنی بر غیرواقعی بودن این خبر، با تأیید آمار سرتیپی در گفتگو با مهر اعلام کرد شایعه انتشار آمار خلاف واقع درباره فروش اخراجی‌ها 3 کذب است.

محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران با اشاره به استقبال تماشاگران از فیلم سینمایی اخراجی‌ها 3 گفت: پخش‌کننده فیلم سینمایی اخراجی‌ها 3 و جدایی نادر از سیمین فیلمیران است و علی سرتیپی مدیر عامل این موسسه هرگز نمی‌تواند خبرسازی درباره یک فیلم داشته باشد و حق فیلم دیگری را نادیده بگیرد، دفتر پخش با تهیه‌کنندگان این آثار روبرو است و آقای فرهادی و ده‌نمکی به راحتی از حقوق خود درباره اکران فیلم‌هایشان نمی‌گذرند، پس طبیعی است که این شایعه کذب باشد.

وی ادامه داد: این شایعه‌ها را رقبای فیلم‌ها به وجود می‌آورند تا فروش خوب دو تولید مهم سینمای ایران را نادیده بگیرند، باید خوشحال باشیم که دو فیلم مختلف با دو نگاه و سلیقه متفاوت توانسته‌اند استقبالی اینچنین داشته باشند، به جای منفی نگری و انتشار شایعه و اخبار کذب به نفع هر دو فیلم حرکت کنیم.

صابری گفت: راهکارهای قانونی برای مشخص شدن آمار و ارقام درباره فروش فیلم‌ها وجود دارد و نمی‌توان پخش‌کننده‌ها را متهم کرد که درباره فیلم‌ها خبرسازی و شایعه‌پردازی می‌کنند، هر کس به سینماهای نمایش‌دهنده اخراجی‌ها 3 مراجعه کند متوجه استقبال از این فیلم می‌شود.

نکته جالب توجه اینجاست که با گذشت 20 روز از آغاز سال جدید، سکوت بنیاد سینمایی فارابی که منبع رسمی انتشار آمار فروش فیلم است ادامه دارد و این بنیاد تا لحظه تنظیم این خبر هیچ گزارشی از فروش فیلم های اکران نوروز 1390 ارائه نکرده است.

 

 


 تاريخ ارسال: 1390/1/20
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.