پرده سینما

اکران داغ در تابستان گرم سینمای ایران

علی اناری

 

 

 

 

 

 

 

 

اکران تابستانی تابستان گرم سینمای ایران از روز چهارشنبه 25 خرداد با اکران سه فیلم جدید آغاز می شود.

 

ورود آقایان ممنوعورود آقایان ممنوع به کارگردانی رامبد جوان، دختر شاه پریون ساخته کامران قدکچیان و قصه پریا آخرین اثر فریدون جیرانی، سه فیلمی هستند که انتظار می‌رود در ادامه اکران نسبتا موفق آثاری چون مرهم و جرم، رونق گیشه‌ها را تداوم بخشند.

ورود آقایان ممنوع کمدی تحسین شده در بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از جمله آثاری است که می‌توان امید زیادی به فتح تمام و کمال گیشه نیمه اول تابستان 90 برای آن متصور شد. این فیلم داستان مدیر یک دبیرستان دخترانه است که به شدت با حضور یک دبیر مرد در مدرسه خود مخالفت می‌کند. ویشکا آسایش برای بازی در نقش این مدیر مدرسه توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند.

علی سرتیپی، تهیه‌کننده و پخش کننده ورود آقایان ممنوع طی گفت و گویی با ایسنا، ضمن اشاره به استقبال گسترده مردم از فیلم طی سه روزی که از اکران آن می‌گذرد، از احتمال افزایش سینماهای نمایش دهنده ورود آقایان ممنوع خبر داد.

دیگر فیلم جدول اکران یعنی دختر شاه پریون با در اختیار داشتن 21 سینما، در اولین روز اکران خود سه میلیون تومان و در دومین روز بیش از هفت میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم به طور همزمان در شهرستان‌ها نیز به روی پرده رفته است.

دختر شاه پریون یکی دیگر از تولیدات دفتر پویا فیلم و تیم فرحبخش - علیخانی است و در آن بازیگرانی چون رامبد جوان، نیوشا ضیغمی و علیرضا خمسه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم بعدی دوره جدید اکران قصه پریا ساخته فریدون جیرانی است که نمایش آن در 27 سینما، همزمان در تهران و شهرستان‌ها آغاز شده است. مهناز افشار، مصطفی زمانی، باران کوثری و بیژن امکانیان از جمله بازیگرانی هستند که در جدیدترین اثر فریدون جیرانی مقابل دوربین رفته‌اند.

پخش قصه پریا بر عهده تهیه‌کننده آن یعنی هدایت فیلم قرار دارد و میزان فروش سه روز اول فیلم تا لحظه تنظیم این گزارش از سوی پخش‌کننده اعلام نشده است.

همچنین فیلم جرم به کارگردانی مسعود کیمیایی همچنان در 15 سینمای پایتخت بر روی پرده است و تا پایان هفته سوم نمایش خود فروشی معادل 340 میلیون تومان در تهران و 610 میلیون تومان در کل کشور را تجربه کرده است.

مرهم آخرین اثر علیرضا داود نژاد 320 میلیون تومان و شرط اول به کارگردانی مسعود اطیابی 113 میلیون تومان در کل کشور بلیت فروخته‌اند.

فیلم‌های پایان نامه و فوتبالی‌ها نیز به ترتیب با فروشی معادل 150 و 355 میلیون تومان از دیگر فیلم‌های حاضر در جدول اکران هستند که به دلیل افت فروش تعدادی از سینماهای خود را به فیلم‌های جدید جدول اکران واگذار کرده‌اند.

 

 

فروش فیلم ها

نام فیلم

تعداد سالن

روزهای نمایش

فروش تهران

فروش شهرستان

فروش کل (میلیون تومان)

ورود آقایان ممنوع

18

3

67

70

137

قصه پریا

27

3

-

-

-

دختر شاه پریون

21

3

10

-

10

پایان نامه

-

21

150

-

150

جرم

15

21

340

270

610

شرط اول

-

28

113

-

113

فوتبالی‌ها

6

28

145

210

355

مرهم

-

44

320

-

320

 

 

نکته: تعداد سینماهای نمایش دهنده فیلم​های پایان​نامه، شرط اول و مرهم مشخص نیست و به همین خاطر در جدول نیامده​است. از سوی دیگر میزان فروش فیلم قصه پریا هم هنوز اعلام نشده است.

 

منبع: خبر آنلاین

 


 تاريخ ارسال: 1390/3/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.