پرده سینما

آیا «برف روی کاج ها»، «پل چوبی»، «نارنجی پوش» و... در اکران پرفروش خواهند بود؟

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

سینماداران اكران سال آینده را پیش‌بینی كردند    

 

كه اگر قرار باشد تمام فیلم‌های قوی‌تر نوروز نمایش داده شوند، در اكران 11 ماه آینده دچار مشكل خواهیم شد.

 

مهناز افشار و صابر ابر در برف روی کاج هاپس از برگزاری سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، جمعی از سینماداران معتقدند در صورتی كه سیاست‌های اكران در سال 91 درست برنامه‌ریزی شود از نظر فروش در گیشه سینماها، شاهد افت شدید نسبت به سال 90 نخواهیم بود. ایسنا در این زمینه گفتگویی با چند تن از سینماداران انجام داده است.

 

احمدی ـ مدیر پردیس سینمایی «زندگی» گفت: امسال برف روی كاج‌ها، پل چوبی، نارنجی‌پوش و چند فیلم دیگر بودند كه استقبال بسیار خوبی از آن‌ها در ایام جشنواره شد و به نظر می‌رسد در فروش هم وضعیت مناسبی داشته باشند.

وی ادامه داد: در بین فیلم‌های اول هم فیلم‌های خوبی داشتیم كه فروش خوب آن‌ها قابل پیش‌بینی است اما در كلیت فیلم‌های جشنواره فكر می‌كنم كه فروش گیشه كمتر از فروش فیلم‌های سال 90 باشد. حداقل این را می‌توانم بگویم كه در جشنواره سی‌ام فیلمی كه شاخص باشد و بتواند فروش بسیار بالایی داشته باشد، نبود.

مدیر پردیس سینمایی «زندگی» درباره اكران نوروزی نیز خاطرنشان كرد: اكنون صحبت می‌شود كه انتهای خیابان هشتم كه از پیش مانده با شرایطی در نوروز اكران شود. فیلم‌های دیگری مانند گزارش یك جشن نیز هستند كه می‌توانند با نظر ارشاد در نوروز 91 اكران شوند بنابراین معتقدم اگر چنین فیلم‌هایی در نوروز اكران شوند، فروش مناسبی خواهیم داشت.

احمدی در عین حال یادآور شد: به نظرم اگر برنامه‌ریزی درستی انجام نشود، فروش خوبی را در سال 91 نخواهیم داشت مگر آنكه مانند كلا‌ه‌قرمزی فیلم‌هایی خارج از روند جشنواره به اكران بیایند و پرفروش باشند.

 

رضایی مدیر سینما فلسطین نیز درباره اكران سال آینده سینماهای كشور گفت: طبق آنچه كه دیدیم در جشنواره، چهار پنج فیلم بودند كه به نظرمان فروش خوبی خواهند داشت اما معتقدم كه گیشه سینماها نسبت به سال آینده ضعیف‌تر خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال كه پیش‌بینی‌اش از فیلم‌های پرفروش چیست؟، اظهار كرد: به نظرم در اكران 91،كلاه‌قرمزی، گشت ارشاد، ضد گلوله، بوسیدن روی ماه، خوابم می‌آد و تلفن همراه رییس جمهور فروش مناسبی خواهند داشت.

 

لیلا حاتمی در نارنجی پوشمیررحیمی مدیر پردیس سینمای «شكوفه» هم در پاسخ به این پرسش که فروش سال 91 را چگونه پیش‌بینی می‌كند، بیان كرد: برخی از فیلم‌هایی كه در جشنواره دیدیم، فیلم‌هایی قوی‌ بودند كه در اكران‌مخاطب زیادی را به خود جذب خواهند كرد.

وی درباره این فیلم‌ها گفت: فكر می‌كنم در اكران، خوابم می‌آد، بی‌خود و بی‌جهت، نارنجی‌پوش،بوسیدن روی ماه، گشت ارشاد، برف روی كاج‌ها، ضد گلوله، تلفن همراه رییس جمهور، پل چوبی و چند فیلم دیگر وضعیت خوبی داشته باشند، البته من این مطلب را طبق استقبالی كه از این فیلم‌ها در جشنواره شد، می‌گویم.

مدیر پردیس «شكوفه» خاطرنشان كرد: اكنون مردم كشور مخصوصا افرادی كه در منطقه سینمای ما حضور دارند فیلم‌های كمدی را بیشتر می‌پسندند، به همین دلیل به نظر می‌آید گشت ارشاد و خوابم می‌آد به همراه نارنجی‌پوش آقای مهرجویی پرفروش‌ترین فیلم‌های سال بعد باشند.

میررحیمی در پایان گفت: سال 90 برای سینما یک انقلاب خوب در اكران بود و امیدوارم سال 91 بهتر از سال 90 و یا حداقل همتراز با آن باشد.

 

اسلامی مدیر پردیس سینمایی «اریكه ایرانیان» نیز درباره پیش‌بینی‌اش از اكران در سال 91 بیان كرد: معمولاً در هر جشنواره‌ای چند فیلم خوب با هنرپیشه‌های شاخص وجود دارد كه در صف اكران نوروزی قرار خواهند گرفت و به نمایش در می‌آیند.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده كه اگر قرار باشد تمام فیلم‌های قوی‌تر نوروز نمایش داده شوند، در اكران 11 ماه آینده دچار مشكل خواهیم شد. طبیعتا اگر چند فیلم خوب، پربازیگر و پرحاشیه جشنواره سی‌ام فجر برای اكران نوروزی اختصاص داده شوند، در ماه‌های آینده سال با افت شدیدی روبرو خواهیم شد.

مدیر پردیس «اریكه ایرانیان» با بیان اینكه باید برای نوروز دو فیلم قوی در كنار دو فیلم متوسط اكران شوند، عنوان كرد: با توجه به آنچه مخاطبان در «اریكه ایرانیان» در ایام جشنواره فجر نشان دادند، فیلم‌های گشت ارشاد، پل چوبی، بوسیدن روی ماه‌، ‌ضد گلوله، چک، تلفن همراه رییس‌جمهور و چند فیلم دیگر فیلم‌های پرفروشی خواهند بود، بنابراین انتظار می‌رود كه همه این فیلم‌ها برای اكران نوروزی روی پرده نرود.

اسلامی در پاسخ به این پرسش كه وضعیت كلی اكران را چگونه ارزیابی می‌كند، گفت: در كل فكر نمی‌كنم كه اكران ضعیف‌تری را نسبت به سال قبل داشته باشیم. درست است كه در سال 90 كارگردانانی معروف‌تر در اكران داشتیم اما امسال هم كارگردانان جوانی مانند آقایان عطاران، كیایی وشیخ‌طادی داریم كه با فیلم‌های بسیار خوبی در جشنواره حاضر شده بودند.

مدیر پردیس سینمایی اریكه ایرانیان در پایان سخنانش تصریح كرد: شرایط اكران سال آینده بیشتر به مسئولین و سیاست‌گذاران این عرصه مرتبط است، چرا كه در صورت برنامه‌ریزی و تلفیق درست فیلم‌ها می‌توانیم سال مناسبی را در اكران سینما داشته باشیم.


 تاريخ ارسال: 1390/11/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.