پرده سینما

فیلم «من مادر هستم» ساخته فریدون جیرانی همچنان یکه تاز گیشه سینماهای کشور است

پرده سینما







 

 

 

فیلم سینمایی من مادر هستم ساخته جدید فریدون جیرانی با فروش تقریبی روزانه بیش از 30 میلیون تومان همچنان یکه تاز سینماهای کشور است.

 

نمایی از فیلم من مادر هستم فیلم من مادر هستم که اکران اش از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده بعد از گذشت شش روز از آغاز اکران رقمی معادل 175 میلیون تومان فروش داشته است. این در حالی است که من مادر هستم تنها 15 سالن سینمایی را در اختیار دارد و هیچیک از سینماهای حوزه هنری این فیلم را در سالن هایشان اکران نکرده اند از سوی دیگر مجموع فروش کل 6 روزه این فیلم به تنهایی معادل فروش کل ده ها فیلمی است که از ابتدای سال 1391 روی پرده سینماهای سراسر کشور رفته اند. 

البته این فروش خیره کننده در حالی است که تعداد زیادی از کارشناسان سینمایی و حتی مردم عادی فروش بالای فیلم جیرانی را متأثر از فضای بحران زده و اعتراضات وارده به فیلم که به خودی خود باعث تبلیغات فیلم شده دانسته اند.

با توجه به حواشی تازه به وجود آمده بر سر راه فیلم من مادر هستم پیش بینی فروش خیره کننده برای این فیلم دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین تغییرات انتهایی فیلم و شایعه اضافه شدن سکانس ازدواج آوا با پدرام در زندان باعث شده تا بسیاری از افرادی که پیش از این فیلم را در سینماها دیده بودند یک بار دیگر به دیدن من مادر هستم بروند.

من مادر هستم آخرین ساخته فریدون جیرانی است و در آن هنرمندانی همچون هنگامه قاضیانی، فرهاد اصلانی، باران کوثری، پانته آ بهرام، امیرحسین آرمان، حبیب رضایی و غیره به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان فیلم من مادر هستم در مورد دختر جوانی به نام آوا است که مورد تجاوز شخصی به نام سعید قرار می گیرد و به همین دلیل او را به قتل می رساند و همسر سعید به خونخواهی وی از او انتقام می گیرد.

لازم به ذکر است که این رقم فروش مربوط به اکران تهران فیلم بوده و من مادر هستم در بسیاری از شهرها از جمله شهر قم، مشهد و استان مازندران هیچگاه اکران نخواهد شد.

 

نمایی از فیلم بی خود و بی جهتهمچنین دو فیلم جدید تازه اکران شده دیگر یعنی بی خود و بی جهت به کارگردانی عبدالرضا کاهانی و زندگی خصوصی آقا و خانم میم به کارگردانی سید روح الله حجازی نیز بعد از گذشت 5 روز از آغاز اکران شان هر کدام به ترتیب 87 و 64 میلیون تومان فروش داشته اند.

 

بی خود و بی جهت نیز یکی دیگر از آثار تحریمی حوزه هنری است و هیچیک از سالن های سینمای حوزه را در اختیار ندارد. همچنین تبلیغات تلویزیونی این فیلم با مشکلاتی مواجه شده که گلایه علی سرتیپی پخش کننده فیلم را نیز به همراه داشته است.

در بی خود و بی جهت بازیگرانی چون رضا عطاران، پانته‌آ بهرام، نگار جواهریان، احمد مهران‌فر، علی استادی، محمد کارت، امیر علی‌خانی، افسانه تهرانچی، بهنام شرفی و غیره به ایفای نقش پرداخته اند.

بی خود و بی جهت داستان زندگی دو زوج را روایت می کند که یکی از آن ها مشغول تخلیه خانه ای است و دیگری در حال اسباب کشی به آن خانه است و این ماجرایی می شود برای ادامه داستان فیلم...

بسیاری از تحلیل گران سینما این فیلم را کامل ترین فیلم کاهانی قلمداد کرده اند.

 

زندگی خصوصی آقا و خانم میم اما به دلیل همزمانی اکران با دو فیلم جنجالی من مادر هستم و بی خود و بی جهت نتوانسته آنچنان که باید به فروش چشمگیری دست پیدا کند.

در این فیلم هنرمندانی چون حمید فرخ‌نژاد. مهتاب کرامتی. امید روحانی. سوگل طهماسبی. کسری لبافی وبا حضور ابراهیم حاتمی‌کیا به ایفای نقش پرداخته اند.

نمایی از فیلم زندگی خصوصی آقا و خانم میمدر خلاصه داستان این فیلم آمده است: زندگي آقاي ميم دستخوش تغييراتي مي شود كه به واسطه آنها زندگي خصوصي اش با خانم ميم تحت الشعاع قرار مي گيرد.

لازم به ذکر است حجازی هم اکنون در حال آماده سازی ادامه این فیلم یعنی زندگی خصوصی آقای محمودی و بانو است که احتمالاً اولین نمایش آن در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر خواهد بود.

یکی از نکات جالب در مورد این فیلم حضور ابراهیم حاتمی کیا فیلمساز برجسته و مطرح سینمای جنگ ایران به عنوان یکی از بازیگران اصلی این فیلم است.

 

همچنین لازم به ذکر است در حال حاضر 9 فیلم سینمایی همزمان در تهران در حال اکران هستند که اختاپوس به کارگردانی سید جواد هاشمی صدرنشین گیشه سینماها از میان این نه فیلم با فروشی معادل 410 میلیون تومان بوده است.

 

فیلم سینمایی اختاپوس که فیلمی موزیکال و در ژانر کودک است و در آن هنرمندانی همچون: محمرضا شریفی نیا، گوهر خیراندیش، امین حیایی و غیره به ایفای نقش پرداخته اند بعد از گذشت 42 روز از آغاز اکران و در حالی که هم اکنون 12 سالن سینما را در اختیار دارد به فروش 410 میلیون تومانی دست یافته است.

 

فیلم سینمایی یکی می خواد باهات حرف بزنه به کارگردانی منوچهر هادی نیز از میان 9 فیلم روی پرده در رتبه دوم جدول قرار دارد. این فیلم که هنرمندانی همچون شهاب حسینی، آناهیتا نعمتی و یکتا ناصر در آن به ایفای نقش پرداخته اند بعد از گذشت 14 روز از اکران اش و در حالی که هم اکنون 8 سالن را در اختیار دارد توانسته به فروشی معادل 289 میلیون تومان دست پیدا کند.

 

نمایی از فیلم اختاپوسفیلم پنهان به کارگردانی مهدی رحمانی نیز تا کنون فروشی معادل 145 میلیون تومان داشته و آینه های روبرو به کارگردانی نگار آذربایجانی و تهیه کنندگی فرشته طائرپور 131 و یک فراری از بگبو به کارگردانی هاتف علیمردانی 113 میلیون تومان فروش داشته اند سلام بر فرشتگان به کارگردانی فرزاد اژدری نیز به فروشی معادل 78 میلیون تومان دست یافته است.

 

به این ترتیب از میان فیلم های روی پرده اختاپوس با فروش 410 میلیون تومانی اش صدرنشین و زندگی خصوصی آقا و خانم میم با فروش 63 میلیون تومانی اش قعرنشین جدول هستند.

همچنین بیشترین فروش روزانه را با فروش تقریبی معادل 30 میلیون تومان در روز فیلم من مادر هستم به کارگردانی فریدون جیرانی و تهیه کنندگی سیدغلامرضا موسوی داشته است.

با توجه به شرایط خاصی که بر سر راه اکران فیلم در سینماهای کشور ظاهر شده است بعید به نظر می رسد که گیشه سینماهای کشور در این سه ماه و نیم باقی مانده سال با فروش خیره کنند ای مواجه باشند. چرا که اولاً تعدادی از فیلم های مهم از جمله تهران 1500 که قرار بود از فردا در سینماها اکران شوند به دلایل شرایط خاص فعلی اکران خود را به تعویق انداخته اند و از سوی دیگر به دلیل ایام عزاداری ماه های محرم و صفر و همچنین جشنواره فیلم فجر بعید است فیلمی دیگر بتواند مردم را به سالن های سینما بکشاند.


 تاريخ ارسال: 1391/9/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.