پرده سینما

«برف روی کاج ها» در حال تسخیر گیشه سینماهای سراسر کشور

پرده سینما









به گزارش سایت پرده سینما بعد از مدت ها انتظار بالاخره فیلم سینمایی برف روی کاج ها اولین اثر سینمایی پیمان معادی روی پرده سینماها رفت.

 

نمایی از فیلم برف روی کاج هابرف روی كاج‌ها درحالی اكران شده كه حوزه هنری و سینما آزادی فیلم را تحریم كرده‌اند و تیزرهای فیلم نیز از صدا و سیما پخش نشده است.

این فیلم که یکی از بحث برانگیزترین و حاشیه ساز ترین فیلم های جشنواره سی ام فیلم فجر بود با استقبال گسترده ای از سوی عموم منتقدان سینمای ایران مواجه شد اما برخی نهادها این فیلم را مروج خیانت دانستند و به همین منظور مانع اکران این فیلم شدند دست اندکاران برف روی کاج ها به همین دلیل مجبور به تغییر داستان قبلی شدند و با حذف و اضافه کردن چندین دیالوگ مهم در این فیلم بالاخره برف روی کاج ها را در بهار روانه اکران کردند.

سید جمال ساداتیان در گفتگو با ایلنا، درباره میزان فروش این فیلم در طی این سه روز گفت: فروش فیلم در روز چهارشنبه 13 میلیون 500 هزار تومان، روز پنج شنبه 23 میلیون تومان و روز جمعه 31 میلیون 700 هزار تومان بوده است.

وی ادامه داد: این میزان فروش درحالی بدست امده است كه فیلم فقط در 13 سالن سینمایی اكران شده است و از طرف حوزه هنری و سینما آزادی تحریم شده است.

ساداتیان درباره وضعیت تبلیغات فیلم گفت: هنوز بیلبوردهای فیلم در سطح شهر تهران نصب نشده است و همچنین تیزرهای تلویزیونی فیلم نیز پخش نشده است البته قرار است تیزرهای تلویزیونی را امروز به صدا و سیما تحویل دهیم تا پخش كنند.

وی ادامه داد: شهردار تهران و سازمان زیباسازی نباید با فیلم و سینما مانند یك كالای تجاری برخورد كنند و هزینه‌هایی كه برای تبلیغات كالاهای تجاری می‌گیرند را برای تبلیغات فیلم دریافت كنند.

فیلم برف روی كاج‌ها با حضور حسین پاكدل، مهناز افشار، صابر ابر، حسن معجونی و به كارگردانی پیمان معادی ساخته شده است.

داستان فیلم برف روی کاج ها در مورد رویا (مهناز افشار) زن جوانی است که مدرس پیانو است و همسرش علی (حسین پاکدل) که دکتر دندانپزشک است برای سفری کاری قرار است به آلمان برود. همزمان با سفر علی به آلمان یکی از شاگردان دائمی و قدیمی رویا به نام نسیم کشمیری هم ناپدید می شود و تلفن های خود را جواب نمی دهد رویا که از غیبت طولانی نسیم نگران شده با پرهام (زانیار خسروی) که دوست پسر وی است تماس می گیرد و بعد از تماس با او و اطلاعاتی که از پرهام می گیرد متوجه می شود که همسرش علی از مدت ها قبل با نسیم رابطه داشته است. رویا که پاک از این ماجرا گیج شده از پرهام خواهش می کند تا او را در خیابان ملاقات کند و بعد از ملاقات به واسطه اطلاعاتی که پرهام به وی می دهد متوجه می شود که علی برای ارتباط با نسیم به منزل مجردی همکارش بهروز (حسن معجونی) در کوچه شانزدهم خیابان گاندی می رفته است. رویا به همین جهت عصبی و پریشان خاطر به مطب بهروز می رود و ضمن گلایه از او می خواهد هر آن چه را که درباره رابطه علی و نسیم می داند را بیان کند و بهروز نیز به او اعتراف می کند که از مدت ها قبل از این رابطه خبر داشته است اما از رویا قول می گیرد که از این ماجرا چیزی به همسرش مریم (ویشکا آسایش) که دوست صمیمی رویا است تعریف نکند. رویا افسرده حال و درمانده به منزل خود می رود و جلسات تعلیم به تمامی شاگردان خصوصی اش را نیز لغو می کند و اصرارهای مریم برای شروع مجدد کارش نیز نمی تواند او را به زندگی امیدوار کند وی پس از تماس با دفتر هواپیمایی که علی از آنجا بلیت سفرش را تهیه کرده است متوجه می شود که علی اصلاً به آلمان نرفته و همراه با نسیم به لندن سفر کرده است. زندگی رویا همچنان ادامه دارد تا این که وی به صورت اتفاقی با نریمان (صابر ابر) که برادر نازی (الهام کردا) همسایه خانه روبرویی آن ها است آشنا می شود و این آشنایی ساده در دراز مدت تبدیل به علاقه می گردد. رویا که دوباره به زندگی امید پیدا کرده است در پی شاگردانی برای تعلیم پیانو می گردد و وضع ظاهری خانه اش را نیز تغییر می دهد و از مریم که علاقه زیادی به بازیگری و موسیقی دارد می خواهد تا برایش بلیت کنسرت سنتی که او جز کارکنان آنجا است را تهیه کند و از نریمان نیز دعوت می کند تا با هم به این کنسرت بروند. درست در شبی که نریمان و رویا راهی خانه مریم می شوند تا بلیت های کنسرت را از او بگیرند رویا با همسرش علی که در خانه مریم و بهروز است و تازه از سفر برگشته روبرو می شود. علی از رویا می خواهد که او را به خاطر اشتباهات گذشته اش عفو کند اما رویا با نفرت از او روی برگردانده و با نریمان به کنسرت می رود و بعد از اجرای کنسرت نیز از مریم گلایه می کند که چرا از بازگشت علی و اینکه او می دانسته علی با نسیم رابطه دارد چیزی به او نگفته است. رویا هنگامی که به منزلش باز می گردد با علی روبرو می شود که پشت میزی در خانه اش نشسته است. رویا به سمت علی می رود و به او اعتراف می کند که او هم مانند علی خیانت کرده است و بعد از سال ها با مردی جوان به کنسرت رفته و دلش هم لرزیده است!

به گزارش سایت پرده سینما این در حالی است که رسوایی آخرین ساخته مسعود ده نمکی همچنان صدرنشین گیشه سینماهای سراسر کشور است و فروش خود را در کل کشور به بیش از چهار میلیارد تومان رسانده است.

رسوایی در حالی بیش از 43 روز از آغاز  اکرانش را می گذراند که همچنان در تهران بیش از 25 سالن سینما را در اختیار دارد.

حوض نقاشی، تهران 1500، قاعده تصادف و زن مرد زندگی در رتبه های بعدی جدول فروش قرار دارند.


 تاريخ ارسال: 1392/2/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.