پرده سینما

«چه خوبه که برگشتی» صدرنشین گیشه خردادماه شد

پرده سینما









از میان فیلم های تازه اکران شده در سینماهای سراسر کشور فیلم سینمایی چه خوبه که برگشتی به کارگردانی داریوش مهرجویی با فروش بیش از 730 میلیونی صدرنشین گیشه شد.

 

نمایی از فیلم چه خوبه که برگشتی به گزارش سایت پرده سینما چه خوبه که برگشتی داستان فرزاد دندانپزشکی است که پس از سال‌ها به ایران می‌آید تا دور از مسائل و آشفتگی زندگی‌اش به آرامش برسد. همزمان با ورود او به کشوریک شی مرموز شبه‌فضایی پدیدار می‌شود و پای خانم دکتر یاسمین و سنگ‌های جادویی‌اش را به ماجرایی باز می‌کند که رفاقت دیرینه فرزاد و کامبیز را که سالهاست در همسایگی هم کنار دریا زندگی می‌کنند، به جدالی بیهوده می‌کشاند ولی...

رضا عطاران، مهناز افشار، حامد بهداد، رویا تیموریان، مسعود رایگان، حسن پورشیرازی و ... از جمله بازیگران این فیلم هستند.

لازم به ذکر است که جدیدترین اثر سینمایی مهرجویی انتقادات گسترده ای را از سوی منتقدان سینمای ایران و همچنین مخاطبان این فیلم به دلیل کیفیت بسیار نازل ساختار و درونمایه فیلم تا کنون در پی داشته است.

مهرجویی پیش از اکران فیلم اش اعلام کرده بود که این فیلم را بر اساس کمدی پرفروش و موفق اجاره نشین ها خواهد ساخت.

اما فیلم سینمایی گذشته ساخته اصغر فرهادی در سینماهای تهران به فروش 400 میلیون تومانی دست پیدا کرد.

نمایی از فیلم گذشتهفیلم سینمایی گذشته با داشتن 15 سینما در تهران تا کنون 400 میلیون تومان فروش کرده است.

این فیلم شب گذشته 6 خرداد ماه 60 میلیون تومان فروش داشته است. البته هم اکنون اکران آن در مشهد و کرج نیز ادامه دارد. از هفته آینده گذشته در سینماهای اصفهان، شیراز و رشت نیز به نمایش درمی‌آید.

گذشته زندگی مردی ایرانی و زنی فرانسوی را در مرکز توجه خود قرار داده است با بازی برنیس بژو بازیگر آرژانتینی-فرانسوی، طاهر رحیم بازیگر فرانسوی الجزایری و علی مصفا بازیگر و کارگردان ایرانی ساخته شده است. این فیلم هم اکنون در سینماهای دنیا نیز روی پرده رفته است.

لازم به ذکر است که فیلم گذشته تا کنون نتوانسته از هیچگونه تبلیغات محیطی و رسانه ای بهره ببرد و چندی قبل گروهی نیز بر ضد این فیلم بیانیه ای صادر کردند اما خوشبختانه اتفاقاتی که بر سر اکران فیلم هایی همچون گشت ارشاد، زندگی خصوصی، من مادر هستم و غیره افتاد برای این فیلم به وجود نیامد.

از سوی دیگر گذشته تا کنون در ایران با تناقضات چشمگیری همراه بوده است. عده ای این فیلم را بهترین اثر سینمایی فرهادی و شایسته دریافت جایزه اسکار برشمرده اند اما از سوی دیگر عده ای هم این فیلم را یکی از سخیف ترین و بی ارزش ترین فیلم های فرهادی دانسته اند!

در گذشته بازیگرانی همچون: برنیس بژو، علی مصفا، بابک کریمی و طاهر رحیم به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم بیتابی بیتا به کارگردانی مهرداد فرید نیز تا روز چهارم تیر ماه توانست با در اختیار داشتن 18 سالن سینما در تهران به فروش بیش از 77 میلیونی دست پیدا کند.

از ابتدای سال 92 نیز فیلم سینمایی رسوایی به کارگردانی مسعود ده نمکی همچنان صدرنشین گیشه است.


 تاريخ ارسال: 1392/4/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.