پرده سینما

«گذشته» و «چه خوبه که برگشتی» همچنان از استقبال خوب مخاطبان برخوردار هستند؛ آخرین آمار فروش سینماهای پایتخت

پرده سینما









آمار رسمی فروش فیلم‌های سینمای پایتخت منتشر شد.

 

نمایی از فیلم گذشتهبه گزارش سایت پرده سینما آمار فروش رسمی فیلم های روی پرده سینماهای تهران تا پایان روز سوم مرداد ماه حکایت از ادامه استقبال مخاطبان از دو فیلم گذشته به کارگردانی اصغر فرهادی و چه خوبه که برگشتی به کارگردانی داریوش مهرجویی دارد.

به گزارش ایسنا گذشته در 32 روز اکران خود در سینماهای تهران توانسته یک میلیارد و هفت میلیون تومان فروش داشته باشد و چه خوبه که برگشتی هم در 51 روز اکران به فروش 837 میلیون تومانی رسیده است، اکران هر دو فیلم همچنان ادامه دارد.

به گزارش سایت پرده سینما گذشته آخرین ساخته اصغر فرهادی است که تا کنون نظرات متفاوتی از سینماگران و منتقدان را در پی داشته است عده ای این فیلم فرهادی را گامی رو به جلو و بسیاری نیز گذشته را تنها تکرار مکررات و کپی برداری از فیلم قبلی اش یعنی جدایی نادر از سیمین دانسته اند.

در خلاصه داستان گذشته آمده است: «احمد (علی مصفا) 4 سال پس از جدایی از همسر فرانسوی‌اش به در خواست او راهی پاریس می‌شود تا مراحل اداری طلاقشان را طی کرده و ثبت کنند. او در مدت اقامت کوتاهش متوجه آشفتگی لوسی دختر همسر سابقش می‌شود. تلاش او برای کمک به لوسی پرده از رازی در گذشته بر می‌دارد.»

علاوه‌بر برنیس بژو (بازیگر نامزد اسکار و گلدن‌گلوب و برنده‌ سزار و برگزیده کن) و همچنین طاهر رحیم (برنده جایزه سزار)، بازیگران دیگری چون علی مصفا، پائولین بورلت، بازیگر بلژیکی فیلم معروف زندگی صورتی، الیس آگویس، ژان جستین ،سابرینا وازانی و بابک کریمی در این فیلم، مقابل دوربین محمود کلاری رفته‌اند.

نمایی از فیلم چه خوبه که برگشتیبه گزارش سایت پرده سینما فیلم جدید مهرجویی نیز مانند گذشته تا کنون نظرات منفی بسیاری از منتقدان را در پی داشته است به نحوی که بسیاری از منتقدان مهرجویی را یک کارگردان تمام شده برای سینمای ایران قلمداد کرده اند.

چه خوبه که برگشتی داستان فرزاد دندانپزشکی است که پس از سال‌ها به ایران می‌آید تا دور از مسائل و آشفتگی زندگی‌اش به آرامش برسد. همزمان با ورود او به کشوریک شی مرموز شبه‌فضایی پدیدار می‌شود و پای خانم دکتر یاسمین و سنگ‌های جادویی‌اش را به ماجرایی باز می‌کند که رفاقت دیرینه فرزاد و کامبیز را که سالهاست در همسایگی هم کنار دریا زندگی می‌کنند، به جدالی بیهوده می‌کشاند ولی...

رضا عطاران، مهناز افشار، حامد بهداد، رویا تیموریان، مسعود رایگان، حسن پورشیرازی و ... از جمله بازیگران این فیلم هستند.

بیتابی بیتا به کارگردانی مهرداد فرید که انتظار می‌رفت به دلیل حضور بازیگر چهره‌ای مانند حامد بهداد فروش مناسبی داشته باشد در 39 روز اکران خود نتوانست با اقبال آنچنان در سینماهای تهران روبرو شود و تاکنون تنها 180 میلیون تومان فروش داشته است.

نمایی از فیلم گهواره ای برای مادرهمچنین گهواره‌ای برای مادر با بازی الهام حمیدی و امیر آقایی نیز در مدت 11 روزه‌ اکران خود تاکنون تنها 12 میلیون تومان بلیت فروخته است. اکران این دو فیلم نیز در بیش از ده سینمای تهران ادامه دارد.

در میان فیلم‌هایی که با شکست کامل در گیشه مواجه شده‌اند نیز می‌توان به خودزنی با فروش 77 میلیون تومان در 39 روز، زبان مادری با شش میلیون تومان در 14 روز، گلوگاه با 35 میلیون تومان در 25 روز و یک مرد یک شهر با هفت میلیون تومان در 14 روز اشاره کرد.

فیلم یکی برای همه با فروش 212 میلیون تومانی در طول 54 روز نمایش از گیشه خداحافظی کرده است.

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما این آمار فروش آن هم در زمان ماه مبارک رمضان حاکی از این است که طرح اذان تا اذان نتوانسته مخاطبان را به سوی سالن های سینما بکشاند. هرچند که طی دو هفته ای که از آغاز ماه رمضان می گذرد برخی از پردیس های سینمایی مانند ملت و آزادی در سانس های نیمه شب خود شاهد حضور گسترده علاقمندان به هنر هفتم بوده اما اکثریت قریب به اتفاق سالن های سینما خالی از تماشاگر بوده است.


 تاريخ ارسال: 1392/5/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.