پرده سینما

گیشه سینماها در آستانه تحول؛ استقبال گسترده مخاطبان از اکران عید فطر

پرده سینما









به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما پس از یک دوره رکود کوتاه مدت نسبی با اکران فیلم های عید سعید فطر گیشه سینماها در آستانه تحول قرار گرفت.

 

نمایی از فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنندهرچند که از ابتدای سال تا کنون بسیاری از فیلم ها به باشگاه میلیاردی ها پیوسته اند و از برخی فیلم ها مانند رسوایی، برف روی کاج ها، گذشته و غیره استقبال خوبی به عمل آمده است اما با توجه به افزایش نرخ بلیط های سینما از لحاظ آماری تعداد مخاطبان فیلم ها در سراسر کشور نسبت به سال گذشته با رشدی منفی همراه بوده است که این وضعیت زنگ خطر را برای تمامی مسئولان سینمای ایران به صدا در آورده است و باعث شده بارها و بارها سخنگوی صنف سینماداران از تعطیلی قریب الوقوع سالن های سینما خبر بدهد.

اما با تمامی این تفاسیر پس از دوره رکود کوتاه مدت نسبی که یکی از دلایل آن آغاز ماه مبارک رمضان و همچنین ایام عزاداری مولی الموحدین (ع) بود اینک گیشه سینماهای سراسر کشور با اکران فیلم های جدید در آستانه تحول قرار گرفته است.

به گزارش سایت پرده سینما با این که روز چهارشنبه به مناسبت ایام عزاداری تمامی سالن های سینمایی در تعطیلی به سر می بردند اما چهار فیلم سینمایی هیس، دخترها فریاد نمی زنند به کارگردانی پوران درخشنده، جا به جا به کارگردانی علی توکل پنیا، دهلیز به کارگردانی بهروز شعیبی و فرزند چهارم به کارگردانی وحید موسائیان روی پرده سینماهای سراسر کشور رفت و قرار است از چهارشنبه هفته جاری نیز فیلم هیچ کجا هیچ کس به کارگردانی ابراهیم شیبانی روی پرده سینماهای سراسر کشور رود.

به گزارش ایسنا امیر قطبی، یکی از اعضای دفتر پخش فیلمیران درباره آخرین آمار فروش فیلم‌های روی پرده اظهار کرد: فیلم سینمایی هیس،دختر‌ها فریاد نمی‌زنند به کارگردانی خانم پوران درخشنده از روز چهارشنبه 9 مردادماه در تعدادی از سینماهای پایتخت اکران خود را آغاز کرد. این فیلم روز چهارشنبه 12 و روز پنجشنبه 32 میلیون تومان فروش داشته است.

نمایی از فیلم دهلیزوی در عین‌حال خاطرنشان کرد: همه‌ 22 سینمایی که فعلا در تهران هیس، دخترها فریاد نمی زنند را اکران می‌کنند، نتوانسته‌ بودند آن را از روز نخست نمایش دهند و آمار فروش روز چهارشنبه، مربوط به حدود 50 درصد از این سینماهاست.

به گزارش سایت پرده سینما هیس، دخترها فریاد نمی‌زنند به بررسی مسائل دختران جوان می‌پردازد و ترس از آبرو را در این دوره سنی آسیب‌شناسی می‌‌کند. مرتضی پورصمدی فیلمبرداری این فیلم سینمایی را برعهده داشته است. شهاب حسینی، مریلا زارعی، جمشید هاشم‌پور، طناز طباطبایی، فرهاد آییش، مائده طهماسبی، شیرین بینا، بابک حمیدیان، مجید مشیری، اسماعیل سلطانیان، هادی مرزبان، امیر دژاکام و مهدی ماهانی با حضور امیر آقایی، حضور افتخاری ستاره اسکندری و با معرفی نیما صفایی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. تهیه‌کنندگی این پروژه برعهده پوران درخشنده است.

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما این فیلم در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان سینمای ایران روبرو شد.

قطبی درباره فروش دهلیز بهروز شعیبی نیز گفت: فیلم سینمایی دهلیز از صبح پنجشنبه (10 مردادماه) در 17 سینمای تهران اکران شد و این فیلم نیز در روز نخست خود بیش از 10 میلیون تومان بلیت فروخته است.

این پخش‌کننده درباره فروش شهرستان این دو فیلم نیز یادآور شد: اکران هر دو فیلم در سینماهای شهرستان در حال آغاز شدن است. به همین دلیل باید آمار فروش شهرستان هفته آینده اعلام شود.

نمایی از فیلم جا به جابه گزارش سایت پرده سینما در خلاصه داستان دهلیز آمده است: شیوا سرپرست خانوار است و با تلاش و کوشش سعی کرده زندگی خوب و آبرومندی برای خود و تنها پسرش فراهم کند. با رسیدن نامه ای زندگی آنها دچار تحول می شود...

رضا عطاران، هانیه توسلی، افسانه چهره آزاد، شاهرخ فروتنیان، نگار عابدی و غیره در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

امیر قطبی در پایان درباره آخرین آمار فروش فیلم گذشته اصغر فرهادی نیز اظهار کرد: این فیلم تا شب گذشته (10 مردادماه) تنها در تهران یک میلیارد و 140 میلیون تومان فروش داشته است.

حسن توکل‌نیا تهیه کننده جا به جا هم درباره فروش فیلمش بیان کرد: جابه‌جا در واقع از پنجشنبه صبح 10 مردادماه روی پرده سینماها رفت و در همان یک روز در 18 سینمای تهرانی به فروشی 11 میلیونی دست یافت. همچنین اکران این فیلم در 30 سینمای شهرستانی نیز همزمان با تهران آغاز شده است.

وی ادامه داد: قرار بود فیلم‌ها از روز چهارشنبه اکران شوند اما به نظرم سینما باید در شب قدر تعطیل باشد چون هیچ کس حاضر نمی‌شود در آن شب‌ها به سینما برود. الان هم که هنوز یک هفته تا پایان ماه رمضان مانده و فیلم‌های جدید اکران شده است فکر می‌کنم سینماها باید سانس‌های خود را از ساعت شش و هفت بعد از ظهر تا چند ساعت قبل از اذان صبح برنامه ریزی کنند.

تهیه کننده جابه‌جا خاطر نشان کرد: اکنون فضا،‌ فضای ماه رمضان است و حتی کسانی که به هر دلیلی نمی‌توانند روزه بگیرند هم صبح یا ظهر به سینما نمی‌روند.

توکل‌نیا در پایان با تاکید بر اینکه استقبال مخاطبان از فیلم‌های اکران عید فطر پس از ماه رمضان قطعاً بیشتر می‌شود‌، گفت: فکر می‌کنم فیلم سینمایی جابه‌جا بتواند به عنوان یک فیلم کمدی مخاطبان عام خود را راضی کرده و پس از ماه رمضان فروشمان بسیار بهتر شود.

قصه فیلم جابه جا درمورد یک آدم ساده‌ای است که با فرمانده زمان جنگ جابجا می‌شود.

نمایی از فیلم فرزند چهارماکبر عبدی، جواد عزتی، سمانه پاکدل، افسانه چهره‌آزاد، مهران غفوریان، مهران رجبی، شیوا خسرو مهر، گیتی قاسمی، پریسا رضایی، ناصر گیتی جاه و المیرا عبدی در این فیلم کمدی به ایفای نقش پرداخته اند.

بر اساس شنیده های خبرنگار سایت پرده سینما از میان فیلم های اکران شده گویا فرزند چهارم به کارگردانی وحید موسائیان که در جشنواره فیلم فجر نیز با انتقاد اکثریت منتقدان سینمای ایران روبرو شد با تحریم از سوی تماشاگران مواجه شده و این فیلم فروش بسیار کمی داشته و به همین دلیل مسئولان پخش این فیلم هیچگونه آماری از فروش آن ارائه نداده اند.

داستان فیلم فرزند چهارم سفری است به آن سوی آفریقا جایی که شرافت انسانی در گیرو دار جنگ و قحطی سربلند بیرون می‌آید.

در این فیلم مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی، حسین محب‌اهری، ناصر گیتی‌جاه، معصومه قاسمی‌پور، زهرا برومند، ساناز زرین مهر و حامد بهداد بازی می‌کنند.

همچنین سایر فیلم های اکران قبلی مانند چه خوبه که برگشتی به کارگردانی داریوش مهرجویی، گذشته به کارگردانی اصغر فرهادی و غیره نیز همچنان در برخی از سالن های سینمایی به نمایش در می آیند.


 تاريخ ارسال: 1392/5/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.