پرده سینما

اکران آخرین فیلم تحریمی حوزه هنری جانی تازه به سینماها بخشید

پرده سینما






 

 

 

اکران دوم عید سعید فطر با به نمایش درآمدن پل چوبی آخرین فیلم تحریمی حوزه هنری بسیار پر رونق آغاز شد.

 

نمایی از فیلم پل چوبی به کارگردانی مهدی کرم پوربه گزارش سایت پرده سینما با این که همچنان فیلم هیس، دخترها فریاد نمی زنند به کارگردانی پوران درخشنده صدرنشین گیشه سینماهای سراسر کشور است اما با اکران آخرین فیلم مهدی کرم پور خون تازه ای در رگ های سینمای ایران به جریان درآمده است.

پل چوبی در یک هفته ابتدایی اکرانش تنها در تهران آن هم با تعداد سالن های سینمایی بسیار محدود توانست بیش از 115 میلیون تومان فروش داشته باشد تا بعد از هیس، دخترها فریاد نمی زنند دومین فیلم پرمخاطب جدول اکران شود. فیلمیران مقدمات اکران پل چوبی را در شهرستان ها فراهم کرده تا این فیلم از امروز در شهرهایی چون اصفهان، پردیس، مشهد (2سالن)، یزد، کرمان، گوهر دشت و کرمانشاه روی پرده برود. در تهران نیز از امروز سینماهای فرهنگ و آستارا به جمع سالن های فیلم کرم پور اضافه خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «پل چوبی» معبری بود بر خندق شمالی طهران، مابین پایتخت و ییلاق شمیران... محل اتصال طهران قدیم و تهران مدرن. این‌جا و اکنون محله پل چوبی یادگار گذشته است. نامی به‌جا مانده در قلب شهر پرهیاهو؛ محل رخداد عاشقانه‌ای ناآرام.

در این فیلم بازیگرانی همچون: بهرام رادان، هدیه تهرانی، مهناز افشار، آتیلا پسیانی، فرهاد اصلانی، برزو ارجمند، امید روحانی و غیره به ایفای نقش پرداخته اند.

نمایی از فیلم هیس، دخترها فریاد نمی زنندبه گزارش خبرنگار سایت پرده سینما پل چوبی چه در زمان اکران در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر و چه هم اکنون واکنش های مختلفی را از سوی منتقدان سینمای ایران نیز در پی داشته است به نحوی که عده ای این فیلم را بسیار بی ارزش و برخی دیگر فیلمی قابل دفاع قلمداد نموده اند.

از سوی دیگر آخرین فیلم پوران درخشنده هیس، دخترها فریاد نمی زنند در تهران توانسته از مرز گیشه 5/1 میلیارد تومان گذر کند. هیس، دخترها فریاد نمی زنند از این هفته سینما آستارا را از دست داده و در مقابل سالن های ناهید و دهکده به جمع سینمای این فیلم اضافه می شود. فیلم درخشنده در شهرستان ها نیز با افزایش سالن روبرو بوده. گرمسار، سمنان، لاهیجان و لنگرود از این هفته فیلم هیس، دخترها فریاد نمی زنند را نمایش می دهند.

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما این در حالی است که اکران جهانی این فیلم نیز در برخی کشورها آغاز شده است.

هیس، دخترها فریاد نمی‌زنند به بررسی مسائل دختران جوان می‌پردازد و ترس از آبرو را در این دوره سنی آسیب‌شناسی می‌‌کند. مرتضی پورصمدی فیلمبرداری این فیلم سینمایی را برعهده داشته است. شهاب حسینی، مریلا زارعی، جمشید هاشم‌پور، طناز طباطبایی، فرهاد آییش، مائده طهماسبی، شیرین بینا، بابک حمیدیان، مجید مشیری، اسماعیل سلطانیان، هادی مرزبان، امیر دژاکام و مهدی ماهانی با حضور امیر آقایی، حضور افتخاری ستاره اسکندری و با معرفی نیما صفایی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. تهیه‌کنندگی این پروژه برعهده پوران درخشنده است.

نمایی از فیلم دهلیزبنا بر این گزارش این فیلم بزودی در آستانه فروش 3 میلیارد تومانی قرار خواهد گرفت.

دهلیز نیز در شهرستان ها با افزایش سینما روبرو بوده است. شیراز (2سالن)، قم (2سالن)، رشت، اهواز، رفسنجان و نجف آباد از امروز میزبان فیلم بهروز شعیبی هستند. با احتساب فروش 180 میلیونی در شهرستان ها دهلیز تا کنون بیش از 800 میلیون تومان فروش داشته است.

سالن های اضافه شده به  دهلیز فیلم را به صورت 35 نشان نمی دهند و نمایش فیلم ها در سرور خواهد بود. به دلیل کمبود پوزتیو هیچ کپی جدیدی برای فیلم ها چاپ نشده و حتی نسخه دوبله گذشته هم به همین دلیل هنوز در شهرستان ها اکران نشده است. نسخه دوبله فیلم از امروز در شهرهایی چون رشت و کرج روی پرده رفته تا با احتساب 4 سالن در تهران، فیلم فرهادی در مجموع 6 سالن روی پرده باشد. گذشته البته همچنان در 9 سینما در شهرستان ها با زیرنویس فارسی روی پرده اکران است.

در دهلیز بازیگرانی چون رضاعطاران، هانیه توسلی، شاهرخ فروتنیان، نگار عابدی، افسانه چهره آزاد و محمد رضا شیرخانلو ایفای نقش کرده اند.

به گزارش سایت پرده سینما در خلاصه داستان دهلیز آمده است: شیوا سرپرست خانوار است و با تلاش و کوشش سعی کرده زندگی خوب و آبرومندی برای خود و تنها پسرش فراهم کند. با رسیدن نامه ای زندگی آنها دچار تحول می شود...

نمایی از فیلم فرزند چهارمجا به جا بدون تغییر در تعداد سینماهایش وارد هفته جدید اکران خود شده است. فیلم علی توکل نیا در تهران از مرز فروش 600 میلیون تومان گذشته و با احتساب گیشه شهرستان ها توانسته وارد باشگاه یک میلیاردی ها شود. هیچ کجا، هیچ کس تعدادی از سالن هایش را از دست داده و از این هفته فقط 11 سینما در تهران در اختیار دارد. این فیلم طی دو روز گذشته در تهران حدود 9 میلیون تومان فروش داشته است تا مجموع گیشه اش به مرز 340 میلیون تومان برسد.  اکران فیلم ابراهیم شیبانی البته در شهرستان ها هم چنان ادامه دارد.

بر اساس شنیده های خبرنگار سایت پرده سینما از میان فیلم های اکران شده گویا فرزند چهارم به کارگردانی وحید موسائیان که در جشنواره فیلم فجر نیز با انتقاد اکثریت منتقدان سینمای ایران روبرو شد با تحریم از سوی تماشاگران مواجه شده و این فیلم فروش بسیار کمی داشته و به همین دلیل مسئولان پخش این فیلم هیچگونه آماری از فروش آن ارائه نداده اند.

داستان فیلم فرزند چهارم سفری است به آن سوی آفریقا جایی که شرافت انسانی در گیرو دار جنگ و قحطی سربلند بیرون می‌آید.

در این فیلم مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی، حسین محب‌اهری، ناصر گیتی‌جاه، معصومه قاسمی‌پور، زهرا برومند، ساناز زرین مهر و حامد بهداد بازی می‌کنند.

فرزند چهارم که سینمای سرگروهش را از دست داده در تهران تنها در 6 سینما روی پرده است. فیلم وحید موسائیان در تهران 84 میلیون تومان فروخته و در شهرستان ها نیز بعد از 33 روز به مجموع گیشه 25 میلیون تومان رسده است.

البته روز یکشنبه به دلیل ایام عزاداری سینماها تا نصف روز فیلم نمایش می دادند و به همین دلیل گیشه اکثر فیلم ها افت چشمگیری داشت.

بنا بر این گزارش با احتساب تمامی این آمارها گیشه سینماها در تابستان 92 تقریباً گیشه ای پر رونق بوده به نحوی که چندین فیلم در این بازه زمانی به باشگاه میلیاردی های سینمای ایران پیوسته اند.


 تاريخ ارسال: 1392/6/13
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>زهرا:

سلام لطفا درباره فیلم سینمایی " چشم " ساخته جمیل رستمی که ساخته سال 1389 هستش اطلاعاتی بدین " واینکه آیا این فیلم به نمایش خانگی هم رسیده ؟ تشکر فراوان از شما ...

0+1-

يكشنبه 24 شهريور 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.