پرده سینما

امیدها ناامید شد؛ فروش بسیار اندک فیلم های آخر پاییز!

پرده سینما






 

 

 

 

گیشه سینماها این روزها مانند هوای سرد پاییزی یخ زده و سرد است. فروش ناچیز و بسیار اندک فیلم های روی پرده که به نحوی امیدهای اکران آخر پاییز سینمای ایران محسوب می شدند باعث شده تا وضعیت گیشه سینماهای کشور وارد وضعیت اضطرار شود!

 

استردادبه گزارش خبرنگار سایت پرده سینما همانگونه که ضرب المثل قدیمی «جوجه رو آخر پاییز میشمرن» از قدیم به گوش همه ما خورده است این روزها و در واپسین روزهای پاییزی سال 92 نیز وضعیت بحران زده گیشه سینماهای سراسر کشور حکایت از آن دارد که گویا امیدی برای بهبودی وضعیت گیشه سینماها نیست و باید مسئولان سینمای ایران هرچه سریعتر چاره و تدبیری برای روشن ماندن چراغ اندک سینماهای کشور بکنند.

بر خلاف آنچه پیش از این انتظار می رفت فروش فیلم‌های جدیدی که روی پرده رفته‌اند، چندان امیدوارکننده به‌نظر نمی‌رسد؛ استرداد در مدت پنج روز فقط 65میلیون تومان، تنهای تنهای تنها 12میلیون تومان و آسمان زرد کم‌عمق هم چیزی حدود 15میلیون تومان در دو روز فروخته‌اند.

 

سعید خانی مسوول دفتر پخش نسیم صبا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ فروش استرداد اظهار کرد: تا پنج‌شنبه شب (30 آبان‌ماه) فروش این فیلم در تهران 45میلیون تومان و در شهرستان‌ها حدود 20میلیون تومان بود.

او با اشاره به وضعیت فروش این فیلم، گفت: اگرچه تبلیغات محیطی استرداد از چند روز پیش آغاز شده است، اما بارندگی هوا باعث دیده نشدن آن و همچنین کم شدن تعداد مخاطبان سینما شد.

پخش‌کننده‌ استرداد افزود: تبلیغات استرداد از هفته‌ی آینده گسترده‌تر می‌شود و ما برنامه‌هایی برای استقبال مخاطب از این فیلم داریم که ان‌شاءالله باعث می‌شود فروش افزایش یابد.

به گزارش سایت پرده سینما فیلم استرداد به موضوع غرامت جنگی می‌پردازد که قرار بود توسط انگلستان امریکا و شوروی برای جنگ جهانی دوم به ایران داده شود و مربوط به مقطع زمانی 1332 است. این فیلم یک درام تاریخی درباره وقایع جنگ جهانی دوم و مسائلی است که پای نیروهای متحدین و متفقین را به ایران باز کرد و در آن به ماجرای پرداخت غرامت به ایران اشاره می شود.

نمایی از تنهای تنهای تنهاحمید فرخ‌نژاد، فرهاد قائمیان، الیسا کاچر، الکساندر ناوانف، سیامک چراغی پور، صالح میرزا آقایی، علی رام نورایی، بهنام تشکر، شیرین یزدان بخش، منصور چراغی پور و غیره از جمله بازیگران این فیلم هستند.

 

به گفته‌ غلامرضا فرجی مسوول پخش حوزه‌ هنری فیلم سینمایی تنهای تنهای تنها به کارگردانی احسان عبدی‌پور که از یکشنبه (26 آبان‌ماه) اکران شده، در پنج روز گذشته به فروش 12میلیون تومانی رسیده است.

این فیلم، چهارشنبه و پنج‌شنبه (29 و 30 آبان‌ماه) به ترتیب دو و چهارمیلیون تومان در سینماهای تهران فروش داشته است.

این فیلم داستان پسری است که در روستای اطراف نیروگاه اتمی بوشهر (هلیله) با پسر روسی از خانواده مهندسان نیروگاه دوست می‌شود و اتفاقاتی برای آن دو رقم می‌خورد.

 

همچنین فیلم سینمایی ترنج به کارگردانی مجتبی راعی نیز با فروش یک‌میلیون و 200هزار تومانی چهارشنبه و فروش یک‌میلیون و 800هزار تومانی پنجشنبه فعلاً حدود شش‌میلیون تومان بلیت فروخته است.

نمایی از فیلم ترنجدر خلاصه داستان این فیلم آمده است: احمد استادكار و طراح فرش است. دلالی به نام یعقوب با او دشمن است. موقعی كه ایادی یعقوب می خواهند دار قالی را بشكنند همسر او را ناخواسته به قتل می رسانند. احمد در پی انتقام برمی آید، اما عوامل یعقوب انگشتان دست او را می شكنند. سالها می گذرد و دختر احمد كه در كارگاه های تاریك و نمور قالی بافی كار می كند به پادرد مزمن دچار می شود. احمد می كوشد با احیای طرح های قدیمی و بكار گرفتن نیرو و تجربه ترنج با دلال ها مقابله كند. عوامل یعقوب نیز بیكار نمی نشینند و راه او را سد می كنند. بالاخره احمد از تیرهای سقف انبار خانه اش داری به پا می كند. یعقوب و عواملش در ژاندارمری با او مخالفت می كنند اما با مقاومت احمد و مردم روبرو می شوند.

 

مختاری از دفتر پخش هدایت فیلم هم با تأکید بر این‌که فیلم آسمان زرد کم‌عمق بهرام توکلی فقط در 10 سینمای تهران اکران شده است، گفت: فروش آسمان زرد کم‌عمق در روز نخست اکران (چهارشنبه، 29 آبان‌ماه) 5 / 4میلیون تومان و فروش پنج‌شنبه (30 آبان‌ماه) 11میلیون تومان بوده است.

او افزود: امیدوارم از هفته‌ آینده، سینما فرهنگ نیز به جمع اکران‌کنندگان آسمان زرد کم‌عمق بپیوندد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «زوج جوانی در مدتی کوتاه لحظات زندگی گذشته‌شان را مرور می‌کنند و این مرور خاطرات، زندگی کنونی‌شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد».

آسمان زرد کم عمق. صابر ابر، ترانه علیدوستیآسمان زرد کم عمق چهارمین فیلم سینمایی بهرام توکلی است که سعید ملکان آن را تهیه‌ کرده و ترانه علیدوستی، صابر ابر، سحر دولتشاهی، سعید چنگیزیان و حمیدرضا آذرنگ در آن ایفای نقش کرده‌اند.

لازم به ذکر است آخرین اثر بهرام توکلی پس از اکران در جشنواره فجر بر خلاف فیلم های پیشین این کارگردان با واکنش بسیار منفی از سوی منتقدان و اهالی رسانه سینمای ایران روبرو شد.

همچنین لازم به ذکر است تا ابتدای روز چهارشنبه گذشته فیلم های هیس دخترها فریاد نمی زنند 257600000 تومان، بشارت به یک شهروند هزاره سوم 256500000 تومان، به خاطر پونه 683600000 تومان، دربند 898500000 تومان و آزاد راه 55500000 تومان در تهران فروش داشته اند که در این میان با توجه به آمار فروش جهانی و شهرستان ها تنها فیلم پوران درخشنده توانسته به سوددهی دست پیدا کند!

بنا بر گزارش خبرنگار سایت پرده سینما این در حالی است که از ابتدای سال جاری تا کنون تنها چند فیلم معدود توانسته اند فروش نسبتاً چشمگیری داشته باشند و اغلب فیلم های اکران شده به ویژه فیلم های تولید شده در بخش دولتی حتی نتوانسته اند هزینه تولید خود را جبران نمایند و دچار ضرر و زیان های شدید مالی شده اند. این امر بارها و بارها رئیس انجمن سینماداران را وادار به تهدید برای بستن سراسری سینماهای کشور کرد که البته این تهدید تا امروز به مرحله عمل در نیامده است. البته پیش بینی می شود با وضعیت پیش رو این تهدید نیز به زودی به خودی خود به مرحله اجرا درآید چرا که با این شرایط سالن های سینما جز ضرر مالی هیچ نفعی نمی بینند.

لازم به توضیح است تا کنون هیچگونه آمار دقیقی از فروش فیلم های عملیات مهدکودک و نازنین نیز منتشر نشده است چرا که انتظار می رود این فیلم ها یا کلاً فروشی نداشته و یا فروشی بسیار اندک را پشت سر گذاشته باشند.


 تاريخ ارسال: 1392/9/1
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>sina:

هر 5 فیلم اکران شده بسیار ضعیف هستند ارزش دیدن ندارنند

0+1-

يكشنبه 3 آذر 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.