پرده سینما

گیشه شکست خورده سینماها؛ «استرداد» با ۱۶۰ میلیون فروش صدرنشین گیشه شد!

پرده سینما






 

 

 

از میان فیلم های اکران شده آخر پاییز استرداد به کارگردانی علی غفاری بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص داده است.

 

نمایی از فیلم استرداد به کارگردانی علی غفاریبنابر گزارش خبرنگار سایت پرده سینما فیلم های ترنج به کارگردانی مجتبی راعی، تنهای تنهای تنها به کارگردانی احسان عبدی پور، استرداد به کارگردانی علی غفاری، عملیات مهدکودک به کارگردانی فرزاد اژدری و آسمان زرد کم عمق به کارگردانی بهرام توکلی در حالی پنج فیلم اکران آخرین ماه پاییز محسوب می شود که سر جمع تا کنون بعد از گذشت 10 روز از آغاز اکران شان تنها توانسته اند به فروش اندک 421 میلیونی دست یابند، این فروش ناچیز در حالی است که تنها فیلم استرداد به عنوان پروژه ای فاخر چندین میلیارد از بودجه بیت المال را بابت ساختش به هدر داده است!

بنابر این گزارش وضعیت گیشه سینماهای سراسر کشور این روزها در بحرانی ترین شرایط به سر می برد و علی القاعده بایستی دست اندرکاران و مسئولان سینمای ایران تدبیری برای این وضعیت بحرانی و این گیشه رو به زوال سینمای ایران بنمایند.

استرداد به عنوان یکی از پروژه های فاخر سال های اخیر سینمای ایران به تهیه کنندگی بنیاد سینمایی فارابی و کارگردانی علی غفاری تا کنون به فروش 162 میلیون تومانی دست یافته است.

به گزارش سایت پرده سینما فیلم استرداد به موضوع غرامت جنگی می‌پردازد که قرار بود توسط انگلستان امریکا و شوروی برای جنگ جهانی دوم به ایران داده شود و مربوط به مقطع زمانی 1332 است. این فیلم یک درام تاریخی درباره وقایع جنگ جهانی دوم و مسائلی است که پای نیروهای متحدین و متفقین را به ایران باز کرد و در آن به ماجرای پرداخت غرامت به ایران اشاره می شود.

نمایی از فیلم عملیات مهدکودکحمید فرخ‌نژاد، فرهاد قائمیان، الیسا کاچر، الکساندر ناوانف، سیامک چراغی پور، صالح میرزا آقایی، علی رام نورایی، بهنام تشکر، شیرین یزدان بخش، منصور چراغی پور و غیره از جمله بازیگران این فیلم هستند.

لازم به ذکر است استرداد همین فروش ناچیزش را مدیون تبلیغات بسیار زیاد با هزینه بخش دولتی می باشد!

از سوی دیگر فیلم عملیات مهدکودک به کارگردانی فرزاد اژدری با فروش تنها 122 میلیون تومان در رتبه دوم جدول فروش ایستاده است.

این فیلم نیز که یکی از تولیدات دولتی و تهیه شده توسط بنیاد سینمایی فارابی است و طی سال ها تبلیغات بی شماری برای آن صورت گرفته است رسماً با شکستی بزرگ در گیشه مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما فرزاد اژدری کارگردان این فیلم نیز یکی از فیلمسازانی است که با نهادهای دولتی بی شماری در ارتباط است و به همین دلیل می تواند از بودجه های میلیاردی برای ساخت فیلم هایی که در گیشه با شکست مواجه می شوند بهره مند شود!

از سوی دیگر فیلم آسمان زرد کم عمق به کارگردانی بهرام توکلی که پیش از این انتظار می رفت به فروش بالایی در گیشه دست یابد تنها تا کنون رقم بسیار ناچیزی در حدود 78 میلیون تومان فروش داسته است.

نمایی از فیلم آسمان زرد کم عمقبه گزارش خبرنگار سایت پرده سینما آسمان زرد کم عمق چهارمین فیلم سینمایی بهرام توکلی است که سعید ملکان آن را تهیه‌ کرده و ترانه علیدوستی، صابر ابر، سحر دولتشاهی، سعید چنگیزیان و حمیدرضا آذرنگ در آن ایفای نقش کرده‌اند.

لازم به ذکر است آخرین اثر بهرام توکلی پس از اکران در جشنواره فجر بر خلاف فیلم های پیشین این کارگردان با واکنش بسیار منفی از سوی منتقدان و اهالی رسانه سینمای ایران روبرو شد.

تنهای تنهای تنها دیگر فیلم اکران شده این روزهای سینمای ایران است که از جشنواره فیلم فجر سال گذشته تا کنون سر و صدای زیادی را در میان هنردوستان و اهالی رسانه به پا کرده است. این فیلم نیز بعد از گذشت 10 روز از آغاز اکرانش تنها توانسته 28 میلیون تومان فروش داشته باشد.

این فیلم داستان پسری است که در روستای اطراف نیروگاه اتمی بوشهر (هلیله) با پسر روسی از خانواده مهندسان نیروگاه دوست می‌شود و اتفاقاتی برای آن دو رقم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما انتظار می رفت با جنجال آفرینی های رسانه ای این فیلم به فروشی میلیاردی در سینما دست پیدا کند!

 

نمایی از فیلم ترنجپنجمین فیلم در جدول فروش نیز ترنج به کارگردانی مجتبی راعی است. این فیلم در بیش از ده روز از آغاز اکرانش تنها رقم ناچیز 21 میلیون تومان فروش داشته است. یعنی به طور میانگین این فیلم روزانه تنها توانسته رقمی معادل دو میلیون تومان فروش داشته باشد!

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: احمد استادكار و طراح فرش است. دلالی به نام یعقوب با او دشمن است. موقعی كه ایادی یعقوب می خواهند دار قالی را بشكنند همسر او را ناخواسته به قتل می رسانند. احمد در پی انتقام برمی آید، اما عوامل یعقوب انگشتان دست او را می شكنند. سالها می گذرد و دختر احمد كه در كارگاه های تاریك و نمور قالی بافی كار می كند به پادرد مزمن دچار می شود. احمد می كوشد با احیای طرح های قدیمی و بكار گرفتن نیرو و تجربه ترنج با دلال ها مقابله كند. عوامل یعقوب نیز بیكار نمی نشینند و راه او را سد می كنند. بالاخره احمد از تیرهای سقف انبار خانه اش داری به پا می كند. یعقوب و عواملش در ژاندارمری با او مخالفت می كنند اما با مقاومت احمد و مردم روبرو می شوند.

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما از میان فیلم های اکران گذشته نیز تا کنون دربند به کارگردانی پرویز شهبازی طی 55 روز از آغاز اکرانش در تهران معادل یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان، به خاطر پونه بعد از 62 روز از آغاز اکران معادل یک میلیارد و صد و بیست وهشت میلیون تومان، بشارت به یک شهروند هزاره سوم بعد از 42 روز از آغاز اکران معادل ششصد و یازده میلیون تومان، آزاد راه به کارگردانی عباس رافعی بعد از 28 روز اکران معادل یکصد و پانزده میلیون تومان فروش داشته اند.

بنا بر گزارش خبرنگار سایت پرده سینما از ابتدای سال جاری تا کنون تنها چند فیلم معدود توانسته اند فروش نسبتاً چشمگیری داشته باشند و اغلب فیلم های اکران شده به ویژه فیلم های تولید شده در بخش دولتی حتی نتوانسته اند هزینه تولید خود را جبران نمایند و دچار ضرر و زیان های شدید مالی شده اند. این امر بارها و بارها رئیس انجمن سینماداران را وادار به تهدید برای بستن سراسری سینماهای کشور کرد که البته این تهدید تا امروز به مرحله عمل در نیامده است. البته پیش بینی می شود با وضعیت پیش رو این تهدید نیز به زودی به خودی خود به مرحله اجرا درآید چرا که با این شرایط سالن های سینما جز ضرر مالی هیچ نفعی نمی بینند. لازم به ذکر است ارقام فروش از نسیم گرفته شده است.


 تاريخ ارسال: 1392/9/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.