پرده سینما

آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین -قسمت چهارم

موحد منتقم

 

 

 

 

 

 

 

 

ساره بیات در جدایی نادر از سیمینتوضیح پرده سینما: همچنانکه در کادر اخطار پایین همه صفحات قابل مشاهد است انتشار مقالات سایت پرده سینما در سایر پایگاه های اینترنتی ممنوع است. این تصمیم بر اساس ملاحظاتی جدی که در اینجا نیازی به بازگو کردن آنها نمی بینیم صورت گرفته است. متأسفانه برخی طرفداران فیلم جدایی نادر از سیمین با دیدن آمار فروش جهانی آن در سایت پرده سینما ذوق زده شده اند و در طول هفته های گذشته اقدام به انتشار غیرقانونی این مقالات در وب کردند که از جمله آنها می توان به وبسایت «انجمن دانشجوی پارسی»، تالار گفتگوی «پاتوق»، سایت «راپید فیلم» و یکی دو پایگاه اینترنتی دیگر اشاره داشت. ما مایل نیستیم (چنانچه در گذشته در موارد مشابه مجبور به این کار شده ایم) با پیگیری این مسئله نزد مراجع ذیربط مشکلاتی را برای این دوستان فراهم آوریم. علاقمندان این فیلم و این مجموعه مقالات یا هر مقاله دیگر سایت پرده سینما چنانچه علاقمند به انتشار آن مقاله هستند می توانند با نقل حداکثر دو سه خط آن به اصل مقاله لینک بدهند. امیدواریم با حفظ حقوق و حرمت یکدیگر بتوانیم در فضایی سالم و بدون مناقشه در راستای اعتلای فرهنگ کشورمان بکوشیم. این توقع بالایی برای ما ایرانیان با فرهنگی کهن و چندهزار ساله نیست.

 

**********

 

جدایی  نادر از سیمین به اکران بین المللی حیرت انگیزش در فرانسه و انگلیس و ترکیه و بلژیک  ادامه داد. فیلم دوباره آخر هفته ی بسیار خوبی در فرانسه داشت. این هفته به تعداد سینماهای جدایی نادر از سیمین در فرانسه 10 سینما اضافه شد و به این ترتیب مجموع سینماهایش به عدد 240 رسید. فیلم با 18% افت فروش و 518.000 دلار در آخر هفته بالاتر از دزدان دریایی کارائیب 4:بر امواج غریبه قرار گرفت. مجموع فروش جدایی نادر از سیمین در فرانسه از مرز 5 میلیون دلار عبور کرده است و حداقل 7میلیون دلار در این کشور خواهد فروخت.

جدایی نادر از سیمین در هفته پنجم هم در بلژیک فقط 2% افت فروش داشت و در عرض 3 روز آخر هفته 20.000دلار در 11سینما فروخت. به این ترتیب مجموع فروش اش به 200.000 دلار رسیده است.

در ترکیه از تعداد سینماهای جدایی نادر از سیمین یکی کم شد و اکران اش در 2 سینما ادامه پیدا کرد و این آخر هفته حدود 2.000 دلار فروخت که پس از ترانسفورمز3: تاریکی ماه بیشترین میانگین فروش در هر سینما را دارد. مجموع فروش این فیلم طی 10 روز در ترکیه به 10.000دلار رسیده است.

در انگلستان به فیلم تعداد سینماهای جدایی نادر از سیمین یکی اضافه شد و اکران اش در هفته دوم در 25 سینما ادامه پیدا کرد و در عرض 3 روز موفق شد 73.000دلار فروش کند. مجموع فروش فیلم در انگلستان 270.000دلار در عرض 10 روز شده است و به این ترتیب انگلستان به رتبه 3پرفروش ترین کشور نمایش دهنده جدایی نادر از سیمین صعود کرد.

اما این هفته قرار است جدایی نادر از سیمین در آلمان که یکی از برگ برنده های اکران این فیلم است با دوبله ی آلمانی پخش شود.البته اکران هفته بعد جدایی نادر از سیمین زیر سایه سنگین هری پاتر و یادگاران مرگبار2 که آخرین قسمت از سری فیلم های هری پاتر است قرار خواهد گرفت. باید دید که فیلم در آلمان چه فروشی خواهد کرد.

هفته بعد مجموع فروش جدایی نادر از سیمین از مرز 10میلیون دلار عبور خواهد کرد و اولین فیلم تاریخ سینمای ایران خواهد بود که چنین فروشی را در گیشه تجربه خواهد کرد.

هرهفته منتظر اعلام جدیدترین آمار فروش جدایی نادر از سیمین در سایت پرده سینما باشید.

 

ارقام جدول برحسب دلار است.

 

رتبه کشور فروش آخر هفته تعداد سینما اختلاف فروش با هفته قبل کمپانی تعداد هفته اکران آغاز اکران فروش کل
1 فرانسه 518.000   240  %18-  ممنتو 5 18 خرداد   5.005.568
2 ایران پایان 50 %0 فیلمیرا ن 10 1 فروردین 3.340.000
3 انگلستان 73.000 25 %17- Artifical Eye 2 10 تیر 270.000
4 بلژیک 20.000  11 %2  Cineart 5 18 خرداد 200.000 
5 ترکیه 2.000 3 %50 تیگلون 2 10 تیر 10.000
6 آلمان --- --- --- ---- --- 21 تیر ---

 

 

 

 

در همین رابطه بخوانید

آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین- قسمت اول

آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین- قسمت دوم

 آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین- قسمت سوم

آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین- قسمت چهارم

آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین-قسمت پنجم

آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین- قسمت ششم

آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین -قسمت هفتم

آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین- قسمت هشتم

آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین- قسمت نهم

 آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین- قسمت دهم

آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین- قسمت یازدهم


 تاريخ ارسال: 1390/4/24
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>وحید:

چرا دیگه آمار فروش فیلم جدایی نادر از سیمین را اعلام نمی کنید؟

0+0-

يكشنبه 13 شهريور 1390



>>>حمید.ع:

درودبرهمشهری عزیزم اصغرفرهادی .توآبروی سده راتوایران وآبروی ایران راتودنیاخریدی. مرسی...

0+0-

پنجشنبه 6 مرداد 1390



>>>نوجوون 14 ساله:

نکنه خدایی نکرده خبر های خوبی ندارید که آمار فروش رو نمی گذارید.......من طاقتشو دارم.... اگه چیزی شده بگین..........البته انشاالله آمار فروش خوب باشه مثل دفعه های پیش............................................

0+0-

سه‌شنبه 4 مرداد 1390



>>>لیلا ترابی:

سلام.آقا تورو خدا این بخش رو آپ دیت کنید بفهمیم فروش فیلم چقدر شده است!یعنی فردا سر بزنم باید آمار جدید رو گذاشته باشید وگرنه ناراحت میشما

0+0-

دوشنبه 3 مرداد 1390



>>>صابر:

پس چی شد؟دیگه این هفته نگذاشتید امار فروش فیلم رو؟

0+0-

يكشنبه 2 مرداد 1390



>>>احمد:

مجموع فروش شاهکار اصغر فرهادی در دنیا = 8.915.568 میلیون دلار وای فوق العاده ست، فکر کنم همین الآن که بنده دارم این Comment رو می نویسم به 10 میلیون دلار هم رسیده. درود بر اصغر فرهادیِ سینمای ایران. به امید اسکار، و ادامه موفقیت های «جدایی نادر از سیمین».

0+0-

يكشنبه 2 مرداد 1390



>>>سعادت:

با وجود اصغر فرهادی وامثالهم ما میتونیم بگیم سینمای ما در حال رشد وپیشرفته

0+0-

شنبه 25 تير 1390



>>>لعیا:

فروش خوبی داره و امیدوارم بتونه بیشتر از اینها هم بفروشد.مرسی اصغرفرهادی عزیز

0+0-

شنبه 25 تير 1390



>>>فرناز:

پیمان جان این عکسی که میبینی عکس روی جلد معتبرترین مجله ی سینمایی فرانسه است به اسم پوسیتیف!بعد تو میای میگی نقد از این فیلم چاپ نشده؟حالا خوبه به قول رئیست سندش هم موجوده!

0+0-

شنبه 25 تير 1390



>>>صمد لاچینی:

هوییییییی پیمان .فیلمی که به زرب و زور اکران بشه 10 میلیارد در خارج از کشور نمیفروشه.مگه پایان نامه و یا اخراجی ها است که با بلیط رایگان به کلیه نهادها و کیک و تبلیغ خودرو و...فروش کنه؟برو جمع کن کازه و کوزه ات رو . 

0+0-

شنبه 25 تير 1390



>>>شروین:

پیمان جان اون جریان جنبش که از این فیلم حمایت کرده بود تمام شد و رفت پی کارش.تو هنوز تو کف اونی؟والله ما هرچی سایت انگلیسی میریم یه نقد در باره جدایی نادر از سیمین نوشته و کلی هم ازش تعریف کرده! شما نمیدانم چشمات مشکل داشته که ندیدی یا خودت رو زدی به کوری چون به نفعت اینجوری بوده.اتفاقا قدش از اون فیلم ها هم بلندتره گل پسر.چون جایزه ای که اون فیلم از برلین و سایر جشنواره های معتبر گرفته است نه سوپر8 اسپیلبرگ گرفته نه ایکس من و نه دزدان دریایی کارائیب!امتحانش هم مجانیه.میتونی بری سایت imdbبخونی تو قسمت جوایز فیلم.البته متاسفانه زبان این سایت ها عربی نداره و انگلیسیه!

0+0-

شنبه 25 تير 1390



>>>حامد:

پیمان ببند!چی میشد ایران از شر طرز فکر هایی مثل امثال تو راحت میشد.حالم بهم خورد از کامنتت.

0+0-

شنبه 25 تير 1390



>>>در جواب پیمان:

سلام پیمان جان .حالت خوبه عزیزم؟عزیزم نظر میخوای بدی یه تشت آب بزار کنارت یه بار سوختی بشینی توش!پس انتظار داشتی اخراجی ها3 اکران بشه؟هاهاها!نقدی هم اگر ندیدی احتمالا به خاطر اینکه زبان انگلیسی ات خرابه و فکر میکنه دنیا ازبس کوچیکه که فقط ایرانه!یه سرچ بزنی تو اینترنت از مجله ی امپایر بگیر بیا تا هالیوود ریپورتر و گاردین و ورایتی و.... همه امتیاز عالی در نقدهایشان به فیلم جدایی نادر از سیمین داده اند. اسم انگلیسیش هم a seperationاست.عزیزم اگر پیزوری بود 64 تا کشور نمیخریدنش برای اکران.فکر کردی حالا ایران خیلی مهمه که بخوان برای یه جریان خیلی کوچولو که الان کاملا نابود شده فیلم رو اکران بکنن؟خوب نیست اینجوری درباره یک فیلم ایرانی حرف بزنی و همه چیز رو سیاسی بکنی)))))))))سعید.م

0+0-

شنبه 25 تير 1390



>>>نوجوون 14 ساله:

عالیه!!!!!!!!!!!!!!!!!

0+0-

شنبه 25 تير 1390



>>>پیمان:

"مطمئنم اگر این فیلم تعداد سینماهای بیشتری داشت خیلی راحت هری پاتر و تغییرشکل دهنده ها و کاپیتان آمریکا و سوپر8 و مردان ایکس و دزدان دریایی کاراییب رو مث آب خوردن پشت سر میگذاشت".... برو بابا! دلت خوشه ها! یه فیلم پیزوری که به ضرب و زور 100 تا جریان سیاسی تو انگلیس و فرانسه و آلمان و... اکران میشه تا خوراک بده به اپوزیسیون خارج حالا شما عوضیش گرفتین با هری پاتر و دزدان دریایی کارئیب و فکر میکنین علی آبادم شهریه!!!!! دلتون خوشه ها! خبر دارین انور آب حتی یه نقد سینمایی درباره این فیلم چاپ نشده؟ خبر دارین همه تبلیغات فیلم سیاسیه؟ خبر دارین ایرانیای انگلیس فکر کردن این فیلم بیانیه جنبش(...) و میرن تماشا؟ بابا عوضی گرفتین. جدایی نادر از سیمین مگه همقد مردان ایکسه یا اسپیلبرگ و بقیه. ماها ندیدی بدیدیم و خیال ورمون داشته که حالا رفتیم لیگ برتر...

1+0-

شنبه 25 تير 1390



>>>ساسان:

باور کنید اگر فیلم در تابستان اکران نمیشد مثلا در پاییز و یازمستان در کشورهای دنیا اکران میشد 2برابر رقم فعلی فروش میکرد.فیلم های هالییوودی اجازه نفس کشیدن به بقیه فیلم ها نمیدن.

0+0-

شنبه 25 تير 1390



>>>ب.م.م:

سایت سرکار خانم لیلا حاتمی و پیج جناب معادی هم هرهفته همزمان با شما این مطلب را منتشر میکنند .به نظر من هیچ ایرادی ندارد.چون هدف از ایجاد یک سایت و کلا رسالت آن اطلاع رسانی است و این محدود کردن هیچ فایده ای ندارد.

0+0-

شنبه 25 تير 1390



>>>صابر:

فرهنگ؟؟جوک میگیا پرده ی سینما:)))))))))خدا رحمتش کنه

0+0-

شنبه 25 تير 1390



>>>حمیدرضا:

استکبار جهانی به رتبه ی سوم صعود کرد.شیطان بزرگ(آمریکا)کی اکران میشه؟

0+0-

شنبه 25 تير 1390



>>>خیام:

انصافا یه همچین فروشی تو کشورهای جهان برای یک فیلم ایرانی قابل تحسین است.اولین فیلم تاریخ سینمای ایران است که به چنین اکران گسترده ای در سینمهای جهان رسیده است.

0+0-

شنبه 25 تير 1390



>>>Pejman:

zende baad ostad farhadi.... zende baad movahed montaghem ke chand haftast dele maro shad mokone... mer30

0+0-

شنبه 25 تير 1390



>>>شهریار:

ما رو میبینی؟ تو همه چیز همه مردم خودمونو شریک و سهیم میدونیم هروقت هم کسی اعتراض کنه بش حمله میکنیم که مگه ازت چیزی کم میشه سختگیر! مردم عجیبی هستیم اما خوشحالم که فروش جدایی نادر از سیمین در سطح دنیا جدیه و مث فیلمای استاد کیارستمی که توی تک و توک سینماهای فرانسه اونم به همکاری اقی محمد حقبقت انجام شده نیست. خوشحالم که فیلم کاسه گدایی دستش نگرفته خوشحالم میخوام بگم خدایا این ماییم ایران ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن

0+0-

شنبه 25 تير 1390



>>>به پرده سینما:

چه سختگیر و خشن و خشک دست:))))

0+0-

جمعه 24 تير 1390



>>>کپی برابر فرع:

حالا مگه چی میشه که کپی کنن؟از شما چیزی کم میشه؟بهترین سایت های دنیا هم همچین قانونی ندارند.

0+0-

جمعه 24 تير 1390



>>>خشایار خشن:

همین که تو جدول فروش هفتگی بالاتر از دزدان دریایی کارائیب4 قرار گرفته است خودش خیلیه.فکر کنم 20 میلیارد رو رد کنه تا اخر سال

0+0-

جمعه 24 تير 1390



>>>یوگی:

عالی بود!

0+0-

جمعه 24 تير 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.