پرده سینما

هری پاتر و یادگاران مرگ 2 سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

هری پاتر و یادگاران مرگ 2فیلم سینمایی هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 2 با پشت سر گذاشتن ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه در رده سوم فهرست پرفروشترین فیلم‌های تاریخ سینما در بازار جهانی قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، هشتمین و آخرین فیلم مجموعه سینمایی هری پاتر‌ که بر مبنای رمان‌های جی. کی. رولینگ ساخته شده، تا پایان روز یکشنبه 1.14 میلیارد دلار فروخت که 343.1 میلیون دلار آن در آمریکای شمالی و 792.4 میلیون دیگر در سطح بین‌المللی حاصل شده است.

هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 2 روز دوشنبه با کنار زدن اکشن پرهزینه ترانسفورمرها: تاریکی ماه (344.2 میلیون دلار) عنوان پرفروشترین فیلم سال 2011 تاکنون را به خود اختصاص داد، عنوانی که احتمالا تا پایان سال در اختیار خواهد داشت.

از سوی دیگر، آخرین هری پاتر‌ تا چند روز دیگر دزدان دریایی کارائیب: روی امواج غریبه‌ (798.1 میلیون دلار) را هم شکست داده و عنوان پرفروشترین فیلم سال 2011 در سطح بین‌المللی را از آن خود خواهد کرد.

به لحاظ رکورد جهانی، ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه که سال 2003 اکران شد، 1.12 میلیارد دلار در بازار جهانی فروش داشت (377 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 791.1 میلیون دلار در بازار بین‌المللی).

یادگاران مرگ: قسمت 2 به احتمال زیاد در همان جایگاه سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما باقی خواهد ماند و بخت چندانی برای شکست دادن آواتار‌ (2.8 میلیارد دلار) و تایتانیک (1.8 میلیارد دلار) - هر دو به کارگردانی جیمز کامرون - نخواهد داشت که به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را در اختیار دارند.     

دانیل رادکلیف، اما واتسن و روپرت گرینت بازیگران اصلی سری فیلم‌های‌ هری پاتر هستند. یادگاران مرگ: قسمت 2 را دیوید ییتس کارگردانی کرده است. هری پاتر جادوگر جوان در فیلم آخر با لرد ولدمورت اهریمنی روبرو می‌شود و این آخرین فرصت او برای نجات مدرسه جادوگری هاگوارتس است.

هفت فیلم قبلی این مجموعه در دنیا حدود 6.4 میلیارد دلار فروش داشتند.

 

ترجمه: علی افتخاری


 تاريخ ارسال: 1390/5/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.