پرده سینما

آخرین آمار از فروش جهانی جدایی نادر از سیمین- قسمت یازدهم

موحد منتقم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جدایی نادر از سیمین دومین هفته ی اکران اش را نیز در سینماهای امریکای شمالی سپری کرد. در هفته ی دوم اکران فیلم طبق برنامه سه سالن به سینماهای نمایش دهنده اش اضافه شد و این افزایش سالن تقریبا تا دوماه دیگر ادامه خواهد داشت.

جدایی نادر از سیمین در دومین آخر هفته ی (3روز آخر هفته) در سینماهای امریکای شمالی با افزایش 63% فروش روبرو شد و 97.000 دلار در 6سینما فروخت که مجموع فروش اش در عرض 10 روز از مرز 200.000 دلار عبور کرد! پیش بینی می شود جدایی نادر از سیمین به راحتی از مرز 1میلیون دلار در سینماهای امریکا عبور کند.

اما خبر جالبی که در این هفته منتشر شد و اکثر خبرگزاری ها آن را پوشش ندادند در حالی که به نظرم مهمترین اتفاق برای جدایی نادر از سیمین بود انتخاب آن به عنوان بهترین فیلم سال سایت metacritic.com بود. سایت متاکریتیک سایتی است که نقدهایی که در سراسر دنیا از معتبرترین منتقدان جهان نوشته می شود را جمع آوری می کند و میانگین آن را از 100 حساب می کند. جدایی نادر از سیمین با امتیاز 94 درصد در صدر جدول بهترین فیلم سال از نظر میانگین آرای منتقدان جهان قرار گرفت.

این فیلم در دیگر سایت معتبر رنکینگ نقد فیلم به نام «گوجه فرنگی گندیده» هم با امتیاز 100%در صدر قرار دارد. این درحالی است که هنوز نقد منتقدانی همچون راجر ایبرت درباره جدایی نادر از سیمین منتشر نشده است. از آنجایی که این فیلم به عنوان بهترین فیلم سال این منتقد سرشناس انتخاب شده امتیاز فیلم در متاکریتیک به 95 یا 96 هم خواهد رسید و اینگونه شد که در کمال حیرت جدایی نادر ازسیمین از کشور ایران به عنوان بهترین فیلم سال 2011 از سوی منتقدان جهان انتخاب شده است و بدون رقیب قابل توجهی، با فاصله زیادی از فیلم های بزرگانی چون اسپیلبرگ و دیوید فینچر و وودی آلن و ترنس مالیک و مارتین اسکورسیزی در صدر جدول بهترین فیلم سال قرار گرفته است.

نکته ی دیگر درباره فروش جهانی فیلم این است که اکثر به آمار سایت boxofficemojo.com ارجاع داده میشود. درحالی که این سایت فروش فیلم در فرانسه را 5.100.000 دلار اعلام کرده که در اصل این رقم 6.100.000دلار است (رجوع کنید به سایت های گیشه ی فرانسه). نکته ی دیگر که در سایت boxofficemojo فروش فیلم جدایی نادر از سیمین در ایران اعلام نشده است و ایران اصلاً در لیست کشورهای این سایت نیست! 3.400.000 دلار فروش فیلم در ایران عملاً نادیده گرفته شده است. فروش جدایی نادر از سیمین در جهان بیش از 13.500.000دلار است که در این سایت به اشتباه9.200.000دلار ثبت شده است.

 

http://www.metacritic.com/feature/best-and-worst-films-of-2011

 

در همین رابطه بخوانید

آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین- قسمت اول

آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین- قسمت دوم

 آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین- قسمت سوم

آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین- قسمت چهارم

آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین-قسمت پنجم

آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین- قسمت ششم

آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین -قسمت هفتم

آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین- قسمت هشتم

آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین- قسمت نهم

 آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین- قسمت دهم

آمار فروش جهانی جدایی نادر از سیمین- قسمت یازدهم


 تاريخ ارسال: 1390/10/21
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>reza:

فروش جهانی فیلم 16 میلیون دلار هم رد کرد. آقایون مسئولین سایت خبری از آقای منتقم بدید نه تنها مدت هاست که فروش را اعلام نکرده که در ایام جشنواره هم اصلا حضور نداشتند.ما نگرانشونیم

0+0-

پنجشنبه 4 اسفند 1390



>>>داوود:

فروش جدایی به دو میلیون و یکصد هزار دلار رسید.

0+0-

دوشنبه 1 اسفند 1390



>>>فرزاد:

میگم حالا فروشش رو باید به نرخ ازاد حساب کنیم یا دولتی؟؟؟!!! توروخدا نگو ازاد که حسابی این دهنمکی میسوزه

0+0-

سه‌شنبه 25 بهمن 1390



>>>محسن:

خب آدرس گیشه فرانسه رو هم میزدید دیگه

0+0-

شنبه 24 دي 1390



>>>داوود:

جلال: چه ربطی به صهیونیسم داره باز توهم زد بالا؟

0+0-

شنبه 24 دي 1390



>>>محمد 2009:

سایتی هست که فیلتر نشده باشه؟متاکریتیک رو کی فیلتر کردند؟

0+0-

پنجشنبه 22 دي 1390



>>>سنم:

این عکس هارو از کجا می آرید؟

0+0-

پنجشنبه 22 دي 1390



>>>سعید:

زنده باد اصغرفرهادی عزیز.مرگ بر امریکا

0+0-

پنجشنبه 22 دي 1390



>>>کامران در جواب احسان:

احسان جان فرایند افزایش سالن یه چیزقطعی نیست و عوامل زیادی در آن دخیل هستند.فعلا تا 150سینمااکران میشود ولی بسته به موفقیت فیلم به تعداد سینماهایش افزوده میشود.تاالان هیچ فیلمی تو امریکادر5000سالن اکران نشده است!بیشترین تعداد سالن مربوط به شوالیه تاریکی بود که در 4500سالن اکران شد.راستی چرا جدول فروش بین المللی رو توی مقاله نگذاشتید؟؟یعنی اصلا فروشش افزایش نداشته؟

0+0-

پنجشنبه 22 دي 1390



>>>جلال:

بسیار متشکریم.سایت باکس افیس یه سایت صهیونیستی است که مانند بقیه سایت های صهیونیستی کشور ایران را جزو کشورهای جهان حساب نمیکند.اونوقت تو ایران چندتاوطنفروش میگن ما چرا اسرائیل رو جزو کشورها حساب نمیکنیم؟دم اصغرفرهادی هم گرم که فیلمش شده خاری تو چشم غربی ها!روزنامه وال استریت نوشته بود چه بر سر هالیوود با این همه بودجه و سرمایه هنگفت امده است که بهترین فیلم نمایش داده شده در آن یک فیلم بسیار کم هزینه ی ایرانی است؟!

0+0-

پنجشنبه 22 دي 1390



>>>ایران:

جدایی نادرازسیمین معنای واقعی توانستیم میباشد.قابل توجه دوستان مخالف به جای حرافی وحرف بی پایه واساس شمانیزدست ازحسادت برداریدوسعی کنیدفعل خواستن را به توانستن تبدیل کنید.شمانیزاگربخواهیدمیتوانیداگرواقعا بخواهید....درودوتبریک به همشهریه خمینی شهریم استادبی نظیرسینمااصغرفرهادی.

0+0-

پنجشنبه 22 دي 1390



>>>احسان:

سلام میبخشید میخواستم بدونم اکران گسترده ی جدایی نادر از سیمین در چند سینماست یعنی حدود 5000 میشه؟

0+0-

چهارشنبه 21 دي 1390



>>>sabz man:

عکسی که گذاشته اید عجب کارت پستال زیبایی است.لطفا اگر سایز بزرگترش را دارید بگذارید.جدایی نادر از سیمین پوز هرچی فیلم امریکایی درجه ی یک رو به خاک مالیده است

0+0-

چهارشنبه 21 دي 1390



>>>albert:

این دقیقا همان نکته ای بود که من زیر مقاله ی خبر آنلاین درباره ی فروش جدایی نادر از سیمین نوشتم ولی چاپ نشد.باکس آفیس اصلا کشور ایران توی لیست کشورهای نمایش دهنده ی فیلم نیست.

0+0-

چهارشنبه 21 دي 1390



>>>مریم:

خدا شانس بده!!وقتی بیاد همینجوری پشت سر هم میاد.

1+0-

چهارشنبه 21 دي 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.