پرده سینما

«انتقامجویان» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای آمریکا شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

اکشن ابرقهرمانانه و کمیک استریپی انتقامجویان به فروش ۶۰۰ میلیون دلاری در سینماهای آمریکای شمالی دست پیدا کرد.

 انتقامجویانبه گزارش فارس، این فیلم ماجراجویانه دیروز در چهل و پنجمین روز نمایش عمومی خود، موفق شد فروش کلی خود را به 600 میلیون دلار برساند.

با این رقم فروش، انتقامجویان سومین فیلم تاریخ سینمای آمریکا پس از آواتار‌ و تایتانیک است که موفق به یک فروش 600 میلیون دلاری می‌شود.

پرسشی که مدتی است از سوی تحلیل‌گران اقتصادی سینما مطرح شده این است که آیا انتقامجویان می‌تواند به رقم فروش تایتانیک دست یابد یا خیر.

تایتانیک‌ یازده سال قبل در زمان اکران عمومی خود در آمریکای شمالی حدود 630 میلیون دلار فروش کرد.

باتوجه به فروش پائین انتقامجویان در هفته‌های اخیر، تحلیل‌گران اقتصادی سینما امکان رقابت آن با فروش 700 میلیون دلاری آواتار را بعید می‌دانند.

انتقامجویان هفته قبل با فروش 8 میلیون دلاری در هفته هشتم نمایش عمومی در آمریکای شمالی، در ردیف هشتم جدول هفتگی نمایش نشست.

فروش بین‌المللی این اکشن ابرقهرمانانه در 56 کشور جهان طی این مدت به 840 میلیون دلار رسید.

به این ترتیب فروش جهانی فیلم (هم آمریکا و هم دیگر کشورهای جهان) به یک میلیارد و پانصد میلیون دلار رسیده است.

با توجه به این که انتقامجویان هنوز در حدود سی کشور جهان اکران عمومی نشده، اهل فن می‌گویند فروش بین‌المللی آن از مرز یک میلیارد دلار رد خواهد شد.

این فیلم را جاس ودن کارگردانی کرده که قبل از این فقط فیلم ابرقهرمانانه و کمیک استریپی ثور را ساخته است. این فیلم سال قبل فروش بالایی در سینماهای جهان کرد.

کاراکتر ثور (با بازی کریس همسورث) در کنار شش ابرقهرمان سرشناس دیگر قصه‌های کمیک استریپی، در فیلم انتقامجویان دور هم جمع می‌شوند تا کره زمین را از خطر نابودی نجات دهند. این فیلم با هزینه ای 220 میلیون دلاری تولید شد و تا به حال لقب موفق‌ترین فیلم فصل تابستان سینما (و همچنین سال 2012) را از آن خود کرده است.

تحلیل‌گران اقتصادی سینما می‌گویند فقط سومین قسمت مجموعه فیلم بتمن به کارگردانی کریستوفر نولان ممکن است بتواند رکورد فروش انتقامجویان را در جدول گیشه نمایش سینماهای امریکا شمالی بشکند.


 تاريخ ارسال: 1391/4/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.