پرده سینما

تنها در هفده روز اکران، آواتار چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد.

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 جیمز کامرون همچنان غافلگیر کننده!

 

به گزارش خبرگزاری مهر، این فیلم تا دیروز بیش از 1.2 میلیارد دلار در اکران جهانی فروش داشته و به این ترتیب تا این لحظه در مکان چهارم فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار گرفته است. البته بیش از 75 درصد سینماهای نمایش‌دهنده فیلم در آمریکای شمالی، این فیلم را به شیوه سه بعدی اکران کرده‌اند و از آنجا که بهای بلیت سینماهای سه بعدی از سالن‌های عادی بیشتر است، این امر نیز در فروش سرسام آور آواتار بی‌تاثیر نبوده است.

فروش سومین آخر هفته آواتار در آمریکای شمالی 68.3 میلیون دلار بوده که این امر نیز بی‌سابقه است. مجموع فروش اکران آمریکای شمالی آواتار  پس از هفده روز رقمی بالغ بر 352.1 میلیون دلار بوده و فیلم در همین مدت 670 میلیون دلار در سطح جهان فروش داشته است.

به این ترتیب آواتار  به سرعت به فروش افسانه‌ای دیگر فیلم جیمز کامرون یعنی تایتانیک نزدیک می‌شود. مجموع فروش فیلم تایتانیک در سراسر جهان 1.84 میلیارد دلار بوده است. فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه با فروشی معادل 1.12 میلیارد دلار در جایگاه دوم فهرست پر فروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار دارد و دزدان دریایی کارائیب :صندوقچه مرد مرده با فروش 1.07 میلیارد دلاری سومین فیلم این فهرست است.

 

همچنین در این باره بخوانید

 

جیمز کامرون با آخرین فیلمش آواتار باز هم پرده سینماها را تسخیر کرد

 

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1388/10/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.