پرده سینما

«تیکن» صدرنشین گیشه هالیوود شد

علی ناصری









  

نمایی از فیلم تیکنقسمت دوم فيلم سينمايي Taken به كارگرداني اليور مگاتون كه در تاريخ پنجم اكتبر 2012 در آمريكا اكران شد در اولين هفته اكران اش 49.5 ميليون دلار فروخت و در صدر جدول فروش فيلم هاي آمريكا در اين هفته قرار گرفت. فروش قابل توجه اين فيلم  باعث شده تا دوباره به فروش قابل توجه يك فيلم در گيشه هاي هاليوود اميدوار باشيم. با توجه به ساخته هاي قبلي مگاتون اين فيلم مي تواند پر فروش ترين و موفق ترين فيلم وي باشد. جدا از كارگرداني فيلم مي توان اشاره اي به فيلمنامه نويس اين اثر يعني لوك بسون داشت كه ساخت فيلم هاي پر فروش و محبوب بسياري را از جمله پنجمين عنصر،‌لئون حرفه اي و آبي بيكران را در كارنامه خود دارد. پس از فيلم سينمايي كلمبيانا و منتقل كننده 3 كه توسط اليور مگاتون ساخته شد اين سومين همكاري مگاتون با بسون در اين حيطه مي باشد. ليام نيسون بازيگر محبوب و صاحب نام هاليوود نيز همانند قسمت اول اين فيلم نقش اول اين را نيز بازي مي كند.

  

انيميشن كمدي هتل ترانسيلوانيا به كارگرداني گندي تارتاكوسكي در دومين هفته اكرانش با فروش 27.1 ميليون دلار در دومين رتبه فروش اين هفته آمريكا قرار گرفت. فروش كلي اين انيميشن در سينماهاي آمريكا پس از دو هفته اكران 76.7 ميليون دلار مي باشد.

فیلم کمدی زمین بازی کامل به کارگردانی جیسون مور که دومین هفته اکران اش را سپری می کند با فروش 14.8 میلیون دلار در این هفته رتبه سوم فروش آمریکا را از آن خود کرده است. این فیلم در کل دو هفته 21.7 میلیون دلار فروش داشته است.

     

Looper سومین فیلم ریان جانسون با بازی جوزف گردُن لویت، بروس ویلیس و امیلی بلانت که در تاریخ 28 سپتامبر در آمریکا اکران شد در حالیکه در گیشه جهانی فروش قابل قبول تری داشته در آمریکا با فروش 12.1 میلیون دلار در دومین هفته اکران اش در رده چهارم جدول فروش آمریکا قرار گرفت. این فیلم در ژانر اکشن و علمی تخیلی قرار دارد.

     

پوستر فیلمپنجمین فیلم این هفته سینمای آمریکا شانزدهمین ساخته کارگردان پنجاه و چهار ساله هالیوود تیم برتون است که فرانکنوینی نام دارد و دومین تجربه تیم برتون در حیطه انیمیشن محسوب می شود. تیم برتون از کارگردانان مؤلف سینمای هالیوود محسوب می شود که فیلم های معروفی از جمله ماهی بزرگ، ادوارد دست قیچی، چارلی و کارخانه شکلات سازی و غیره را ساخته است که موفق ترین فیلم وی در گیشه سینماها فیلم آلیس در سرزمین عجایب محسوب می شود که در بین پنج فیلم پر فروش دنیا قرار دارد. اما جدیدترین ساخته تیم برتون در حالیکه چهار روز از اکران اش می گذرد با فروش 11.4 میلیون دلار همانطور که خواندید در رده پنجم جدول فروش هفته ای آمریکا قرار دارد که انتظار فروش بیشتری برای این فیلم می رود. فرانکنوینی یک انیمیشن کمدی و ترسناک است که تیم برتون و همکار قدیمی اش جان آگوست نگارش این فیلمنامه را بر عهده داشتند. این انیمیشن می تواند یکی از امید های دریافت جایزه اسکار امسال در قسمت بهترین انیمیشن سال باشد.

فیلم های پایان دیدبانی، دردسر با منحنی، خانه ای در انتهای خیابان، ارباب و در جستجوی نمو به ترتیب در رتبه های ششم تا دهم جدول فروش فیلم های آمریکا قرار دارند. در میان این فیلم ها فروش بسیار پایین فیلم ارباب آخرین ساخته پاول توماس اندرسن بسیار جالب توجه می باشد که پیش بینی فروش بیشتری برای این فیلم می شد. ارباب پس از چهار هفته که از اکران اش می گذرد تنها 12.3 میلیون دلار در سینماهای آمریکا فروش داشته است.

فیلم ترسناک فعالیت غیر طبیعی 4 به کارگردانی هنری جوست و آریل شولمن 19 اکتبر در سینماهای آمریکا به نمایش در خواهد آمد. قسمت های قبلی این فیلم در کشورهای مختلف فروش قابل قبولی را داشته و باعث شده که سازندگان این فیلم ساخت آن را در قسمت های مختلف ادامه دهند که برای قسمت چهارم این مجموعه نیز فروش نسبتاً خوبی پیش بینی می شود.

آخرین ساخته راب کوهن کارگردان فیلم های معروف و پر فروش سریع و خشن، سه ایکس و مومیایی: آرامگاه امپراطوری اژدها با عنوان الکس کراس در تاریخ 19 اکتبر در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد. با توجه به ساخته های اخیر کوهن این فیلم کمی فضای متفاوتی نسبت به فیلم های نامبرده دارد و در ژانر جنایی و معمایی قرار می گیرد. از بازیگران این فیلم تیلر پری، متیو فاکس و راشل نیکولز می توان نام برد.


 تاريخ ارسال: 1391/7/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.