پرده سینما

پس از سه هفته از آغاز اکران؛ «آرگو» صدرنشین گیشه هالیوود شد

علی ناصری







 

 

 

  

فیلم سینمایی آرگو (Argo  ) پس از سه هفته از آغاز اکران اش با فروش 12.1 میلیون دلار در این هفته در صدر جدول فروش سینماهای آمریکا قرار گرفت.

  

 نمایی از فیلم آرگواین فیلم که مضمونی سیاسی دارد و به نحوی بر ضد جمهوری اسلامی ایران است به کارگردانی بن افلک ساخته شده که خود او نیز در نقش اصلی فیلم ایفای نقش می کند. آرگو سومین فیلم سینمایی بن افلک در مقام کارگردان می باشد و با توجه به مضمون آرگو فروش بیشتری برای این فیلم در سطح جهانی پیش بینی می شود. این فیلم تا کنون که سه هفته از اکران اش می گذرد 60.5 میلیون دلار فروش داشته است در حالی که بودجه ساخت آن 44.5 میلیون دلار بوده است.

ابر اطلس ( Cloud Atlas ) که در این هفته به طور سراسری در ایالت متحده و کانادا اکران شد با فروش 9.61 میلیون دلار در رده دوم جدول فروش سینماهای آمریکا قرار گرفت. این فیلم را اندی و لانا واچوسکی با همکاری تام تیکور کارگردانی کرده اند و ساخته کمپانی برادران وارنر می باشد که بودجه زیادی نیز صرف این فیلم شده است. تام هنکس یکی از ستارگان این فیلم می باشد. با توجه به فضای فانتزی و علمی تخیلی فیلم و با توجه به فروش بالای این گونه فیلم ها در آمریکا موفقیت قابل توجه این فیلم در گیشه چیزی دور از دسترس نیست.

انیمیشن کمدی و خانوادگی هتل ترانسیلوانیا (  Hotel Transylvania ) که پنج هفته از اکران اش می گذرد با فروش 9.44 میلیون دلار در رده سوم جدول فروش سینماهای آمریکا قرار دارد. این فیلم در کل 130 میلیون دلار فروش داشته است که رقم قابل قبولی برای این انیمیشن می باشد.

فیلم ترسناک جنب و جوش غیرعادی 4 ( Paranormal Activity 4 ) پس از دو هفته که از اکران اش می گذرد با فروش 8.51 میلیون دلار در سینماهای آمریکا در رده چهارم جدول فروش قرار گرفت. نزول فروش این فیلم در گیشه نسبت به هفته گذشته بسیار زیاد است و به نظر می رسد که این فیلم نتوانسته مخاطبان اش را راضی از سالن سینما بیرون بیاورد و به همین دلیل پیش بینی می شود که این فیلم در هفته های آینده فروش کمتری داشته باشد.

نمایی از فیلم تیکن فیلم ترسناک و سه بعدی تپه سکوت با عنوان الهام ( Silent Hill: Revelation 3D ) در اولین هفته اکران اش با فروش 8.02 در رده پنجم جدول فروش فیلم های آمریکا قرار گرفت. نویسنده و کارگردان این فیلم مایکل جی. باست می باشد که از فیلم های قبلی او می توان سُلمُن کین را نام برد. بودجه ساخت این فیلم 20 میلیون دلار می باشد.

فیلم های ربوده شده 2 ( Taken 2 )،( Here Comes The Boom، الکس کراس (Alex Cross  )، بدخواه ( Sinister )، به اندازه سرگرمی ( Fun Size ) به ترتیب در رده های ششم تا دهم جدول فروش فیلم های آمریکا قرار گرفتند.

فیلم اکشن و ماجراجویی سقوط هوایی ( Skyfall ) از سری فیلمهای مأمور معروف 007 جیمز باند با بازی دنیل کریگ در نقش جیمز باند به کارگردانی سام مندس در تاریخ نهم نوامبر در سینماهای آمریکا اکران می شود. از دیگر بازیگران این فیلم می توان خاویر باردم و جودی دنچ را نام برد. پیش بینی می شود که این فیلم یکی از پرفروش ترین فیلم های سال باشد. سام مندس که برای اولین بار ساخت فیلمی در این ژانر را تجربه می کند پیش از این فیلم های زیبایی آمریکا، جاده شورشی، جاده ای به سوی رستگاری را ساخته است که به خاطر فیلم زیبایی آمریکا برنده جایزه اسکار نیز شد.

فیلم جنگی و تاریخی لینکلن ( Lincoln ) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ کارگردان مؤلف سینمای هالیوود و استاد ساخت فیلم های پر فروش نیز در تاریخ نهم نوامبر در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد. بازیگران این فیلم عبارتند از: دنیل دی- لویز، تامی لی جونز، جوزف گردن لویت. استیون اسپیلبرگ سال گذشته با ساخت فیلم اسب جنگی در همین ژانر نتوانست نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند و به همین دلیل در جشنواره های مختلف نیز ناکام ماند و فروش قابل توجهی که از فیلم های اسپیلبرگ انتظار می رفت نیز برای این فیلم دیده نشد. برای فیلم جدید این کارگردان که نیازی به معرفی برای سینما دوستان ندارد فروش بالایی پیش بینی می شود و همچنین می توان این فیلم را یکی از نامزدهای دریافت جایزه اسکار در این سال دانست.  

 


 تاريخ ارسال: 1391/8/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.