پرده سینما

«سقوط آسمانی» صدرنشین گیشه هالیوود شد

علی ناصری







 

 

 

گیشه سینمای هالیوود این روز ها پس از چندین هفته رکود با اکران دو فیلم جدید سقوط آسمانیاسکای فال و خردش کن رالف دوباره رونق چشمگیری گرفت و از رکود کم سابقه چند هفته گذشته اش نجات پیدا کرد.

 

سقوط آسمانی Skyfallنمایی از فیلم اسکای فال جدیدترین قسمت مجموعه «جیمزباند» به کارگردانی سام مندس در اولین هفته اکران اش در آمریکا 88.4 میلیون دلار فروخت و در صدر گیشه هالیوود قرار گرفت.

 از ستارگان نامی این فیلم می توان به دنیل کریگ، جودی دنچ و خاویر باردم اشاره کرد که موفقیت Skyfall تا حدودی مرهون حضور این بازیگران بوده است.

 این فیلم در این هفته صدرنشین گیشه سینماهای جهان نیز شده و به طور کلی در این هفته 176 میلیون دلار در جهان فروش داشته است. سقوط آسمانی Skyfall که با بودجه 200 میلیون دلاری ساخته شده تا کنون در جهان 518.6 میلیون دلار فروش داشته است.

 با توجه به استقبال خوب مخاطبان از این فیلم می توان فروش بیشتری در هفته های آینده برای آن پیش بینی کرد. سام مندس کارگردان این فیلم که پیش از این فیلم هایی برای مخاطبان خاص ساخته بود با ساخت سقوط آسمانی Skyfall توانست نشان دهد که در جذب مخاطب عام نیز تبحر دارد.

انیمیشن کمدی خردش کن رالف (Wreck-It Ralph) به کارگردانی ریچ مور در این هفته 33 میلیون دلار در آمریکا فروخته است و پس از دو هفته 93.6 میلیون دلار به طور کلی در سینماهای آمریکا فروش داشته که نسبت به فیلم های چند هفته گذشته رقم خیره کننده ای محسوب می شود.

 سالانه در آمریکا انیمیشن های بسیاری اکران می شوند که معمولاً جزو پر فروش ترین فیلم های سال هستند. خردش کن رالف نیز با توجه به استقبال کم نظیری که از آن شده می تواند در بین پر فروش ترین فیلم های سال 2012 جایی بگیرد. فروش کلی این انیمیشن در جهان 119.99 میلیون دلار بوده است. خردش کن رالف می تواند یکی از نامزدهای بهترین انیمیشن در جشنواره اسکار امسال نیز باشد.

نمایی از فیلم پروازفیلم سینمایی پرواز (Flight) به کارگردانی رابرت زمکیس در دومین هفته اکران اش در آمریکا 14.8 میلیون دلار فروخته است و سومین فیلم پر فروش این هفته محسوب می شود. پرواز به طور کلی در آمریکا 47.5 میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم هنوز در سطح جهانی اکران نشده و با توجه به کارنامه زمکیس در گیشه از این فیلم استقبال چندانی صورت نگرفته است. دنزل واشینگتن نقش اصلی این فیلم را بر عهده دارد. پرواز را می توان یکی از نامزدهای قطعی دریافت جایزه بهترین فیلم اسکار در سال جاری دانست.

فیلم سینمایی آرگو (Argo) با بودجه 44.5 میلیون دلاری که فیلمی ضد ایرانی است در این هفته 6.62 میلیون دلار در سینماهای آمریکا فروش داشته است.

 این فیلم در پنج هفته اکران اش در آمریکا 85.6 میلیون دلار فروخته است. آرگو در سینماهای آمریکا و جهان به طور کلی 112.81 میلیون دلار فروخته است. بن افلک که سال گذشته با ساخت فیلم سینمایی شهر نتوانست در فستیوال های مختلف موفق ظاهر شود امسال با ساخت فیلمی سیاسی قصد جلب توجه اعضای آکادمی را داشته و باید ببینیم که آیا اعضای آکادمی این بار به فیلم بن افلک بها می دهند یا خیر؟

پنجمین فیلم هفته فیلم سینمایی ربوده شده 2 (Taken 2) است که با فروش 4.01 میلیون دلار در حالیکه شش هفته از اکران اش می گذرد همچنان یکی از پنج فیلم پرفروش هفته است. این فیلم به طور کلی در آمریکا 131 میلیون دلار فروش داشته است. ربوده شده 2 در سطح جهان 350.3 میلیون دلار فروش داشته است که با توجه به گذشت چند هفته از اکران این فیلم دیگر نمی توان فروش چندان زیادی برای این فیلم پیش بینی کرد چراکه این فیلم این هفته در جهان تنها 8 میلیون دلار فروش داشته است.

فیلم سینمایی علمی تخیلی ابر اطلس (Cloud Atlas) که با شکست بزرگی در گیشه مواجه شد همچنان در حالی که سه هفته از اکران اش می گذرد تنها 2.66 میلیون دلار فروخته است. تهیه کنندگان این فیلم بودجه ساخت فیلم را اعلام نکرده اند اما با توجه به ساختار و فضای فیلم می توان این فیلم را یکی از فیلم های بیگ پروداکشن سال دانست که با وجود پروداکشن سنگین اش نتوانسته فروش قابل قبولی را داشته باشد.

 ابر اطلس در جهان و آمریکا به طور کلی تنها توانسته 31.41 میلیون دلار فروش داشته باشد که این رقم برای این فیلم بسیار رقم کمی محسوب می شود. فروش کلی این فیلم در آمریکا 22.8 میلیون دلار می باشد.

فیلم های مردی با مشت های آهنی (The Man with the iron fists)، زمین بازی کامل (Pitch PerfectHere comes the boom و هتل ترانسیلوانیا (Hotel Transylvani) به ترتیب فیلم های هفتم تا دهم جدول فروش این هفته سینماهای آمریکا می باشند.

فیلم سینمایی Silver linings playbook به کارگردانی دیوید اُون راسل در بیست و سوم نوامبر اکران خواهد شد. جنیفر لاورنس، بردلی کوپر و رابرت دنیرو از بازیگران این فیلم می باشند. فیلم قبلی این کارگردان فیلم سینمایی مشت زن با بازی مارک والبرگ و کریستین بل بود که در سال 2010 نامزد اسکار نیز شد.

نمایی از فیلم زندگی پیدیوید اون راسل کارگردانی است که فیلم های گیشه ای نمی سازد و بیشتر مخاطب خاص را در نظر دارد. او پیش از این چند فیلم کمدی نیز ساخته است که فیلم های ناموفقی در گیشه بوده اند.

درام ماجراجویی زندگی پی (Life of Pi) به کارگردانی آنگ لی کارگردان تایوانی هالیوود نیز در بیست و سوم نوامبر اکران خواهد شد. در این فیلم که داستان اش در هند می گذرد بازیگران هندی نیز بازی کرده اند که در بین آن ها می توان به سوراج شرما و عرفان خان اشاره کرد.

آنگ لی پیش از این فیلم موفق هالک را کارگردانی کرده است اما با توجه به فروش فیلم ها در هفته های گذشته برای این فیلم نمی توان فروش چندان چشمگیری پیش بینی کرد.

در نهایت باید منتظر ماند و دید گیشه آسیب دیده سینماهای هالیوود آیا در پاین سال جاری میلادی خواهند توانست به فروش خیره کننده ای دست یابند یا خیر؟


 تاريخ ارسال: 1391/8/25
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>محسن:

آقای ناصری ممنون از آمار فروش هفتگی تون.

1+0-

شنبه 27 آبان 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.